Automat czy manual?

Re: Automat czy manual?

03 Mar 2011, 18:18

do miasta tylko i wyłącznie automat
trasa manual. I niech nikt nie gada, że ręczna jest lepsza od automatu jeśli porównujemy nowe dwusprzęgłowe automaty
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Rejestracja: 22 Cze 2010, 19:30
Miejscowość: SR
Prawo jazdy od: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: automat czy manual?

03 Mar 2011, 19:23

moim zamysłem jest BMW 5 lub 3,napiszę tak na marginesie,bardzo ciekawych rzeczy się tu dowiaduję :mrgreen:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Rejestracja: 13 Maj 2010, 18:40
Miejscowość: Den Haag

Re: automat czy manual?

03 Mar 2011, 20:29

a za jaką kwotę ma być ten samochód?
Szczerze to nie wiem dlaczego automatu nie wolno holować :wink: :?:

Automat jest moim zdaniem lepszy on zawsze zmieni bieg wtedy kiedy potrzeba, nigdy nie przeciąża silnika w żaden sposób, i w dodatku umożliwia płynne ruszanie z miejsca w niemal że każdych warunkach, lub przy wolnej jeździe na bardzo nie równej drodze, w dodatku silnik sprzężony z automatyczna skrzynia zapewne ma większą żywotność

Jedyna wada to to że nie można odpalić na popych :mrgreen: ale to już nie te czasy :grin:

PS. bardzo dużo ludzi w Polsce nie chce samochodów z automatycznymi skrzyniami, lecz ja jako ktoś kto jeździł zarówno jednymi jak i drugimi uważam że ręczna zmiana biegów to głupota i wcale nie dziwie się amerykanie wolą automaty... najgorzej że ja wciąż muszę zmieniać ręcznie :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez M_TT, 03 Mar 2011, 20:53, edytowano w sumie 1 raz
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
Miejscowość: ...

Re: Automat czy manual?

03 Mar 2011, 20:34

Najczęściej jest tak, że automaty odradzają Ci którzy nie mieli z nimi do czynienia :wink:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: automat czy manual?

03 Mar 2011, 20:38

ja mam na mysli kwotę 3,5 do 4,5 tyś euro czyli na złote między 12 a 17 tyś złotych,a auto będzie w 90% użytkowane w Holandii i reszcie europy zachodniej :mrgreen:

[ Dodano: 3 Marzec 2011, 20:41 ]
masz racje kolego,najwięcej krytykantów jest wśród grona osób,które nie miały nigdy z automatem do czynienia :mrgreen:
i jeszcze jedno pytanie:czy jest możliwe,żeby automat spalił 3 litry więcej na sto kilometrów? :shock:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Rejestracja: 13 Maj 2010, 18:40
Miejscowość: Den Haag

Re: automat czy manual?

03 Mar 2011, 21:14

M_TT napisał(a):Szczerze to nie wiem dlaczego automatu nie wolno holować :wink: :?:
a kto Ci takich bzdur naopowiadał? :shock: :roll:
nie wolno holować tylko automatór które nie mają N czyli popularnego luzu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Premiera modelu 3008DKR MAXI Premiera modelu 3008DKR MAXI
    Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który ...
    Zamienne wiązki elektryczne to alternatywa na trwałą naprawę Zamienne wiązki elektryczne to alternatywa na trwałą naprawę
    Z całą pewnością wielu kierowców w trakcie eksploatacji swoich samochodów spotkało się z utratą możliwości elektrycznego sterowania niektórymi funkcjami, np. zakłócenia w pracy na przykład centralnego ...

  • Re: Automat czy manual?

    03 Mar 2011, 21:19

    ACSznycel napisał(a):To raczej skrzynie manualne są bardziej awaryjne niż automaty (o ile nie zapomnisz o wymianie oleju i o tym że automatu nie powinno się holować).



    [ Dodano: 3 Marzec 2011, 21:20 ]
    pocieszny napisał(a):
    M_TT napisał(a):Szczerze to nie wiem dlaczego automatu nie wolno holować :wink: :?:
    a kto Ci takich bzdur naopowiadał? :shock: :roll:
    nie wolno holować tylko automatór które nie mają N czyli popularnego luzu :wink:


    Wszystko jasne :?: :grin:

    A są automaty które nie mają luzu? pozycje P,R,N,D to chyba standard...
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Automat czy manual?

