Auto nie odpala,podejrzewany problem z rozrządem. POMOCY

24 Sty 2019, 20:08

Witam,
post dotyczy auta peugeot 407sw combi 2005 2.0 HDMI 136kw, o przebiegu niespełna 250 tys.
Kilka dni temu wyjechałem ok 80 km w góry, dojechałem bez problemu. Wieczorem przestawiłem auto.
W nocy było ok -15 i rano auto nie odpaliło. Auto kręci ale nie opala (za pierwszym razem miałem wrażenie, że było blisko), nie pomógł nawet starter.
Wróciłem lawetą, komputer nie pokazał nic wielkiego. Mechanik po wstępnych oględzinach zauważył, że rozrząd pracuje u góry, a na dole nie.

Proszę pomóżcie, podpowiedzcie, co mogło się zdarzyć, czy rozrząd mógł się "osunąć" podczas postoju..
Dopiero za kilka dni mechanik będzie miał czas na dokładne rozkręcanie, jednak byłbym wdzięczny za sugestie, porady. :?
amatorski
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 20:25

amatorski napisał(a):Mechanik po wstępnych oględzinach zauważył, że rozrząd pracuje u góry, a na dole nie.
Nie ma takiej możliwości bo rozrusznik kręci wałem a nie wałkami więc co najwyżej mogło być odwrotnie co sugeruje zerwany rozrząd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sty 2019, 20:33

Dziękuję za odpowiedź, może źle zrozumiałem.
Ale czy jest możliwe zerwanie rozrządu na postoju ?
Czy to przypadek i wcześniej coś się działo i mogłem tego nie zauważyć?

Dodam, że na mrozie polewałem pod maską ciepłą wodą (tak mi radzono) potem pomyślałem, że może to miało jakiś błąd..
amatorski
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 20:37

amatorski napisał(a):Ale czy jest możliwe zerwanie rozrządu na postoju ?
nie, jedynie przy rozruchu.

Polewanie silnika ciepłą wodą? Po co? heh dziwne porady :mrgreen:
Ale nie miało to wpływu na zerwanie rozrządu. Poprostu był już stary, olej zgęstniał i nie wytrzymał oporu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sty 2019, 20:56

Czyli najbardziej prawdopodobne zerwanie podczas próby odpalenia ?
Może duża zmiana temperatur miała też wpływ?
amatorski
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 21:05

no napewno nie podczas postoju. Silnik do remontu niestety
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik benzynowy czy diesla wybrać?
    Wybór silnika benzynowego lub diesla zależy od indywidualnych preferencji, potrzeb i budżetu kupującego, a także od rodzaju użytkowania pojazdu. Dlatego warto tu zwrócić uwagę na kilka czynników z reguły ...