Auto z lat 90 do remontu

07 Lip 2014, 22:50

Witam wszystkich forumowiczów.
Przeglądając różne fora to wydało mi się miejscem gdzie rzeczywiście mogę uzyskać fachową poradę.
Jakie auto z lat 90 warto byłoby kupić i zainwestowac w nie pewną kwotę pieniędzy aby uczynić je igiełką? Tzn mam pewien dylemat ponieważ szukam auta do 13tyz zł. Ciężko jest znaleźć coś rzeczywiście dobrego. Logicznym wydaje się zakup starszego auta - z czasów kiedy nie liczył się tylko wzrost gospodarczy i napędzaniem rynku produkując sprzęty psujące się po 10 latach - i włożenie w nie pewnej kwoty na remont silnika, blach i wnętrza. Wydaje się to opłacalne czy może wręcz przeciwnie?
Myślałem nad czymś w stylu Audi B4.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Barvik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 03 2009
Auto: seat arosa
Silnik: 1.7SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2014, 22:59

Bezapelacyjnie BMW e30 :yes: te auta już drożeją ( zwłaszcza cabrio ). Poszukaj czegoś z R6 pod maską z blacharką do zrobienia. Zrobisz blachę, założysz ładne koła ( najlepiej oryginalne szprychowe BMW) i masz fajnego klasyka. Tylko to raczej 80s :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lip 2014, 23:19

W co moim zdaniem warto zainwestować:

Audi 80 Coupe 2.2 S2 quattro
Audi 100 S4 quattro
Audi V8 4.2
BMW e30 325i, (coupe lub cabrio)
BMW e34 535i, 540i
BMW e32 735iL 750iL
Mercedes W124 300E (na 500 za mało kasy)
Mercedes W190 2.3 16V
Jaguar XJ40
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

08 Lip 2014, 05:09

A może pójść bardziej w strone dużego Fiata czy Poloneza Borewicza?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2014, 07:00

Moim zdaniem Fiat 125p, czy Borewicz osiągnęły swoją maksymalną cenę i raczej będą ją utrzymywać lub spadać.
Trochę jak z syrenę na którą był szał 3-5 lat temu, teraz powoli cena się normuje :)
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

08 Lip 2014, 07:55

Może coś z tych..
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Lip 2014, 08:54

no auta piękne ale co z ich niezawodnością i kosztami użytkowania? rozmawiałem z wieloma mechanikami i większość z nich poleca właśnie audi 80 ze względu na ocynk i dużą żywotność.
Chcę aby to auto służyło mi za codzienny środek transportu, głównie po mieście jednak pewnie raz w miesiącu musiałoby być wystarczająco konfortowe na trasę 700km w jedną stronę.
Szczerze mówię, że 2.2 benzyna trochę mnie przeraża :]
A właśnie audi 80 z roku '94 z silnikiem 1.9 TDI można kupić za jakieś 5 tys.
co o tym sądzicie?
Barvik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 03 2009
Auto: seat arosa
Silnik: 1.7SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2014, 09:57

My CI polecamy fajne klasyki którymi byś wyróżniał się na drodze a Ty chcesz wywalić kasę na zwykłe Audi 80 i to jeszcze w TDI-ku.. :lol: To już lepiej wydaj tą kasę na A6 C4 2.5 TDI :idea:
A poza tym co Ci z ocynku? Jak był uderzony to ocynku już nie ma w tym miejscu.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Lip 2014, 10:07

Koszty utrzymania ponad 20-letnich, zajeżdżonych aut z olbrzymimi przebiegami na pewno nie są niższe niż samochodów z początku wieku w tej cenie.
Do tego dochodzi późniejsza sprzedaż gdyby chciał wymienić na coś nowszego czy koszty utrzymania Cię przerosły. Jeśli kupisz auto za powiedzmy 5 tys i włożysz w niego kolejne 5, to nie sprzedasz go później za 10. Dostaniesz może te 5, rachunki tu nie pomogą, wręcz mogą zaszkodzić bo ktoś kto zobaczy ile w aucie wymieniałeś, może pomyśleć "sypiący sie grat, ja nie będę tyle w niego wkładał"...