    03 Mar 2011, 21:57

    zdziwie Cię są :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Automat czy manual?

    04 Mar 2011, 08:31

    Automaty w bmw moge śmiało polecić . W życiu miałem dużo automatów. Aktualnie nawet 2 posiadam Ml i własnie e39 530d 184km . To moje 3 bmw z automatem i nie sprawiały mi żadnego kłopotu także moge śmiało polecić . Automat to świetna sprawa ale tylko przy jakimś mocniejszym silniku . A co do tego że automatu nie można holować to tak zgadzam sie i już wyjasniam dlaczego nie można tego robić . Gadałem kiedyś z mechanikiem który robi automaty i on mi to wszystko wyjaśnił . Automat gdy jest na D lub R jest cały czas smarowany . Natomiast na P lub N smarowania nie ma . Na P wiadomo że auto stoi i nie potrzebuje tego smarowania tak do końca ( choć to także nie jest zalecane np. gdy auto stoi zapalone na czerwonym światle lepiej trzymać na hamulcu i na D ) P jest tylko do tego gdy kończymy jazde gasimy auto i idziemy do domu . Natomiast N jest do tego jak sie chce gdzieś auto przepchnać 5-10m a nie holować pare kilometrów . Gdy holujesz automata na N to jest na takiej zasadzie jakbyś jechał autem bez oleju w silniku . Gdy automat jest w ruchu na N to skrzynia trze o siebie bo nie ma smarowania . Dlatego właśnie nie można holować automatów .
    Kris
    kris11kris12
    Początkujący
     
    Posty: 212
    Rejestracja: 12 Sie 2010, 14:34
    Miejscowość: Słupsk
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Opel Astra 2.0Di
    Silnik: 2.0Di 82km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: automat czy manual?

    04 Mar 2011, 09:57

    szczupak25 napisał(a): ponieważ to duża wygoda,dużo jeżdżę po mieście i takie ciągłe mieszanie biegami wolałbym zastąpić tą sprytną automatyczną skrzynką
    Napisano chyba wszystko na ten temat, odpowiedź zawarłeś sam w pytaniu. Ja kupiłbym automat i dłubał w nosie (tudzież co innego robił) bujając się po mieście.
    jfp
     

    Re: automat czy manual?

    04 Mar 2011, 15:30

    jfp napisał(a):
    szczupak25 napisał(a): ponieważ to duża wygoda,dużo jeżdżę po mieście i takie ciągłe mieszanie biegami wolałbym zastąpić tą sprytną automatyczną skrzynką
    Napisano chyba wszystko na ten temat, odpowiedź zawarłeś sam w pytaniu. Ja kupiłbym automat i dłubał w nosie (tudzież co innego robił) bujając się po mieście.

    zgadzam się w 100% :wink:
    a co do automatu, to dlaczego nie należy na światłach włączać pozycji N :?: Jak mam okazję jeździć automatem to zawsze mnie to nurtuje czy trzymać na hamulcu w pozycji D bo jednak na D stoimy jak by na "półsprzęgle" i mam wrażenie ze mogę w ten sposób uszkodzić sprzęgło.
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Automat czy manual?

    04 Mar 2011, 16:07

    Kolega kiedyś miał automata i jak jechał np. z górki to włączał luz ( jak wcześniej pisałem skrzynia na N niema smarowania ) . Na efekty nie trzeba było długo czekać 2 tygodnie i miał po skrzyni a naprawa 8tys . Co do właczania N na czerwonym to mechanik powiedział że lepiej jest trzymać auto na D i hamulcu .
    Kris
    kris11kris12
    Początkujący
     
    Posty: 212
    Rejestracja: 12 Sie 2010, 14:34
    Miejscowość: Słupsk
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Opel Astra 2.0Di
    Silnik: 2.0Di 82km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Automat czy manual?

