Auto do 50k+

31 Paź 2021, 22:14

Czesc, w najblizszej przyszlosci planuje zmiane auta, obecnie jezdze TypeR’em Ufo, ktory jest fajnym samochodem w miescie ale na dluzsze trasy i ogolnie na daily nie jest idealem.

Marzy mi sie cos wiekszego, komfortowego, w miare bezawaryjnego ze sporym zapasem mocy.

Robie 15k rocznie, do pracy i z pracy po 4km w jedna i druga strone dziennie, reszta glownie po Warszawie i jakies trasy czasami.

Bede wdzieczny za jakies typy do rozwazenia. Po przewertowaniu forum bardzo podoba mi sie Ceed GT.

Pozdro!
Rogo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 22 03 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 SDI

02 Lis 2021, 10:07

Rogo napisał(a):Bede wdzieczny za jakies typy do rozwazenia. Po przewertowaniu forum bardzo podoba mi sie Ceed GT.
To zupełnie inne auto od Type-R prowadzenie przy wyższych prędkościach w trasie niestety będzie lepsze w samochodzie który masz obecnie ale do takiej jazdy daily jak potrzebujesz powinno się lepiej sprawdzić. Do tego na pewno będzie nowsze od Hondy. Moim zdaniem to fajne i niedoceniane auto.

Rogo napisał(a):Marzy mi sie cos wiekszego, komfortowego, w miare bezawaryjnego ze sporym zapasem mocy.
Tyle że ten Ceed nie będzie większy może minimalnie, komfort na pewno lepszy przy pokonywaniu miejskich ulic.

Szukasz samochodu z mocą w granicach 200KM? Czy mogą być też słabsze?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5093
Zdjęcia: 18

02 Lis 2021, 10:56

Jak ma być coś większego i komfortowego to ja bym poszedł w focusa mk3 ST.

Generalnie ufo slynie ze swojej bezawaryjności i to przede wszystkim wolnossący silnik.
Na przebiegi rzędu 4km nie byłbym taki pewien silników turbo z dużą mocą.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 189
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Lis 2021, 15:31

Rokiko napisał(a):To zupełnie inne auto od Type-R prowadzenie przy wyższych prędkościach w trasie niestety będzie lepsze w samochodzie który masz obecnie ale do takiej jazdy daily jak potrzebujesz powinno się lepiej sprawdzić. Do tego na pewno będzie nowsze od Hondy. Moim zdaniem to fajne i niedoceniane auto.

W dłubniętym TypeR na przelocie jazda w trasy niestety ale jest katorgą. Chce sobie spokojnie podróżować trasami szybkiego ruchu z predkością 160-170 i mieć względną cisze, ogólnie bardzo mi sie podoba ta KIA.

Rokiko napisał(a):Tyle że ten Ceed nie będzie większy może minimalnie, komfort na pewno lepszy przy pokonywaniu miejskich ulic.

Nie musi być diametralnie większy, kwestia świeższego samochodu wpływa na komfort.

e0hater napisał(a):Dzisiaj, 11:56 Jak ma być coś większego i komfortowego to ja bym poszedł w focusa mk3 ST.

Mam super uraz do Fordów po Mondeo MK3 ST220, dbałem jak o babe a sypał się z każdej strony. Chociaż ten Focus mi się bardzo podoba, jak to z nim jest? Z jakim budżetem celowac?
Rogo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 22 03 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 SDI

02 Lis 2021, 16:22

Rogo napisał(a):Chce sobie spokojnie podróżować trasami szybkiego ruchu z predkością 160-170 i mieć względną cisze, ogólnie bardzo mi sie podoba ta KIA.


Jeśli to jest jedno z podstawowych wymagań, to Ceeda możesz odrzucić odrazu. Wygłuszenie (szczególnie nadkoli) jest nieistniejące i przy prędkościach od 130 w górę jedyne co słychać to opony (a zaraz po tym szumy opływowe). Silnika/wydechu nie słychać, ale całą resztę - bardzo. Do tego stopnia, że ja myślę czy u siebie nie machnąć dodatkowego wytłumienia nadkoli w przyszłym roku.
Co do komfortu resorowania to nie porównam, bo nie jeździłem CTRem, ale przy Kii nie jest źle (mówię o domyślnym kole, czyli 225/40/18).
S6Sbk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 0

02 Lis 2021, 17:03

Hm, to szkoda z tym wygluszeniem, bo jest to jeden z głownych powodow checi zmiany auta.

W CTR mam sprezyny HR i 225/40/18 wiec na pewno KIA w serii wygrywa.

Zaglebie temat Focusa Mk3 ST
Rogo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 22 03 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 SDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Nowości na 2021 rok modelowy
    Witam, Mimo iż rok 2020 dopiero co się zaczął Volvo określiło zmiany w modelach na rok 2021. Samochody z MY 2021 będzie można zamawiać prawdopodobnie od połowy kwietnia 2020r. Oto najważniejsze ze zmian: - we wszystkich modelach ...

  • 02 Lis 2021, 17:44

    Nie wiem czy usportowiona wersja będzie cicha przy takich prędkościach ;)

    Z takimi wymaganiami to musisz szukać segment wyżej, najlepiej premium. Coś za coś.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7481
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    02 Lis 2021, 18:05

    Nie wiem jak w ST, ale w cywilnym Focusie MK3 jest zdecydowanie ciszej niż u mnie. Jeśli trafi się na specyficzny asfalt, to w Kii szumy zaczynają się już od 50 km/h. Przy jeździe po mieście Foką muzykę mogłem mieć ustawione na poziom szeptu a i tak słyszałem względnie ok.
    Brałbym takiego STka...gdyby tylko ktoś to w Polsce kupował nowe, ew. ściągał gdzieś z Europy a nie ze Stanów/Kanady.
    S6Sbk
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Zdjęcia: 0

    02 Lis 2021, 18:14

    galakty napisał(a):Z takimi wymaganiami to musisz szukać segment wyżej, najlepiej premium. Coś za coś.


    Tutaj całkiem sie nie orientuje w co moglbym celowac?
    Rogo
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Prawo jazdy: 22 03 2008
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: GOLF IV
    Silnik: 1.9 SDI

    03 Lis 2021, 12:43

    [link do Olx wygasł]

    A co sadzicie o takiej Asterce?
    Rogo
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Prawo jazdy: 22 03 2008
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: GOLF IV
    Silnik: 1.9 SDI

    03 Lis 2021, 13:30

    Poczekaj poczekaj bo chcesz auto dobrze wygluszone, z zapasem mocy a wysylasz astre 1.4 turbo ?

    To przeciez jest zaprzeczenie.
    e0hater
    Początkujący
     
    Posty: 189
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 I-VTEC
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    03 Lis 2021, 15:42

    Astra to jest ciężki kloc czyli zero dynamiki, już lepiej coś z vaga poszukać np Golfa VII 1,4/150
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 931
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Lis 2021, 18:02

    Zwłaszcza że Astra K jest lżejsza od Golfa o 60kg :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13862
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    03 Lis 2021, 18:15

    Chyba się pomyliło z J ;)
    Gość114260
     

    03 Lis 2021, 18:59

    Też tak uważam :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13862
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008