Auto w przedziale 30-40 tys. zł

Auto w przedziale 30-40 tys. zł

04 Wrz 2017, 17:35

Witam wszystkich!

Powoli przymierzam się do zakupu auta, budżet jak w temacie od 30 do 40 tys. zł.
Interesują mnie auta z segmentu D-E.
Zależy mi na dobrych osiągach, a dla mnie dobre oscylowałyby w granicach 7.5s do setki lub mniej.
Rocznie robię około 24-28 tys. km (praktycznie 90% drogi krajowe, po mieście sporadycznie, jakieś zakupy itp.)
Prześledziłem praktycznie wszystkie auta segmentu D i E, nawet C (focus ST).
Tak na prawdę z interesujących aut pozostało BMW E90, BMW E60 oraz Ford Mondeo MK4.

Tak na szybko, dlaczego nie inne auta:
1. Audi A6C6 - ładny design, komfortowe itp. itd, ale kompletnie żadnego silnika pod moje kryteria (2.4 za słaby, 3.2 osiągi fajne, ale kiepsko z montażem LPG, a trochę km jeżdżę, a silnik nie mały. 4.2 wiadomo fajnie, ale nie ten budżet i praktycznie ich nie ma. Z diesli wchodziłoby w grę 2.7 i 3.0, ale boję się kosztów serwisu, a wolę zaoszczędzone pieniądze wydać na coś innego, albo odkładać dalej).
2. Mercedes - podobają mi się jedynie W211, C219 i W203. (W211 najbardziej preferowałbym wersję E280 w benzynie, jednak mało ich.., C219 nie ten budżet, a W203 już licho co zostało z silnikiem C280)
3. Lexus IS II i GS III (IS2 pewnie zmieściłbym się w budżecie, jednak w kolejnym aucie, chciałbym mieć solidne osiągi, a to auto mimo 208km i 250Nm nie jedzie tak, jakbym tego oczekiwał. GSIII raczej wersja 300, wszystko fajnie, ładny w środku i wewnątrz, solidny, koszty nie tak wysokie jak na segment, ale też bardzo ich mało i raczej musiałbym się liczyć z budżetem w okolicach 45 tys., za auto z 2005 roku.. - wiem, rocznikiem się nie jeździ, ale zawsze..
4. Jaguar S type 4.2 - jakiś cas temu przez długi okres na niego chorowałem, ale po prostu znudził mi się, a nawet nim nie jechałem. X type odpada.
5. Wszystkie VW (wyjątek Passat CC), Ople, Skody, Saaby, Seaty, Lancie, Fiaty itp. odpadają. Nie dlatego, że znaczek nie taki, ale moim zdaniem kiepsko wyglądają, przeciętne w środku, nie mają tego czegoś, abym specjalnie sprzedawał swoje obecne auto, aby przesiąść się do nich.
6. Peugeoty, Hondy, Mazdy i Toyoty również odpadają, niektóre ładne, ale nic mnie nie przekonuje.
7. Citroen C5 III - Wizualnie bardzo mi się podoba, teoretycznie silniki HDi są polecane, preferowałbym ten najmocniejszy, bo auto ciężkie, ale też nie do końca mnie przekonuje zakup - trochę słyszałem przypadków.
8. Passat CC - benzyny raczej odpadają, nie przemawia za mną TSI, TFSI itd. poza tym przy większym silniku jednak musiałbym mieć LPG, a z dieslami to jak, jak w w/w Audi.
9. Volvo S80 II - raczej dużo ponad budżet.
10. AR 159 - 1.75 benzyna jestem neutralny, z kolei diesle jedynie te najmocniejsze wchodziłyby w grę, ponieważ auto dość ciężkie i osiągami nie zachwyca. Przy ewentualnym kupnie bałbym się, że na przestrzeni kolejnych 2-4 lat, ceny tego auta drastycznie by spadły, a nie ukrywam, że wartość auta przy sprzedaży była by jakąś konkretną bazą do kupna kolejnego.
11. Laguna 3 - wiem, że solidne, cena do jakości bardzo dobra, jednak nie ma tego czegoś co mnie przyciąga.

I teraz po krótce dlaczego E90, E60 lub Mondeo.
E90 i E60 bardzo mi się podoba, ciekawe wyposażenie, jakość, prowadzenie, akceptowalna cena, jako jedni z nielicznych jeszcze robią silniki, których można się nie bać. Preferowałbym bardziej E90, powinno być ciut tańsze w utrzymaniu, a jest to dla mnie istotne, ponieważ aktualnie nie jeżdżę autem ani premium ani z napędem RWD, więc chciałbym dopiero się wprowadzić w taki segment itd. Tutaj raczej celowałbym w silniki 325i 218km/250 Nm lub 330i 258km/300Nm (jeśli budżet wystarczy), natomiast E60 raczej 325i 218 km i 330i 231 km.
Ford mondeo Mk4 - (preferuję 2.5T lub ewentualnie 2.2TDCi 200km) tak na prawdę byłby u mnie na 1 miejscu, jednak trochę odrzucają mnie częste narzekania właścicieli na trzeszczące elementy kokpitu. Jestem na tym punkcie wyczulony i nie chciałbym po przesiadce mieć z tym do czynienia.. Poza tym auto bardzo ciekawe.

