Auto do 45000zł

27 Paź 2016, 15:25

Siemanko :D

Aktualnie posiadam A3 8p 2.0 TDI z 06 roku, ale że w lutym ma mi się urodzić syn potrzebuję czegoś większego

Od samochodu oczekuję małej awaryjności, w miarę przystępnych kosztów utrzymania. Sedan / kombi, silnik w miarę dynamiczny żeby jechało to przynajmniej jak obecne a3 140 konne. Kwota jaką dysponujemy to jest 45k zł plus ok 2k na pakiet startowy.

Sam zastanawiałem się nad :
- Audi A4 b8 2.0 TDI ( 170 konne )
- Audi A6 c6 ( 2.7 TDI , 3.0 TDI )
- BMW 3er 320d (163km), 330d, 325i, 330i
- Škoda Superb 2.0 TDI
- Opel Insignia 2.0 Turbo / 2.0 CDTI (160km)
Co do samego 2.0 TDI to wiem na co się piszę więc ten temat pomińcie ( w a3 również go mam i przez 45kkm nic do silnika nie dołożyłem, obecnie ma 217kkm ).

W e90 słyszałem że ten 163konny diesel jest w porządku ? Należy uważać na 143 i 177 konny motor ?

Co do skrzyni biegów, jak dla mnie może być i automat. Rocznie pokonuje ok. 28kkm.

Tutaj mam ładne e90, co sądzicie o niej ?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Proszę o jakieś opinie, informacje, inne opcje samochodów.

Pozdro :ok:
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Paź 2016, 16:46

Od samochodu oczekuję małej awaryjności, w miarę przystępnych kosztów utrzymania.

Trochę się to wyklucza z Twoimi typami - diesle, a jeśli dodasz do tego marki jak bmw czy audi to już w ogóle nie trzyma się kvpy.

Jak działają handlarze ( w większości) w tym kraju wszyscy wiemy.
Igiełka z januszowym przebiegiem za cenę poniżej rynkowej. A ta dodatkowo krzywo spasowany zderzak/lampy
Wklep sobie dane tego samochodu rocznik/silnik/skrzynia/przebieg w mobile.de i sprawdź ile kosztuje taki egzemplarz na jego "rodzimym rynku".
Założę się, że poniżej 8k ojro będą same ulepy. 8k euro po dzisiejszym kursie daje ponad 34,5k :naughty: Auto wyjściowo kosztuje 34,9 a cena na pewno spadnie przy negocjacjach. Gdzie więc marża handlarza, akcyza, koszty transportu, detailing/naprawy?

Ode mnie laguna mk3

W ogłoszeniu dodatkowo: "SPRZEDALIŚMY JUŻ OKOŁO 5000TYS. SAMOCHODÓW" - nie wiem jak innych, mnie rażą takie błędy. Szczególnie, jeśli ktoś próbuje kreować się na "profesjonalną" firmę i udziela gwarancji na auto, do bramy.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2016, 17:02

Za 45k masz sprawdzonego diesla w Hondzie 2.2
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Albo
Citroena C5 2.0 HDI w kombi na full wypasie.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Paź 2016, 17:51

Invi napisał(a):
Od samochodu oczekuję małej awaryjności, w miarę przystępnych kosztów utrzymania.

Trochę się to wyklucza z Twoimi typami - diesle, a jeśli dodasz do tego marki jak bmw czy audi to już w ogóle nie trzyma się kvpy.

Jak działają handlarze ( w większości) w tym kraju wszyscy wiemy.
Igiełka z januszowym przebiegiem za cenę poniżej rynkowej. A ta dodatkowo krzywo spasowany zderzak/lampy
Wklep sobie dane tego samochodu rocznik/silnik/skrzynia/przebieg w mobile.de i sprawdź ile kosztuje taki egzemplarz na jego "rodzimym rynku".
Założę się, że poniżej 8k ojro będą same ulepy. 8k euro po dzisiejszym kursie daje ponad 34,5k :naughty: Auto wyjściowo kosztuje 34,9 a cena na pewno spadnie przy negocjacjach. Gdzie więc marża handlarza, akcyza, koszty transportu, detailing/naprawy?

Ode mnie laguna mk3

W ogłoszeniu dodatkowo: "SPRZEDALIŚMY JUŻ OKOŁO 5000TYS. SAMOCHODÓW" - nie wiem jak innych, mnie rażą takie błędy. Szczególnie, jeśli ktoś próbuje kreować się na "profesjonalną" firmę i udziela gwarancji na auto, do bramy.


Jak działają handlarze to wiem, co do awaryjności to czy diesel czy nowoczesna benzyna wychodzi powoli na to samo z awaryjnością. Mam "niby" najgorszy silnik w a3 i nic z tych mega usterek które go trapią mi się nie przydażyło.

Francuzy odpadają, ani Laguna ani C5 mi się nie podobają to po pierwsze, a po drugie nie przepadam za zawieszeniem francuskich samochodów.

Kieł napisał(a):Za 45k masz sprawdzonego diesla w Hondzie 2.2
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Albo
Citroena C5 2.0 HDI w kombi na full wypasie.


Accord w sumie jak najbardziej okej. Jak z blachami i korozją w nich ? I ogólnie z awaryjnością ?