Wg mnie lepiej kupić coś nowszego z małym wkładem początkowym, co nie będzie wymagało kolejnych nakładów.
Za 10 tys spokojnie kupisz Xsarę II w świetnym stanie. Masz ocynk i 4 miejsce na liście najmniej awaryjnych aut używanych (przegrała tylko z Porsche 911 i jakimiś 2 droższymi autami).
Do tego są niezajeżdżone, za 9 tys kupisz (przykład, nie wiem czy to jeszcze aktualne):
[link do oferty na Olx wygasł]
No można powiedzieć że stan idealny, dbając o takie można spokojnie zrobić kolejne 100 tys wymieniając tylko to co w każdym innym aucie, po minimalnych kosztach utrzymania. Jak wolisz większy silnik to i takie się znajdą.

Nie robię tu żadnej reklamy, sam też szukam :) Dla mnie to dużo lepszy wybór niż obsypywanie pieniędzmi jakiegoś starego trupa...
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2014, 10:12

Właśnie to jest bardzo ciężki temat, ponieważ chciałoby się jakieś fajne autko, inne niż wszystkie, może polakierowane od zera a jednocześnie żeby było dość tanie w utrzymaniu.
Trochę kręci mnie remont takiego auta bo mogę zrobić to niewielkim kosztem (kuzyn posiada warsztat naprawczy i jest dość niezłym specjalistą, lakierowanie i naprawy w cenie materiałów)
a z drugiej strony kupować i na tym tracić to też nie interes.
Barvik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 03 2009
Auto: seat arosa
Silnik: 1.7SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2014, 11:22

To nie jest u nas dylemat, nie te realia. To jest temat w USA, gdzie za kilka tys $ znajdujesz starego Mustanga czy Impale itp, mając warunki do napraw dokładasz kolejne kilka tys na części i wychodzi fajny klasyk, na którego miło popatrzeć i wyróżnia się na drodze między milionem Hond Jazz :)

Jakieś Audi 80 czy inne BMW to nie żadne klasyki, to stare graty jakich wszędzie pełno. A właściciel sprzedaje bo się auto do niczego już nie nadaje, jest pewnie po konkretnym dzwonie w Niemczech i ze 2 razy przekręcone. To samo co z Golfami IV czy Audi A3 poniżej średniej rynkowej, tylko te 2 czy 3 tys taniej...
Niestety trzeba mierzyć siły na zamiary i wybrać coś, co nie będzie później skarbonką. Mnie podobają się Alfy 156 i można kupić za 7-8 tys, no ale sensu żadnego to nie ma. Jak w tej samej cenie jest Civic VI, brzydki i nudny, ale się nim jeździ i ma święty spokój, a nie siedzi co tydzień u mechanika tracąc coraz więcej pieniędzy.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2014, 12:22

Kolego, ty wcale nie szukasz klasyka/youngtimera, tylko taniego dupowozu :idea:

Co samo w sobie nie jest złe, ale trzeba umieć sprecyzować oczekiwania. :wink:

Audi 80 1.9tdi jest dobrym dupowozem, ale osobiście wybrałbym coś w benzynie zatrute gazem.
Hondę Accord V, Civic V, Mazdę 323F, Mitsubishi Galant 2.0
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

08 Lip 2014, 12:23

Barvik napisał(a):Właśnie to jest bardzo ciężki temat, ponieważ chciałoby się jakieś fajne autko, inne niż wszystkie, może polakierowane od zera a jednocześnie żeby było dość tanie w utrzymaniu.
Trochę kręci mnie remont takiego auta bo mogę zrobić to niewielkim kosztem (kuzyn posiada warsztat naprawczy i jest dość niezłym specjalistą, lakierowanie i naprawy w cenie materiałów)
a z drugiej strony kupować i na tym tracić to też nie interes.
Jak sprzedasz od razu po renowacji to fakt, nie będzie to miało żadnego sensu. Ale jak potrzymasz 5 lub więcej lat to zarobisz.
krzycho napisał(a):Jakieś Audi 80 czy inne BMW to nie żadne klasyki, to stare graty jakich wszędzie pełno. A właściciel sprzedaje bo się auto do niczego już nie nadaje, jest pewnie po konkretnym dzwonie w Niemczech i ze 2 razy przekręcone
Widać, że się nie znasz. Audi 80 z pierwszych serii w ładnym stanie to teraz rarytas. To samo tyczy się podanego przeze mnie wcześniej BMW e30. Oto kilka pierwszych z brzegu przykładów z alledrogo
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł] kilka pierwszych z brzegu linków dla przykładu. Też nie jestem jakimś wielkim fanem BMW, ale prawda jest taka, że tych aut w naprawdę dobrym stanie, bez swapów i przeróbek na driftowozy jest bardzo mało, przez co ich cena wzrasta. Wczoraj widziałem takiego jednego chłystka, może mój rówieśnik 18-20 lat w pięknym czerwonym cabrio. Po pierwsze, niezły lans. Po drugie, pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to " kurde, gość się zna i za kilka lat na nim zarobi ". Ale dla niektórych to tylko zajeżdżone, stare trupy. Idąc tym tropem, nie warto leczyć starszych ludzi bo i tak niedługo umrą? :sly:
krzycho napisał(a): Mnie podobają się Alfy 156 i można kupić za 7-8 tys, no ale sensu żadnego to nie ma.
Kolejny raz pokazujesz poziom swojej wiedzy. Zgodzę się, że do jazdy na co dzień to auto si.ę nie nadaje, ale co innego jako auto " do odratowania ". Kupujesz 2.5 V6 ( a jeszcze lepiej GTA, ale to nie w tym budżecie :roll: ), doprowadzasz do stanu typu cukiereczek do jazdy w pogodne niedzielne popołudnia i trzymasz pod kocem w garażu, a za kilka lat ew sprzedajesz z zyskiem. To samo tyczy się np AR GTV
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Lip 2014, 13:08

