Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

30 Kwi 2015, 13:57

Focus Mk1 jak już w tym budżecie. A co za problem drzwi ogarnąć nawet jak rdza wyjdzie. To nie Uno gdzie dziury zaraz były. Jest masa poradników w necie. :ok: Można ogarnąć to samemu tanim kosztem.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

30 Kwi 2015, 23:35

Popatrzę na Focusy MK1 w takim razie, No i pytanko do tych co znają Grande Punto, jaki silnik jest w miarę dynamiczny i ile pali ? - oraz co jest piętą achillesową w tych autach ? (każdy coś ma)

Yaris odpada bo jest po prostu za mały. Autko ma być na miasto, trasy krótki no i również te dłuższe powiedzmy na wakacje nad morze lub góry :).

No Panowie ładnie ładnie :D, miło się czyta opinie, Czekam dalej :).

Co do rdzy no niby da się łatwo ogarnąć, sam progi w aucie sobie ogarniałem ale im lepsza antykorozja w aucie to tym mnie sam muszę robić ;P
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 27 Wrz 2013, 11:45
Prawo jazdy od: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

30 Kwi 2015, 23:39

A i co do Leona to ile pali te autko ? Chodziło wam o silnik 1.8T. czy że inny silnik proponujecie ;)
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 27 Wrz 2013, 11:45
Prawo jazdy od: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

01 Maj 2015, 08:05

Siedziałeś w Yarisie? Warto sprawdzić, bo czasami małe gabaryty zewnątrz nie oznaczają braku wygody w środku. Przykładem niech będzie Grande Punto i moja Astra. Zdecydowanie wygodniej jeździło mi się GP mimo, że to segment niżej, czyli mieszczuch. Lepiej zagospodarowana przestrzeń wewnętrzna, staranniej wyprofilowane siedziska, w Astrze niestety jakoś uświadczyć tego nie mogę, jakbym nie siedział, jakbym fotela nie ustawił, zawsze jestem zmęczony po podróży.

GP znajdziesz ale to jest naprawdę cena minimum. Warto szukać auta z widocznymi oznakami jak rysy, wgniecenia, bo przynajmniej wiesz czemu niższa cena. Pogódź się też, że w tej kasie najczęściej spotykane są silniki 1.2, które do wyścigowych nie należą, ale kogo to obchodzi jak kupuje sobie małe, stateczne autko. Wszystkie benzyniaki w GP są warte polecenia. Diesle też są świetne, ale w tej cenie kupno diesla może wiązać się ze znaczącymi kosztami naprawy (diesel + niska cena = kłopoty)

Leon z 1.8T też fajne autko. pogódź się z zauważalnie wyższym spalaniem (średnio 9 - 10l, weź pod uwagę, że ceny paliw znowu zaczynają rosnąć). Alternatywą jest LPG, warto założyć samemu u dobrego gaziarza, bo pod turbo też trzeba pomodzić w sterowniku (zwykle 300 - 500 zł więcej niż standardowa sekwencja). Niestety, obawiam się, że na Leona z 1.8T masz za mało kasy, bo 1.8T to Cupra, a Cupry chodzą drożej.

To już nie lepiej poszukać Leona albo Golfa z 1.8 + LPG? Ewentualnie Skody Octavii 1.8T?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1323
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

01 Maj 2015, 20:35

Kiedyś raz siedziałem na kierownicą Yarisa jakoś nie zrobiło to na mnie wrażenia. Ale i yarisa i Golfa w dobrym stanie wyszukać i kupić to ciężka sprawa ! To bardzo popularne autka, I żeby nie były po stłuczkach czy wypadkach to raczej graniczy z cudem.

No Leon 1.8 to rzeczywiście sporo pali ale chyba ma jeszcze silnik 1.6 benzynowy, trochę mniej pali, ale jak z samym silnikiem ? Jakieś ma większe mankamenty ?

Z GP to podchodzą mi silniki 1.4 8V lub 1.4 16V i ten 16V szczerze bardziej mi się podoba 95KM to już "trochę" można poszaleć hehe. A jak zawieszenie w tych autkach ? Szybko części się zużywają ? np. stabilizatory, sprężyny itd.
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 27 Wrz 2013, 11:45
Prawo jazdy od: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

01 Maj 2015, 20:41

1.6 pali praktycznie tyle samo co 1.8 a jedzie znacznie gorzej. Odpuść, albo 1.8 albo 1.8T.
Nie kupisz GP 1.4 16v za 12-13 tys. zł. Ostrzegałem, w tej kwocie cudem będzie jak dorwiesz 1.4 8v z klimą manualną. Ale spokojnie, jeździłem taką ośmiozaworówką i jest w pełni wystarczająca, nie będziesz narzekał na dynamikę. Co więcej, jeździłem z kompletem pasażerów i było OK.
Zawieszenie to bodaj belka skrętna z tyłu i McPherson z tyłu, więc zgaduję, że będziesz miał tak jak u mnie w Astrze - czyli wytrzymałe i tanie. Dlatego sugerowałbym ci GP, bo jest tanie w utrzymaniu.
Swoją drogą, bo zapomniałem - zainteresuj się Toyotą Corollą E12, najlepiej silnik 1.6 VVT-i, ale może być też 1.4
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1323
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny
    Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w ...
    Kuba Przygoński - świetny początek sezonu 2016 Kuba Przygoński - świetny początek sezonu 2016
    Kuba Przygoński ma za sobą intensywny sportowy weekend. Pierwsza runda Driftingowych Mistrzostw Polski zbiegła się w czasie z Orlen Warsaw Marathon, w którym Przygoński także chciał wziąć udział. To zaowocowało prawdziwym ...

  • Re: Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

    01 Maj 2015, 21:32

    Dobra to 1.8T leon
    GP 1.4 16V lub 8V (tylko w jakiej cenie myślisz mogę szukać 16V ?)

    Co do Toyoty to spoko ale jedyny problem to chyba dwumas, Pamiętam jak tata miał Avensis do 2500 wydaliśmy na dwumas i poduszki. Ale co do silnika 1.6 VVT-i to jak najbardziej, chciałem kupić jeden egezemplarz przed Astrą ale ktoś mi go kupił przed nosem ;(, no i padło na Astrę, ale z niej jestem zadowolony ale czas na coś innego no i na benzyniaka ale to już wiesz.. :naughty:
    Kacpero223
    Początkujący
     
    Posty: 128
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 27 Wrz 2013, 11:45
    Prawo jazdy od: 0- 5-2009
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Ford Focus MK2
    Silnik: 2.0 Duratec
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata