Auto do 50-60 tys

11 Cze 2024, 09:13

Witam, jako że zbliżam się do zmiany swojego auta na nowsze chciałbym się poradzić w jednej kwestii. Dotychczas jeździłem e46 r6 z lpg i nie ukrywam bardzo odpowiadała mi ekonomika jazdy i jakość wykonania samochodu, niestety nie przekladalo się to na bezawaryjnosc :lol: Ale jednak chciałbym pozostać przy marce i zastanawiałem się nad e90 328i z usa I zagazowac, jednak jest tego mało i zazwyczaj bite. Po głowie chodzi mi też f31 ale tam do tej kasy tylko diesel. Rocznie robię około 25 tys km i często też krótkie dystanse. Może gdybym usunął ekologię jakoś by się to auto sprawowało? Czy lepiej pójść w benzynę i szukać silnika z pośrednim wtryskiem? Myślałem o megane 3 2.0 Turbo, Czy może moglibyście polecić jakieś inne auto? Ogladalem tez inne jak Mondeo mk5 ktore okazalo sie za duże a insignia nie jedzie z tym silnikiem 1.4 :D jakieś propozycje?
Rockstone
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Cze 2024, 13:13

Insignie od Mondeo dzieli 4 cm, to na prawdę aż tak znacząca różnica? :mrgreen:
Megane to dobry pomysł, a przy BMW to wręcz wydaje się jedyną słuszną drogą. Jak jesteś zadowolony z użytkowania e46, to lepiej rozstać się z marką w zgodzie, niż potem zakładać temat typu "Co po f31, byle tanio".

Tylko licz się, że po przejściu ze starego premium na taką megane, to możesz czuć rozczarowanie.
Jak jesteś gotowy na droższy serwis, to może Mercedes W204 po lifcie? Zawsze to potencjalnie mniejsze ryzyko wtopy niż przy bawarce.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2024, 22:07

W204 gnije i to jest powód dla którego nie biorę go pod uwagę, a jeśli chodzi o f31 to co się może psuć w niej zakładając że rozrzad będzie ogarnięty i w słabszej wersji do 163 koni gdzie występowały wtryski elektromagnetyczne które da się zregenerować? Czy poprostu chodzi Ci o to że jak będę jeździł na krótkich dystansach to się auto będzie psulo?
Rockstone
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Cze 2024, 23:15

Rockstone napisał(a):jeśli chodzi o f31 to co się może psuć w niej zakładając że rozrzad będzie ogarnięty i w słabszej wersji do 163 koni gdzie występowały wtryski elektromagnetyczne które da się zregenerować?


Zastanawiam się skąd ludzie mają takie pomysły. Jest internet, jest telewizja a potem pytanie czy w nowoczesnym BMW diesel problematyczne są tylko wtryski ?
Jak na reklamie kiełbasek "a czy Małysz umie skakać" :mrgreen:

Wklejam Ci link jest to tylko ułamek możliwości tej marki.
Tego jest tak dużo że trudno spamiętać i zazwyczaj dowiadujesz się jak Ci się zepsuje i po chwili masz tysiąc tematów znalezionych na google jak innym też się popsuło.

Miłego czytania i jest to tylko ułamek bo np.ostatnio widziałem reanimację komputera po zaciągnięciu paliwa. Wiem że czyta się to jak scenariusz filmu sciene fuck-tion ale w BMW jest możliwe.
Albo walko z drżącą kierownicą i całe epopeję co z tym zrobić albo...

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... yciek.html
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10418
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 00:52

Może i masz rację ale to są rzeczy które powinno się ogarnąć zaraz po kupnie, tak jak rozrząd czy problem z tym wadliwym plastikowym kolektorem o ile dobrze pamiętam, jeszcze co mnie martwi to tam byl problem z psującą się maglownicą. I o ile kojarzę to naprawa tego kosztuje tysiące
Rockstone
Nowicjusz
 
Posty: 3

Wczoraj, 01:57

Rockstone napisał(a):Może i masz rację ale to są rzeczy które powinno się ogarnąć zaraz po kupnie,

Masz rację nawet można kupić wóz strażacki żeby było bezpieczniej wokół auta zaraz po kupnie :mrgreen:

Chyba jednak nie zrozumiemy się :D

Powodzonka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10418
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niewyspany kierowca i problemy z zasypianiem
    Czy miewasz trudności z zasypianiem? Badania wykazały, że tego rodzaju objawy mogą znacząco wpływać na twoje bezpieczeństwo. Osoby, które na co dzień doświadczają problemów z zaśnięciem są dwa razy bardziej ...
    Cusco tuninguje nową Toyotę Suprę
    To było pewne. Na rynku tuningowym pojawia się coraz więcej części do nowej Toyoty GR Supry. Tym razem coupé Toyoty na warsztat wzięło japońskie Cusco. Firma nie postawiła jednak na poszerzone nadkola czy wielkie skrzydło, ...

Wczoraj, 12:32

Rockstone napisał(a):o ile kojarzę to naprawa tego kosztuje tysiące
w porównaniu do reszty auta jest to pierdoła, za to sypiąca się w prawie każdym modelu. Ostatnio kolega odstawił do serwisu F20 na akcję serwisową, związaną z tym elementem. Oczywiście brak części na stanie, trzeba było zostawić auto na kilka dni :mrgreen:

Martwienie się korozją w W204 (co swoją drogą jest pewnym stereotypem z czasów W203, czy W210/211) w porównaniu do tłumaczenia sobie rozwiązania problemów w F31, to tak, jakby zamówić kebsa w podejrzanej budce przy dworcu i martwić się, czy Pan Turek na pewno da baraninę zamiast kurczaka, a nie myśleć w najlepszym przypadku o zatruciu pokarmowym :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14101
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004