Jedyne co widać, to że masz problem z czytaniem.

Po pierwsze, napisał że ma 13 tys na auto, a chciałby kupić za 5 i włożyć drugie tyle w remont, to po co tu dajesz jakieś za 19-20 tys? Co to niby ma wspólnego z tematem?

Po drugie, co ważniejsze, napisał też że auto ma służyć do codziennej jazdy i raz w miesiącu długa trasa, o tym samym (codziennej jeździe) mówiłem ja, więc po co piszesz o trzymanym w garażu aucie na krótkie wypady w weekendy? Co to niby ma wspólnego z tematem?

O ile taki Ford Sierra jak podany wyżej to faktycznie auto kultowe, to czy BMW jakim w Niemczech jeżdzą Turki a u nas wiejscy rajdowcy można nazwać klasykiem, to tak jak nazywać Golfa III klasykiem ... kwestia gustu ;)
Ale ani Audi 80 za 5 tys ani Alfa 156 za 8 to nie są tanie w utrzymaniu auta do codziennej jazdy. Twoja odpowiedź się nijak ma do sprawy i jest kompletnie bezwartościowa.

mój rówieśnik 18-20 lat

Ode mnie tyle.

Kto tu rozdaje modów? Można do jakiegoś admina kontakt? Inni są pomocni z tego co widzę i odpowiadają na pytania, ale za co ty takiego dostałeś to bym się chętnie zapytał.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2014, 13:27

krzycho napisał(a):Po pierwsze, napisał że ma 13 tys na auto, a chciałby kupić za 5 i włożyć drugie tyle w remont, to po co tu dajesz jakieś za 19-20 tys? Co to niby ma wspólnego z tematem?

Podałem tylko przykład
krzycho napisał(a):Po drugie, co ważniejsze, napisał też że auto ma służyć do codziennej jazdy i raz w miesiącu długa trasa, o tym samym (codziennej jeździe) mówiłem ja, więc po co piszesz o trzymanym w garażu aucie na krótkie wypady w weekendy? Co to niby ma wspólnego z tematem?
Napisałem tylko, że AR nie nadaje się do jeżdzenia na co dzień
krzycho napisał(a):O ile taki Ford Sierra jak podany wyżej to faktycznie auto kultowe, to czy BMW jakim w Niemczech jeżdzą Turki a u nas wiejscy rajdowcy można nazwać klasykiem, to tak jak nazywać
e30 w De to też szanowany klasyk. " Turki " latają Golfami IV, Paskami
krzycho napisał(a):Kto tu rozdaje modów? Można do jakiegoś admina kontakt? Inni są pomocni z tego co widzę i odpowiadają na pytania, ale za co ty takiego dostałeś to bym się chętnie zapytał.
Powiedz mi proszę, co tutaj ma do rzeczy status? :sly: Jak narazie widzę, że jesteś świeżakiem i to nie za bardzo znającym się na rzeczy. Inna sprawa, że pomogłem juz w kupnie kilku osobom. Czy to na forum czy na priv. :ok: Także najpierw rozeznaj temat a potem się wypowiadaj :mrgreen: Pozdrawiam, miłego dnia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004