    04 Mar 2011, 20:13

    jak już gadamy to ... trochę z innej beczki,
    jak jadę swoim "leonem" załóżmy na 4 biegu i chce zmienić na 3 bieg to skrzynia ma jakieś opory i nawet jeśli bieg wejdzie to z taka "niechęcią" czy to normalne? Czasami trzeba zmienić bieg niżej jeśli chce się gwałtownie przyśpieszyć a wciskanie pedału gazu na 3/4 przy +/-1500obr chyba nie jest wskazane szczególnie w przypadku silnika benzynowego...
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...

    Re: Automat czy manual?

    05 Mar 2011, 09:57

    Jeśli wrzucę N na światłach,to nie dość,że skrzynia traci smarowanie to jeszcze obroty silnika gwałtownie wzrastają(silnik wręcz wyje).Które skrzynie lepsze?! To nie tak,tak stawiane pytanie nie ma sensu.Mercedes automaty robi zdecydowanie lepsze jak manuale,ten manual,który mam w W210 to jakieś nieporozumienie,bardzo mało precyzyjna skrzynia,wcześniejsza przypominam padła przy ponad 200 tyś km a automaty w tych modelach bujają się bezawaryjnie nawet do 700 tyś km.Amerykańskie auta z kolei?!Ostatnio wypowiadał się gdzieś tam w jakimś programie gość ,który naprawia automaty tylko w Amerykańcach,powiedział,że skrzynie już przy przebiegu 150 tyś km nadają się do remontu ale manuale nie są trwalsze.Jest tylko jeden problem,koszt ogarnięcia (remont) automatu a manuala.Manuali się nie remontuje raczej ,tylko szuka używki,natomiast automat lepiej jest wyremontować ale koszty ,wiadomo.Osobiście wolę manualną skrzynię ale jest faktem,że automat daje zupełnie inny komfort jazdy w mieście,tylko noga potrafi drętwieć od trzymania hamulca,gdy stoi się w korkach godzinami.Jest jeszcze jedna sprawa,automat można bardzo łatwo przegrzać stojąc latem w korku,dlatego po zakupie takiego auta należy dokupić dodatkową chłodnicę oleju a jeśli się holuje różne przyczepy,to trzeba kupić chłodnicę największą(są trzy rozmiary).
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Automat czy manual?

    05 Mar 2011, 19:05

    PhantomASA1 napisał(a):Jeśli wrzucę N na światłach,to nie dość,że skrzynia traci smarowanie to jeszcze obroty silnika gwałtownie wzrastają(silnik wręcz wyje).Które skrzynie lepsze?! To nie tak,tak stawiane pytanie nie ma sensu.Mercedes automaty robi zdecydowanie lepsze jak manuale,ten manual,który mam w W210 to jakieś nieporozumienie,bardzo mało precyzyjna skrzynia,wcześniejsza przypominam padła przy ponad 200 tyś km a automaty w tych modelach bujają się bezawaryjnie nawet do 700 tyś km.Amerykańskie auta z kolei?!Ostatnio wypowiadał się gdzieś tam w jakimś programie gość ,który naprawia automaty tylko w Amerykańcach,powiedział,że skrzynie już przy przebiegu 150 tyś km nadają się do remontu ale manuale nie są trwalsze.Jest tylko jeden problem,koszt ogarnięcia (remont) automatu a manuala.Manuali się nie remontuje raczej ,tylko szuka używki,natomiast automat lepiej jest wyremontować ale koszty ,wiadomo.Osobiście wolę manualną skrzynię ale jest faktem,że automat daje zupełnie inny komfort jazdy w mieście,tylko noga potrafi drętwieć od trzymania hamulca,gdy stoi się w korkach godzinami.Jest jeszcze jedna sprawa,automat można bardzo łatwo przegrzać stojąc latem w korku,dlatego po zakupie takiego auta należy dokupić dodatkową chłodnicę oleju a jeśli się holuje różne przyczepy,to trzeba kupić chłodnicę największą(są trzy rozmiary).


    Silnik wyje??? Co ty gadasz ja z własnego doświadczenia wiem że obroty wzrastają może o 100obr. w górę nie więcej, nie wiem czym ty jeździłeś...
    M_TT
    Początkujący
     
    Posty: 150
    Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
    Miejscowość: ...
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      GTP Light