Auto segment C (2+1) ok.35kPLN

12 Mar 2022, 21:56

A co myślicie o Citroen DS5? Baaaardzo mi się podoba, jednak chyba tu przede wszystkim diesle.
No i podobno tragedia z zawieszeniem, układ kierowniczy też nie powala, nie prowadzi się dobrze.. komfort jazdy pewnie nieporównywalny że wspomnianymi wyżej?
drygi
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: nie mam

12 Mar 2022, 22:02

R28F1 napisał(a):A z tymi cudami w profilu to o co chodziło ?
Tak mam te dwie fabie :mrgreen: Na siebie zarejestrowane . A co to jakaś dyskwalifikacja w dyskusji nad innymi , lepszymi , nowszymi konstrukcjami ? A wczoraj jeżdziłem pugotem jakimś tam , dzisiaj yarisem , jutro zasiadam do velara . W zeszłym tygodniu poganiałem expertem itp. Czego ja nie spróbowałem ? Mam edytować profil ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3935
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Mar 2022, 23:44

Chodziło o to, ż Twoja krytyka nie była poparta jakimikolwiek argumentami a wystarczyło poszukać interesujących cię parametrów elastyczności zamiast krytykować tych co podają konkretne dane.
Co do przyspieszenia do 100-ki, to jak najbardziej określa ono również możliwości/osiągi auta i nie było tutaj mowy o lepszych autach tylko porównywalnych.
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

13 Mar 2022, 01:30

R28F1 napisał(a):wystarczyło poszukać interesujących cię parametrów elastyczności zamiast krytykować tych co podają konkretne dane.

O jakie dane Ci chodzi ?
R28F1 napisał(a):przyspieszenia do 100-ki, to jak najbardziej określa ono również możliwości/osiągi auta

Marketingowcy odwalili kupę dobrej roboty :D
Sprawdzał bym ile mają na liczniku :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8544
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Mar 2022, 03:22

Ok czyli weźmy dwie dziewczyny - jedna 1,7m wzrostu i waga 50 kg, druga 1,7m wzrostu i waga 70 kg, pytanie która jest atrakcyjniejsza, seksowniejsza i spodoba się 99% facetom? :D Wszak to tylko cyferki na wadze tak jak czasy w samochodzie nic nie znaczące :)
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Auto: Focus
Silnik: 2,5 ST
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

13 Mar 2022, 10:38

szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):wystarczyło poszukać interesujących cię parametrów elastyczności zamiast krytykować tych co podają konkretne dane.

O jakie dane Ci chodzi ?
R28F1 napisał(a):przyspieszenia do 100-ki, to jak najbardziej określa ono również możliwości/osiągi auta

Marketingowcy odwalili kupę dobrej roboty :D
Sprawdzał bym ile mają na liczniku :ok:

Jasne, wszystko co jest w internecie to marketing, wdzystkie strony internetowe kłamią, prasa i tv oczywiście też, tylko to co Ty piszesz jest prawdą objawioną :mrgreen:
...nie bądź śmieszny, bo moderatorowi to już szczególnie nie wypada.
Rozumiem, że dla Ciebie lepiej byłoby, żeby nikt nie podpierał się w dyskusji konkretnymi danymi, bo wtedy możesz pisać z pozycji mentora to co Ci się wydaje i przedstawiać się jako "swojszą prawdę".