Mam do Was pytanie, co sądzicie o wyborach, który byście polecili, a może jakieś alternatywy? Chciałbym aby kolejny samochód był przede wszystkim dobrze wyciszony (od szumów wiatru, sama praca silnika na obrotach mi nie przeszkadza), dobra jakość materiałów wewnątrz, albo chociaż ich montaż, aby nie trzeszczało, osiągi, trwałe jednostki i przyzwoity serwis, nie oczyszczający portfela w zastraszającym tempie.

Pozdrawiam!
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 91
Rejestracja: 15 Cze 2017, 22:49
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mam

Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

04 Wrz 2017, 21:07

Tak ogólnie to mondeo i e90 w miarę się zgodzę, z silnikami również.
Obawiam się tylko, że koszty utrzymania e60 nie będą tylko "troszkę" wyższe.

Skoro wszystko inne już odrzuciłeś to zostaje wybór pomiędzy tymi trzema. Obiektywnie szansa na znalezienie mondeo w dobrym stanie jest większa niż w przypadku bmw, które często będą niedoinwestowane.
Przyjrzyj się jeszcze raz accord'owi bo diesel 2.2. jest świetną konstrukcją. Popatrz też na s60 I, kupisz coś fajnego z końcówki produkcji
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3568
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

04 Wrz 2017, 22:34

Według mnie E90 jednak jest za mała i wcale może wcale nie okazać się tańsza w utrzymaniu i w naprawach. W E60 szukałbym 3.0 to taki wyśrodkowany silnik między mocą a kosztami utrzymania. W E60 nie pogardzisz ani komfortem ani wyglądem ani wyposażeniem jak i wykoñczeniem. Mondeo z 2.5T też jest bardzo fajnym autem dostaniesz dobry rocznik w mniejszej kasie niż za BMW (moja E60 z 2006 kosztowała 42k). To już nie taki nudny plastikowy ford jak poprzednicy, w tym wysoko zawiesili poprzeczkę, jest w środku ładnie, fotele wygodne i dość dobrze to wszystko spasowane i wykończone. Jedyny minus taki forda że cena szybko spada (zawsze się zastanawiałem dlaczego ford jest tak niedoceniany i w niskich cenach).
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5655
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

05 Wrz 2017, 10:48

S80 II po lifcie powinieneś znaleźć w tym budżecie. O ile 95% benzyn z większym silnikiem będzie pochodzenia USA to diesle 2.4 D5 z naszego rynku.
Bardzo ciekawym połączeniem jest S80 z silnikiem V8 Yamahy.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1152
Rejestracja: 20 Lut 2012, 02:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

05 Wrz 2017, 18:20

Jeśli chodzi o accorda w dieslu 2.2 to wydaje mi się, że słabawy ten silnik będzie. Na prawdę chcę poczuć dużą różnice w przyspieszeniu, aby auto starczyło mi na dłużej i abym nie miał później jakiegoś niesmaku.

Rom33, czytałem o tych dieslach w S80 II, jednak jak w przypadku accorda, dość przeciętne osiągi, sądzę, że po remapie i tak tyłka nie urwie... Chociaż - chętnie wysłucham opinii jakiegoś użytkownika, który takim Volvo w dieslu jeździ i miał zmieniane mapy itd.

A jak to jest z tym Mondeo ? Na prawdę te plastiki trzeszczą wewnątrz? Czy sa to jakieś jednostkowe przypadki, albo zależne od wersji wyposażenia? Osobiście najbardziej celowałbym w Titanium X / S.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 91
Rejestracja: 15 Cze 2017, 22:49
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mam

Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

11 Wrz 2017, 01:34

any ideas?
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 91
Rejestracja: 15 Cze 2017, 22:49
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renowacja, naprawa podsufitki w samochodzie - instrukcja Renowacja, naprawa podsufitki w samochodzie - instrukcja
    Naprawa podsufitki w samochodzie wymaga od nas trochę pracy i myślę że większość osób wiedząc jak to zrobić poradziła by sobie z takim problemem. Opiszę jak naprawić podsufitkę od której zaczyna odpadać materiał ...
    Kia cee’d - kompaktowy hatchback do miasta Kia cee’d - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomiczną wersją silnikową jest 1,6 CRDi o mocy 136 KM. Według danych producenta tak skonfigurowany samochód spala średnio 4,4 l/100 km (w trybie miejskim jest to 5,1 l/100 km, natomiast w trasie wynik ...

  • Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

    12 Wrz 2017, 14:55

    Panowie, podepnę się do tematu.
    [link wygasł]

    Chciałbym usłyszeć od was opinie o tym konkretnym autku, czy warto, na co uwazac, ktos cokolwiek wie? może na zdjęciach coś będize widać, a ja ślepy jestem
    Tadzik008
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Rejestracja: 31 Mar 2016, 16:02
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: nie mam

    Re: Auto w przedziale 30-40 tys. zł

    12 Wrz 2017, 19:01

    Załóż nowy temat, bo tutaj zrobi się balagan
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11433
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
     
    • Summer Cars Party 2009
      Lexus LC 500
      Rage-Race 2009
      Auto Myjnia Bikini przed myciem