Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

24 Kwi 2018, 20:34

Jak w temacie - auto używane, głównie na trasy - robię około 25 tysięcy rocznie. Myślałem o dieslu z uwagi na głównie trasy - boję się nieco problemów przy odsprzedaży diesla za jakieś 4-5 lat.

Na czym mi zależy:
1) Niska awaryjność
2) Dobre wyciszenie - obecnie jeżdżę focusem mk3, powyżej 130 km w kabinie bardzo głośno
3)Rozsądne spalanie

Moje Typy:
Peugeot 508 - rozważam i 2.0 HDI i silnik benzynowy THP
PAssat B8 - tutaj 1.4 TSI
Mazda - tutaj problemem jest wyciszenie z tego co wyczytałem w podobnych wątkach.
PiotrekF
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 25 Mar 2010, 20:07
Miejscowość: krk

Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

26 Kwi 2018, 17:00

PiotrekF napisał(a):boję się nieco problemów przy odsprzedaży diesla za jakieś 4-5 lat.
Ja myślę że za 4 lata będzie bardzo ciężko sprzedać diesla teraz już ludzie nie chętnie kupują samochody z takimi silnikami.

Myślę że bezpieczniejsza inwestycja to benzyna. Przez założony okres eksploatacji zrobisz około 100tyś. km to może warto pomyśleć np. o dobrej benzynie pod LPG? Koszty niższe niż dieslu na trasie, w eksploatacji i w mieście.

508 jest fajniejsza od Passata jeszcze jak byś miał zawieszenie pneumatyczne :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6667
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

26 Kwi 2018, 20:27

Bierz 508 w dieslu, 2.0 to bardzo udana konstrukcja z rozsądnymi (jak na nowoczesnego diesla) kosztami utrzymania.
Nowe benzynki nie są bezproblemowe, a instalacja LPG jest droższa (wtrysk bezpośredni).
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4576
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

02 Maj 2018, 15:03

Obejrzałem ostatnio kilka testów i porównań Passata B8 i Superba. Do obu rozważam silnik 1,4 TSI. Superb - wiadomo, przestrzeń. Passat - lepsze wykonanie. O dziwo Passat (w ciekawej wersji: "City"), z podobnym wyposażaniem co Superb wychodzi obecnie nieco taniej. Czy ktoś z Was miał do czynienia na dłużej z tymi samochodami? Jak wypadają w porównaniu do 508?
PiotrekF
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 25 Mar 2010, 20:07
Miejscowość: krk

Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

02 Maj 2018, 15:13

Nie kupisz B8 za 60 tysięcy. Najtańsze zarejestrowane w PL, bezwypadkowe egzemplarz kosztują na Allegro 65 tysięcy.

Tu masz opinię o 508-ce:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4576
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

04 Maj 2018, 10:05

Skonfigurowałem właśnie Seata Leona w wersji kombi. Cenowo wychodzi ponad 10 tysięcy lepiej niż Passat w Kombi (w wersji City). Leon to bardziej klasa C niż D - pytanie czy ktoś z Was miał możliwość podróżowania Passatem B8 i nowym leonem i czy rzeczywiście mocno czuć na przykładzie tych dwóch aut różnicę w segmentach?
PiotrekF
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 25 Mar 2010, 20:07
Miejscowość: krk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kamiq - miejski SUV Skoda Kamiq - miejski SUV
    Nowy miejski SUV ŠKODY, dedykowany dla chińskiego rynku model KAMIQ, został oficjalnie zaprezentowany 23 kwietnia. KAMIQ stanowi uzupełnienie gamy SUV-ów ŠKODY, w której znajdują się już modele ...
    Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe
    Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, wyraźnie lepsze osiągi i dynamikę jednostek ...

  • Re: Auto na trasy, segment C/D, do 60 tysięcy

    04 Maj 2018, 14:52

    Szukasz auta nowego czy używanego?

    Jeśli priorytetem jest wyciszenie i wykończenie wnętrza to Passat jest dużo lepszy od Leona (chociaż kulturą pracy ten 2.0 TDI 150KM nie powala).
    Jeśli patrzysz na koszty i wielkość bagażnika to Leon jest dobrą alternatywą. Zapytaj o zniżki w salonach Seata, dostaniesz dość pokaźne, na VW będzie trudniej.

    Pod względem jakości wykończenia i wyciszenia ten Peugeot nie ustępuje Leonowi, a wyjdzie dużo taniej:
    https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-3 ... zEDdP.html
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4576
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Honda Śląsk - zlot
      Dziewczyny i Alfa Romeo
      Honda Civic V, 2