Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 12:51

Elo
Wybaczcie, że tak długo nie pisałem ale nie było mnie w domu.
W sprawie samochodu
zauroczył mnie CLK (ale to jeszcze nic nie znaczy)
co do BMW nie chodzi o to, że to "Bolid młodzieży wiejskiej" ale o spalanie z doświadczenia wiem, że bmki lubią paliwko a to mi się nie podoba.
Bo np. ile takie 150 konne E46 [link wygasł] może palić od-do [L]
andrut
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 02 Paź 2010, 17:57
Miejscowość: WW-A

Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 13:05

I tak nie kupisz ładnego coupe za tą kasę, a na tle konkurencji to większość silników BMW wypada lepiej na tle spalania. Dość sporo palą właśnie dwulitrówki, bo to R6 oraz krokowce 1.6 w E30/E36, co są za słabe. Jak mieszkasz i jeździsz po Wawie to raczej z 12l musisz liczyć w tym aucie z linku.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 14:00

No właśnie niema oszczędnych BMW. Bmka to może za jakiś czas jak więcej kasy będzie.
A taki CLK 2.0 16v kompressor ma 190 kilka kuca i pali tyle samo jak nie mniej od E46 :grin:

I choć 2 lata temu myślałem, że do "merola" wsiądę po 50-tce na razie CLK wygrywa
andrut
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 02 Paź 2010, 17:57
Miejscowość: WW-A

Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 14:41

Żebyś się nie zdziwił... ten 2.0 z kompresorem spali na pewno nie mniej jak 2.8 z BMW, a pojedzie wyraźnie gorzej. Ogólnie w konkurencji osiągi/spalanie to MB nie ma czego szukać przy BMW.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 17:21

:shock: no co Ty nie powiesz.
Możesz jakoś poprzeć tą karkołomną tezę?
Poza tym 190konny kompressor sprawia wrażenie żwawszego w jeździe niż 2.8 w BMW.
Elastyczniejszy jest na pewno, ma też lepszą reakcję na gaz.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

08 Paź 2010, 17:32

2.8 w BMW, czy Ty wiesz o czym Ty mówisz?! Z dołu będzie na pewno szedł lepiej, bo ma kompresor... niestety już same dane katalogowe są brutalne... 2.0 kompressor CLK w mieście spalanie 13.6 i 8.2 do setki, 2.8 w e46, 7s do setki i 12.6l w mieście. Miałem do czynienia z 2.8 i to naprawdę super jednostka, b. żwawa i ekonomiczna, z resztą nie bez kozery zdobyła kupę nagród, w tym za silnik roku.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tydzień Designu w Mediolanie - Mazda i sztuka współczesna Tydzień Designu w Mediolanie - Mazda i sztuka współczesna
    Mazda przełamuje konwencje, również w zakresie stylizacji samochodów. Aby podkreślić dbałość o funkcjonalne piękno, której dowodem jest nagradzany motyw projektowy nowej generacji samochodów "KODO: ...
    Najbardziej innowacyjne napędy samochodowe Najbardziej innowacyjne napędy samochodowe
    Jeszcze dwadzieścia kilka lat temu sprawa była prosta – na rynku były dostępne tylko samochody z silnikami spalinowymi. Wszyscy kierowcy robili to samo – wlewali do baku benzynę lub olej napędowy, które ...

  • Re: auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 17:46

    Mam.
    Mój kumpel ma e39 528 i miałem przyjemność jeździć nią parę razy.
    Ja swoje opinie wygłaszam po styczności z samochodem który opisuje a Ty chyba z lektur(i to głównie forum bmw przynajmniej tak mi się wydaje).
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 17:50

    To chyba przeoczyłeś mój poprzedni post. Generalnie masz rację - wydaje Ci się. :smile:
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 18:02

    A jeździłeś 2.3 kompressor? 280NM już przy 2500t obr to dość znamienne.bo o nim mówimy(2.0 ma 163KM).
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 18:09

    Nie jeździłem, ale z tego co widzę to ma 8.1s do setki, czyli gorzej niż mniejszy odpowiednik BMW bez żadnego kompresora (2.2 170km). Spalania już nawet nie widzę sensu porównywać. Dalsza polemika wydaje mi się bezcelowa, nie zaśmiecajmy tematu.
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 20:03

    Wybaczcie bo zamieszanie wprowadziłem swoim postem ale
    Znalazłem CLK 2.0 193km niejednokrotnie na np otomoto.
    A tu macie opinie o 2.0 193 km [link wygasł]

    na tej stronie (niżej) podany jest raport spalania

    Raport spalania
    Minimalne średnie spalanie:10.5 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie:12.8 l/100km
    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:8.5 l/100km
    Średnie spalanie10.6 l/100km

    Więc taki silnik jest i jest nawet oszczędny.

    A Jasiek 90 jaki masz silnik w swoim mercedesie?
    andrut
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 17:57
    Miejscowość: WW-A

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 21:02

    Ja mam 1.8, niestety bez kompressora.
    Aczkolwiek dane mi było dwa razy takim powozić tyle, że w W203 i moim zdaniem nic więcej nie potrzeba w kwestii osiągów i kultury pracy.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    08 Paź 2010, 23:07

    Andrut jak chcesz kupić takie auto to lepiej dozbieraj do 30 tys, kupisz egzemplarz w znacznie lepszym stanie, za 20 tys. ten merc będzie najprawdopodbniej wrakiem. Za 30 tysięcy możesz się już rozgladać dodatkowo za Celicą VII czy Audi TT. Audi w silniku 1.8 180 koni będzie dość żwawe, a i spalanie nie będzie zbyt duże.
    ens
    Początkujący
     
    Posty: 108
    Rejestracja: 22 Lut 2010, 14:01
    Miejscowość: Kraków
    Auto: Audi TT 1.8T 259KM

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    09 Paź 2010, 07:44

    A może w tej cenie kupić Nissana 200SX S14a ?
    Silnik dwa litry turbo na pewno dostarczy wystarczająco adrenaliny (oczywiście można całkiem fajnie go tuningować) no i napęd na tył ze szperą w standardzie (czego BMW, Audi i inne nie mają).
    error106
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Rejestracja: 13 Lip 2008, 15:42
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Auto "idealne" dla młodego do 20 tysi

    09 Paź 2010, 09:21

    Error106 prawdę mówiąc to na początku właśnie nad nissanem 200sx s14 się zastanawiałem ale stwierdziłem, że trudno znaleźć taki niebity i bez tuningu więc zrezygnowałem.


    Co do 30 tysi to 10 klocka nie spadnie mi z nieba od razu ale z czasem kto wie, więc może zmieńmy budżet do góra 30tys. Ja dozbieram i kupie sobie bryczkę w niedalekiej przyszłości.

    Czy takie coś ma sens?
    [link wygasł]
    albo
    [link wygasł]
    andrut
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Rejestracja: 02 Paź 2010, 17:57
    Miejscowość: WW-A
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      Jaguar