Edquar napisał(a):Ok czyli weźmy dwie dziewczyny - jedna 1,7m wzrostu i waga 50 kg, druga 1,7m wzrostu i waga 70 kg, pytanie która jest atrakcyjniejsza, seksowniejsza i spodoba się 99% facetom? :D Wszak to tylko cyferki na wadze tak jak czasy w samochodzie nic nie znaczące :)
Oj kiepsko z logiką... Czas mierzy się w sekundach, prędkość w km/h, wagę w kilogramach itd/itp. To są wartości wymierne (szkoła podstawowa).
A w jakich jednostkach mierzy się atrakcyjność...?
Już rozumiesz ? Nie mieszaj wartości obiektywnych z subiektywnymi.
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy mogę czasowo wycofać pojazd z ruchu? - tylko rozbite samochody
    Aktualnie można wycofać czasowo samochód osobowy z ruchu jednak nie w każdym przypadku bo są tu pewne ograniczenia. Od 31 stycznia 2022 roku został rozszerzony katalog pojazdów wycofanych z ruchu właśnie o kategorię ...
    Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout
    Modele KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ SCOUT stawiają kolejny krok w ofensywie czeskiej marki w segmencie SUV. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE Elegancki i dynamiczny SUV, który szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom ...

  • 13 Mar 2022, 11:19

    R28F1 napisał(a):Jasne, wszystko co jest w internecie to marketing, wdzystkie strony internetowe kłamią, prasa i tv oczywiście też, tylko to co Ty piszesz jest prawdą objawioną
    ...nie bądź śmieszny, bo moderatorowi to już szczególnie nie wypada.
    Rozumiem, że dla Ciebie lepiej byłoby, żeby nikt nie podpierał się w dyskusji konkretnymi danymi, bo wtedy możesz pisać z pozycji mentora to co Ci się wydaje i przedstawiać się jako "swojszą prawdę".

    O czym Ty chłopie piszesz ? Mi już nawet szkoda dyskutować generalnie dla dziecka ważne są dwie tabelki 0-100 i kunie tego się trzymajmy :ok:
    Żeby dorosnąć do pewnych faktów czyli wiedzieć że modelka z reklamy kremu ma się nijak do rzeczywistości trzeba ten krem kupić i samemu się nim posmarować :ok:

    Nie pisz o stronach z konkretnymi danymi bo one nic nie wnoszą. Twoja stronka jest mieszanką totalnej fikcji z odrobiną prawdy gdzie nawet nie wiesz kto robił pomiary i w jakich warunkach.
    Już nie wspomnę o przeświadczeniu że coś co ma 9s 0-100 będzie wolniejsze od czegoś co ma 8s.
    Jak już oglądasz ten ogrom netu to musisz wychwytywać prawdę a do tego łączyć kropki co nie jest oczywiste.


    P.s.

    Lubię teretykow od 0-100 na światłach. Szczególnie ścigaczami które przecież mają teraz w większości poniżej 3s a potem wąchanie dymku z rurki :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8544
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    13 Mar 2022, 11:56

    szybki napisał(a):
    R28F1 napisał(a):Jasne, wszystko co jest w internecie to marketing, wdzystkie strony internetowe kłamią, prasa i tv oczywiście też, tylko to co Ty piszesz jest prawdą objawioną
    ...nie bądź śmieszny, bo moderatorowi to już szczególnie nie wypada.
    Rozumiem, że dla Ciebie lepiej byłoby, żeby nikt nie podpierał się w dyskusji konkretnymi danymi, bo wtedy możesz pisać z pozycji mentora to co Ci się wydaje i przedstawiać się jako "swojszą prawdę".

    O czym Ty chłopie piszesz ? Mi już nawet szkoda dyskutować generalnie dla dziecka ważne są dwie tabelki 0-100 i kunie tego się trzymajmy :ok:
    Żeby dorosnąć do pewnych faktów czyli wiedzieć że modelka z reklamy kremu ma się nijak do rzeczywistości trzeba ten krem kupić i samemu się nim posmarować :ok:

    Nie pisz o stronach z konkretnymi danymi bo one nic nie wnoszą. Twoja stronka jest mieszanką totalnej fikcji z odrobiną prawdy gdzie nawet nie wiesz kto robił pomiary i w jakich warunkach.
    Już nie wspomnę o przeświadczeniu że coś co ma 9s 0-100 będzie wolniejsze od czegoś co ma 8s.
    Jak już oglądasz ten ogrom netu to musisz wychwytywać prawdę a do tego łączyć kropki co nie jest oczywiste.


