Auto w okolicach 20 tyś, nie sprawiające problemów.

16 Sty 2018, 00:31

Samochód kupuję już 2 lata :)
Toyoty nieszczególnie mi się podobają, zwłaszcza wewnątrz.
Bravo w benzynie to byłby 1.4 Tjet i diesel spala mi 10-11L to benzyny pewnie z 15L by brał więc mimo małych przelotów spalanie było by znacząco większe.
Cena za tego diesla to 11 tyś a benzyny chodzą w okolicach 20-25 tyś więc 2 razy tyle a zakładając, że w dieslu coś się może posypać to i tak mam spory zapas gotówki na naprawy i jeszcze zostanie :) Druga sprawa to to auto znam a co kupie od handlarza czy innego mirka nigdy nie wiadomo.
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2018, 08:31

Laguna mojej narzeczonej z 2.0T pod maską zima na krótkich odcinkach pali 12l, więc nie gadaj głupot, że bravo z 1.4T czy inna nie duża benzyna spali 15l :mrgreen:
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Sty 2018, 10:00

Tylko że moja trasa składa się z kilku świateł co około 300-400m więc praktycznie rozpędzanie-hamowanie :)
No nic, w zasadzie z kim bym nie rozmawiał, każdy odradza mi diesla. Ja po 4 latach z obecnym dieslem też jestem ukierunkowany na benzynę.
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2018, 10:07

Bez przesady, przy takiej jeździe diesel pali Tobie 11 litrów? Może go napraw, czy coś? :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sty 2018, 18:55

Złoty środek - dobierz w kredycie do ok 60k i kup sobie używanego Priusa Plug- In. Będziesz jeździć po 25km na prądzie (w zwykłym jest to ok 2km i to z ograniczoną prędkością).

Ciężko jest Ci dogodzić. Wiesz (to powinno być w cudzysłowie) swoje, olewasz nasze rady i prawa fizyki, nic dziwnego, że od dwóch lat nie możesz kupić auta :roll:
Prawda jest taka, że benzyniak zaraz po rozruchu będzie palić minimalnie więcej, bo na zimno. Jeśli już się rozgrzeje (co nastąpi szybciej niż w kopciuchu, bo ten z zasady mnie pali, czyli wytwarza mniej ciepła w danej jednostce czasu) to jego spalanie znacząco spadnie, ot co.

Zamiast filozofować przetestuj benzyniaka na takiej trasie, ale coś mi się wydaje, że już dawno wybrałeś i teraz szukasz wśród nas... no właśnie, czego?

.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Sty 2018, 19:11

mike napisał(a):Prawda jest taka, że benzyniak zaraz po rozruchu będzie palić minimalnie więcej, bo na zimno. Jeśli już się rozgrzeje (co nastąpi szybciej niż w kopciuchu, bo ten z zasady mnie pali, czyli wytwarza mniej ciepła w danej jednostce czasu) to jego spalanie znacząco spadnie, ot co.


To chyba tak nie do końca...
W dieslu przejedziesz 2 km on jest jeszcze mocno zimny ale 2-3 litry już spada spalanie. Ostatecznie na full rozgrzanym spadek spalania to nawet 10l/100
W benzynie pali np na początek 20/100 a po mocnym rozgrzaniu 12..
Także to tak nie do końca, że diesel zimny cały czas pali 25/100 :)
Szybko następuje spadek bo to chyba związane jest z charakterystyką silnika.

Benzyniak tak jak u mnie żeby np palił 9-10/100 nawet spokojnie jadąc po mieście gdzieś tam na wolnej ulicy to musi upłynąć z 40 min jazdy od nagrzania a diesel już 30 min wcześniej pali ok 7,5-8/100
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obrońca wolnossącej V-ósemki
    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że silniki V8 stopniowo znikają ze świata motoryzacji. A te w tradycyjnym, wolnossącym wydaniu można śmiało nazwać wymierającym gatunkiem. Jest jednak marka, w której ...
    BMW Z4: roadster przyszłości
    Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...

16 Sty 2018, 19:16

Co? 40 minut benzyniak się rozgrzewa?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sty 2018, 19:23

Tak, bo wskazówka stojąca na 90 stopniach to nie jest rozgrzany samochód...
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2018, 19:26

Czyli mieszankę komputer dobiera według temperatury oleju? Czy temperatury kabiny pasażerskiej? Poważnie pytam, bo skoro ciecz chłodząca nie ma znaczenia, to co komputer bierze pod uwagę, że dopiero po 40 minutach pali normalnie? 40 minut jeździ na ssaniu?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sty 2018, 20:58

Pionek napisał(a):Benzyniak tak jak u mnie żeby np palił 9-10/100 nawet spokojnie jadąc po mieście gdzieś tam na wolnej ulicy to musi upłynąć z 40 min jazdy od nagrzania a diesel już 30 min wcześniej pali ok 7,5-8/100
teraz to Ty się mylisz i próbujesz zakrzywić czasoprzestrzeń oraz złamać zasady fizyki. Powyższa wypowiedź brzmi mniej więcej tak, jakbyś próbował nam udowodnić, że u Ciebie w domu nie ma grawitacji, bo przed chwilą podskoczyłeś i nadal lewitujesz :unsure:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Sty 2018, 21:45

Pionek ale chyba coś źle zrozumiałeś bo mam w swoim waritunciu odzielny zegar temp.wody i oleju silnika nie mierzyłem czasu ale 40min.trzeba podzielić przez 4.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Sty 2018, 22:43

Raczej chodziło mi o to że jak masz na blacie 90st to nie znaczy że masz w pełni nagrzany silnik bo minutę temu wskazówka dotknęła 90 st, często w rzeczywistości silnik ma 70 dopiero około.
Poza tym diesel pali np 40/100 przez 2-3 min drogi, pojedziesz spokojnie to masz już 15/100 a za chwilę po nagrzaniu 10/100
W benzynie nie ma takich szybkich skoków itd..

Także nie wiem o jakich grawitacjach mówimy, dla mnie wskazówka która w benzynie po 10 min staje na 90 st nie znaczy że w 100% silnik jest nagrzany.

I generalnie chodzi o to że nigdy spalaniem diesel nie zbliży się do benzyny, bo to że przez chwilę ma 40/100 to nie znaczy ze tyle ma godzinę jak się jedzie.
Ma swoje wady, jest drogi w serwisie ale spalanie to totalnie co innego niż czysta benzynka.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sty 2018, 10:25

Tak informacyjnie, wczoraj dotarło do mnie Bravo. Diesel którego nie chciałem i mi odradzano ale auto z pewnego źródła i w dobrej cenie :)
Dzięki za porady.
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sty 2018, 22:04

No i dobrze, przecież to pól darmo jak za zdrowy i pewny egzemplarz. Najwyżej zaczniesz jeździć do pracy okrężną drogą - z korzyścią dla kondycji silnika i przy tych samych kosztach paliwa co na Pb :wink:
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi