Automatyczna skrzynia a parkowanie na górce

Automatyczna skrzynia a parkowanie na górce

06 Lut 2018, 22:31

Witam, jestem kierowcą jeżdzącym na skrzyni manualnej, jednak aktualnie zmieniam auto na takie z automatyczną skrzynią. Jestem w tym temacie zupełnie zielona dlatego moje pytania, związane z parkowaniem na górce, na ktorej bedę musiala parkować codziennie.
Czy parkując pod górkę będe musiala stanąć, przycisnąć hamulec, "wrzucić" P, wlaczyc hamulec ręczny i puscic pedał hamulca?
Czy ruszając z takiej wlasnie pozycji "pod gorke" wystarczy ze wcisnę hamulec, wylacze reczny, wrzucę D i dodam gazu?

Bardzo dziekuję za wszystkie odpowiedzi bardzo mi pomogą:)
zuzanna33
Obserwowany

Prawo jazdy od: 10 04 2017
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

Re: Automatyczna skrzynia a parkowanie na górce

07 Lut 2018, 08:09

zuzanna33 napisał(a):Czy parkując pod górkę będe musiala stanąć, przycisnąć hamulec, "wrzucić" P, wlaczyc hamulec ręczny i puscic pedał hamulca?
dokładnie tak
zuzanna33 napisał(a):Czy ruszając z takiej wlasnie pozycji "pod gorke" wystarczy ze wcisnę hamulec, wylacze reczny, wrzucę D i dodam gazu?
dokładnie tak
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

W trudnych warunkach liczą się ułamki sekund W trudnych warunkach liczą się ułamki sekund
    Zima trzyma, a drogowcy nie zawsze nadążają z odśnieżaniem. Samochody z napędem na dwie osie są wtedy bardzo przydatne, choć napęd na cztery koła wynaleziono z myślą o pojazdach wojskowych, by umożliwić im poruszanie się ...
    Premiera modelu 3008DKR MAXI Premiera modelu 3008DKR MAXI
    Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który ...