    P.s.

    Lubię teretykow od 0-100 na światłach. Szczególnie ścigaczami które przecież mają teraz w większości poniżej 3s a potem wąchanie dymku z rurki :mrgreen:

    Zastanów się w takim razie co i w jakim celu komentujesz...
    Nie moc (jak już to bardziej stosunek mocy do wagi) a pomiary przyspieszeń, elastyczności, czasów na torze itp, jako jedne z wielu parametrów samochodu, dają informację o osiągach auta. I jak jakieś auto ma lepsze przyspieszenie, elastyczność od drugiego to oznacza że ma lepsze a nie gorsze osiągi.
    A Ty piszesz jakieś bzdury odnosząc się do wyrwanego z kontekstu przyspieszenia do setki (tam jest masę innych pomiarów). I wybacz, ale nawet jakbym miał poddać w wątpliwość te wyniki na skutek błędu pomiarów, konkretnego egzemplarza testowanego auta czy umiejętności kierowcy to dalej jest to dla mnie bardziej wiarygodne niż opinia kogoś takiego jak Ty, który kwestionujesz to nie podpierając się, żadnymi argumentami, poza swoim "widzi mi się", albo na zasadzie, "spiskowej teorii świata", że wszędzie kłamią.
    A Twój brak pojęcia w kwestii przyspieszeń najbardziej oddaje fakt, że uznajesz różnicę sekundy do setki ( w autach które przyspieszają w 8s, więc nie jakieś muły) za niewielką.
    Jedynie z tym co napisałeś w "Ps" się zgodzimy, ale to kwestia umiejętności a nie możliwości motocykla.
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    13 Mar 2022, 13:17

    R28F1 napisał(a):Oj kiepsko z logiką... Czas mierzy się w sekundach, prędkość w km/h, wagę w kilogramach itd/itp. To są wartości wymierne (szkoła podstawowa).
    A w jakich jednostkach mierzy się atrakcyjność...?
    Już rozumiesz ? Nie mieszaj wartości obiektywnych z subiektywnymi.

    A jak wg Ciebie jest jednostka określająca dynamikę samochodu albo to czy jest szybki czy wolny?
    Poza tym jak ktoś się przesiadł z 500 konnego Mustanga do 200 konnego auta to dla niego jest wolny ale jak ktoś jeździł Punto 1,4 to 200 koni to jak kosmos.
    Edquar
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Focus
    Silnik: 2,5 ST
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2007

    13 Mar 2022, 14:10

    Edquar napisał(a):
    R28F1 napisał(a):Oj kiepsko z logiką... Czas mierzy się w sekundach, prędkość w km/h, wagę w kilogramach itd/itp. To są wartości wymierne (szkoła podstawowa).
    A w jakich jednostkach mierzy się atrakcyjność...?
    Już rozumiesz ? Nie mieszaj wartości obiektywnych z subiektywnymi.

    A jak wg Ciebie jest jednostka określająca dynamikę samochodu albo to czy jest szybki czy wolny?
    Poza tym jak ktoś się przesiadł z 500 konnego Mustanga do 200 konnego auta to dla niego jest wolny ale jak ktoś jeździł Punto 1,4 to 200 koni to jak kosmos.

    No toż ja właśnie mówię o porównywaniu poprzez zestawienie ze sobą konkretnych liczb a nie subiektywnego porównywania wrażenia. Wrażenia też są jakąś wartością, ale nie wymiernie porównawczą.
    Ja nie mówię/piszę, że coś jest szybkie czy wolne tylko z porównania konkretnych wyników stwierdzam, że jeden jest szybszy od drugiego, bo: np. ma lepsze przyspieszenie, elastyczność i lepsze wyniki na torze. Moc jest wtórna, bo ważniejszy jest stosunek mocy do wagi.
    Cofnij się od czego zaczęła się ta dyskusja (notabene, teraz już odbiegająca już nieco od wątku).
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    13 Mar 2022, 21:03

    To jak panowie z tym DS5, warto się w ogóle są nim obejrzeć, czy raczej oferuje zbyt mały w stosunku do ceny? :roll:
    drygi
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Auto: nie mam

    13 Mar 2022, 21:08

    R28F1 napisał(a):Cofnij się od czego zaczęła się ta dyskusja (notabene, teraz już odbiegająca już nieco od wątku).