Co do reszty moich propozycji, ktoś się może wypowiedzieć?
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Paź 2016, 17:57

2,7 i 3,0 TDI 0 licz się z wydaniem 5tys. na rozrząd i kolejnych 5tys. na wtryskiwacze

2,0TDI - Tobie się udało ale wielu się nie udaje z trwałością...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Paź 2016, 18:14

Dzida co do 2.0 TDI to ci powiem szczerze że mam kilku znajomych co mają a3 / golfa v,vi, octe z tym silnikiem i żaden nie miał z nim kłopotów, zaś z drugiej strony słyszałem że faktycznie te które były montowane w pasku b6 z początku produkcji i a4 b7 to masakra i tu się to potwierdza. W przypadku a4 b8 czy superba są już to "niby" silniki poprawione ma CR ale wiadomo że jakaś usterka mlże dany egzemplaż trapić.

2.7/3.0 TDI oprócz wtrysków i rozrządu który notabene jest na łańcuchu ma jakieś większe problemy ?

Co z e90 / e60 ?
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Polacy znają się na motoryzacji?
    Blisko 80% badanych Polaków twierdzi, że motoryzacja to ich hobby, a najczęstszym tego przejawem jest oglądanie motoryzacyjnych programów telewizyjnych. Takie wnioski płyną z najnowszego badania zrealizowanego ...

27 Paź 2016, 18:34

Przecież w A4 B8 masz 2,0 TDI Common Rail, co tam ma się zepsuć?
Jeśli jest 2,0 TDI o kodzie silnika na "C"...np. CAHA itp..a nie na B to są to już nowsze jednostki z wtryskiem Common Rail, nie ma z nimi problemów.
Te pierwsze 2,0 TDI PD miały problemy z pękającymi głowicami, z padającymi pompami oleju itd..turbo tez było słabe niekiedy.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2016, 18:56

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Pompa CR, wtryskiwacze, dwumasa, turbo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2016, 19:40

Invi napisał(a):
Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Pompa CR, wtryskiwacze, dwumasa, turbo


Skoro biorę pod uwagę diesla to zdaję sobie sprawę z tego.
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Paź 2016, 09:14

Accord - nie spotkałem jeszcze VIII z korozją,jeżeli nie był wcześniej uszkodzony mechanicznie czy nie brał udziału w wypadku to nie będziesz miał problemów rdzą.
Silnik - jedna z lepszych jednostek wysokoprężnych na rynku. Przebiegi ładne kręcą,awaryjność jak to diesel kilkuletni - zrobisz serwis jak na diesla przystało to będziesz się cieszył jazdą. :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Paź 2016, 09:42

No powiem Ci że jak najbardziej ten Accord by był. Jak wypada benzyniak 2.4 w nim ?

Teraz jeszcze mam kilka pytań co do reszty aut któe by mnie interesowały:
- Opel Insignia 2.0 CDTI ( 160km ) i 2.0Turbo
- BMW e90 320d (163km), 325i / 330i / 325d / 330d
- BMW e60 tutaj w grę wchodzi 525i / 530i / 530d
- Skoda Superb 2.0 TDI

Moglibyście mi cokolwiek podpowiedzieć o reszcie moich propozycji ? :)
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Paź 2016, 10:03

Patrzysz tylko kombi? Jeżeli nie to może Lexus IS250
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Paź 2016, 10:15

Wolałbym kombi. Lexus fajny ale ... u mnie strasznie mało ich jeździ i z tego względu mam obawę o serwis. Wolę markę którą nalrawi mi każdy mechanik :)
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Paź 2016, 12:38

pabloo92 napisał(a):u mnie strasznie mało ich jeździ i z tego względu mam obawę o serwis


Nie musisz się tego obawiać - to przecież Lexus, one w ogóle się nie psują i nie mają żadnych wad, a utrzymanie każdego z nich jest na poziomie Golfa III :ok:
A tak na serio - Accord 2.4 byłby chyba najbezpieczniejszą opcją, skoro oczekujesz małej awaryjności i niskich kosztów utrzymania.
Z pozostałych Twoich opcji:
- Insignia jest ok, ale elektronika męcząca - jest bardzo niedopracowana, niestabilna, ciągle coś się wiesza, piszczy, miga,
- E90 też ok, ale tu już nie ma mowy o małej awaryjności - zaniedbane egzemplarze, których właściciele szli na skróty potrafią drenować kieszeń,
- E60 to już wyższa półka, jeśli chodzi o serwis - a jest tam co się psuć,
- Suberb 2.0TDI - dokładnie takiego miał mój kolega i przy niewielkim jak na diesla przebiegu padła mu turbina, a następnie silnik. No i kilku innych też wymienia po 100 tys. km rzeczy, które w nowoczesnym dieslu powinny przynajmniej 200 tys. wytrzymać. To, że jeden 2.0 TDI był u Ciebie niezawodny nie oznacza, że z kolejnym nie będzie problemów.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

28 Paź 2016, 13:10

Łysy30 dzięki wielkie ! :piwo:

Chyba jednak serio padnie na accorda 2.4. No chyba że uda mi się trafić jakieś swnsowne e90 / e60. A co do lexa to w sumie skoro tak mówisz nie najgorszy pomysł, tylko pytanie jak z bagażnikiem w nim ?
pabloo92
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 20 05 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 / Audi A3 8p
Silnik: 3.0D++ / 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003