    To się cofamy:

    R28F1 napisał(a):Astra 1,4 turbo 140KM (2012-2015r): 0-100km/h - 9,8 s (kombi 10,4 s) Megane 1,2 tce 130KM (2015r.): 0-100km/h - 9,6 s No faktycznie tylko astra daje "względną dynamikę", ...tyle, że megane troszkę lepszą

    A ktoś podsumował strzałem w 10ne :D
    bonifacy napisał(a):Takie tam p....nie .


    Co potwierdzam. Reszta tabelek bliższa prawdy chociaż trzeba sprawdzić jak bliska bo może być średnio z tymi pomiarami.

    drygi napisał(a):To jak panowie z tym DS5, warto się w ogóle są nim obejrzeć, czy raczej oferuje zbyt mały w stosunku do ceny?

    Boisz się bolączek astry a ds5 już się nie boisz ? :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8544
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    13 Mar 2022, 21:29

    szybki napisał(a):
    R28F1 napisał(a):Cofnij się od czego zaczęła się ta dyskusja (notabene, teraz już odbiegająca już nieco od wątku).


    To się cofamy:

    R28F1 napisał(a):Astra 1,4 turbo 140KM (2012-2015r): 0-100km/h - 9,8 s (kombi 10,4 s) Megane 1,2 tce 130KM (2015r.): 0-100km/h - 9,6 s No faktycznie tylko astra daje "względną dynamikę", ...tyle, że megane troszkę lepszą

    A ktoś podsumował strzałem w 10ne :D
    bonifacy napisał(a):Takie tam p....nie .


    Co potwierdzam. Reszta tabelek bliższa prawdy chociaż trzeba sprawdzić jak bliska bo może być średnio z tymi pomiarami:


    No widzisz i dalej nie potrafisz zrozumieć (czytanie ze zrozumieniem jest bardzo przydatne a nawet niezbędne w dyskusji), bo to co napisałem w pierwszej z zacytowanej przez Ciebie wypowiedzi to była tylko odpowiedź na post innego użytkownika forum, stwierdzający, że pośród wymienionych aut tylko astra zapewnia względną dynamiką. Więc podałem, bez rozpisywania się pierwszy z brzegu parametr, czyli przyspieszenie do setki, pokazując, że to nie prawda. Potem kolejny użytkownik forum uznał to za "nieprzekonujące", no to uzupełniłem o dane dot. elastyczności. I tak to chronologicznie wyglądało a później pojawiły się Twoje, zaczepne z d..y i pozbawione argumentów, wypowiedzi odnoszące się do wyrwanych z kontekstu zagadnień.
    A tak na marginesie to dla Ciebie auto, które przyspiesza do setki gorzej od drugiego jest dynamiczniejsze od tego, które robi to szybciej ?
    Jeśli tak, a można to wywnioskować z Twojego komentarza i oceny mojego pierwszego odpowiadającego posta, to gratuluje "logicznego" myślenia [...ironia].
    Aaaa...., rozumiem Ty wiesz lepiej a te dane to kłamstwa i oszustwa internetu, gdzie ktoś specjalnie podaje fałszywe dane :mrgreen:
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    13 Mar 2022, 22:20

    No właśnie może po prostu nie jestem ich świadomy (bolączek w DS5), bo nie mogłem znaleźć tyle informacji co o Astrze. O jakich bolączkach mówisz? Jest w gorzej niż w innych autach, o których wspominałem?
    drygi
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Auto: nie mam

    13 Mar 2022, 23:12

    Miałem napisać więcej ale ...chyba już wyrosłem :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8544
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe