Autostrady na EURO 2012

Jak uważacie czy te plany uda się zrealizować?

Tak
1
8%
Prawdopodobnie Tak, ale będzie wiele trudności
8
62%
Nie
4
31%
Razem głosów : 13

Autostrady na EURO 2012

19 Kwi 2007, 09:33

Autostrada A1

Gdańsk (Rusocin) – Grudziądz (Nowe Marzy)

Ten odcinek ma 91 kilometrów, powinien być gotowy do końca 2008 roku.

Grudziądz (Nowe Marzy) – Toruń

Długość: 62 kilometry. Jest już wydana decyzja o lokalizacji trasy, wykupiono prawie wszystkie grunty pod nią. Zakończyły się też badania archeologiczne. W październiku 2007 roku powinny być gotowe projekty: budowlany, wykonawczy. Gotowa będzie też dokumentacja przetargowa. Budowa ma się rozpocząć w 2008 roku i potrwać dwa lata.

Toruń – Stryków

Ten odcinek ma aż 144 kilometry. Jest decyzja o lokalizacji. Większość gruntów jest już wykupiona, wykup zakończy się w tym roku. Z Torunia do Strykowa mamy pojechać autostradą w 2010 roku.

Stryków – Pyrzowice

Spod Łodzi na Śląsk również mamy pojechać autostradą w 2010 roku. Na tym odcinku liczącym 180 kilometrów wykupiono już 70 proc. gruntów. Jest też już wydana decyzja o lokalizacji.

Pyrzowice – Sośnica

Odcinek ma długość 43 kilometrów. Niecałe 40 proc. gruntów jest już wykupione. Trasa ma być gotowa w 2010 roku.

Sośnica – Bełk

Tu prace są mocno zaawansowane, bo jest już podpisana umowa z wykonawcą. Stało się to w styczniu 2007 roku. To krótki odcinek, liczy tylko 15 kilometrów. Są wykupione wszystkie potrzebne nieruchomości.

Bełk – Świerklany

Projekt ma być gotowy za miesiąc, a roboty mają ruszyć jeszcze w tym roku. Budowa potrwa trochę ponad dwa lata. Pod warunkiem, że zostaną skupione wszystkie grunty. Na razie wykupiono tylko 18 proc. potrzebnych nieruchomości

Świerklany – Gorzyczki

To odcinek, który doprowadzi autostradę A1 do granicy polsko-czeskiej. Do końca czerwca budowlańcy powinni rozpocząć prace, które mają potrwać 26 miesięcy. Kto będzie budował ten kawałek autostrady? Tego jeszcze nie wiadomo, bo trwa przetarg.

Autostrada A2

Świecko – Nowy Tomyśl

Ten odcinek o długości 107 kilometrów ma być gotowy w 2010 roku. Buduje go spółka Autostrada Wielkopolska.

Nowy Tomyśl – Stryków II (Łódź)

Po tej drodze możemy już jeździć. Gotowy odcinek ma długość 255 kilometrów.

Stryków II – Stryków I

To króciutki, trzykilometrowy łącznik między dwoma węzłami drogowymi. Jego budowa ma się rozpocząć do czerwca tego roku.

Stryków I – Konotopa (Warszawa)

Ten kawałek będzie budowany przez państwo przy udziale inwestorów prywatnych. Ma być gotowy w 2010 roku. Jest już decyzja o lokalizacji, wykupiono ponad połowę gruntów.

Autostrada A4

Zgorzelec – Krzyżowa

Tu podpisano już umowę na roboty budowlane. Zakończyło się też skupowanie gruntów pod drogę, która będzie miała 50 kilometrów długości. Generalna Dyrekcja nie podaje jednak terminu zakończenia budowy.

Krzyżowa – Kraków

Całe szczęście, ten odcinek już istnieje. Ma 375 kilometrów.

Kraków (węzeł Wielicka) – Szarów

Jest już pozwolenie na budowę tego dwudziestokilometrowego kawałka autostrady. Wykupiono wszystkie nieruchomości, kończą się badania archeologiczne. Ale i tu nie ma jeszcze terminu zakończenia inwestycji.

Szarów – Tarnów (węzeł Krzyż)

Ten odcinek będzie miał 56 kilometrów. Decyzja o lokalizacji powinna być wydana do czerwca tego roku, trwa wykup gruntów i badania archeologiczne. Pozwolenie na budowę ma być gotowe w połowie 2008 roku.

Tarnów – Rzeszów

W 2009 roku powinno być gotowe pozwolenie na budowę. Wykupiono 30 proc. działek potrzebnych pod trasę o długości 78 kilometrów. W tym roku na teren planowanej budowy mają wejść archeologowie.

Rzeszów – Przeworsk

Jest decyzja lokalizacyjna, ten odcinek ma być gotowy w 2012 roku. Liczy 30 kilometrów.

Przeworsk – Korczowa

Do Korczowej autostradą będzie można dojechać w 2012 roku. W przyszłym roku ma być decyzja o lokalizacji. Z Przeworska do Korczowej jest 56 kilometrów.

Autostrada A8

Autostradowa Obwodnica Wrocławia

Będzie miała długość 35 kilometrów. Do czerwca ma być złożony wniosek o pozwolenie na budowę. Grunty są wykupione w 93 proc.

Źródło [dziennik.pl]
Michał
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 483
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 01 Mar 2006, 22:42
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autostrady na EURO 2012

19 Kwi 2007, 10:15

dałem na 'nie' ... i obym się mylił.
Część z tych planów to marzenia. Po prostu - jak już pisałem na innym forum - było jak w filmie Barei: dom/blok damy tu, a jezioro damy tu i będzie oki.
Tak samo jest i dziś. Na Śląsku np. jest plan autobany, ale nikt też dupska zza stołka nie wychylił. Efekt jest taki, ża na mapie plany są super, ale w terenie już tak różowo nie jest. Pomijam już dla uproszczenia wykup ziemi.
Chodzi o to, że część tras jest po prostu w abstrakcyjnym terenie, którego adaptacja - duże i to cholernie szkody górnicze (np. 20 - 30 m różnica w nachyleniu) na sporym odcinku.
Dla przykładu tylko jak dziś wygląda odcinek Kraków - Katowice. Po oddaniu do użytku na wysokości Mysłowic zapadła się droga. Ot zwyczajne szkody górnicze. Trzeba to porządnie zrobić, a to trwa. Nie jest to rok, dwa.
Są miejsca gdzie jest zrobione super, ale nie trudno znaleźć buble. A są i takie, o których mówię, że adaptacja ich na autostradę właściwie się nie nadaje (chyba, że się masę kasę wyłoży).
Zresztą już mamy b. drogie autostrady.

ps. (to z zeszłego tygodnia) Minister transportu uważa, iż 5,6 milionów euro za kilometr autostrady to za dużo, ale podpisywane są niemal dwukrotnie wyższe kontrakty. Zawarta niedawno umowa na budowę odcinka autostrady A4 z Wieliczki do Szarowa opiewa na 11 milionów euro za kilometr (sic)
Minister Polaczek zrezygnował z budowy drugiego etapu autostrady Gdańsk - Toruń, twierdząc, iż 5,6 milionów euro za kilometr to za drogo. Tymczasem zdaniem ekspertów obecnie realna cena kilometra to 8-9 milionów euro. Dzieje się tak z powodu cen kruszyw, stali i innych materiałów niezbędnych do budowy dróg, które od momentu naszego wejścia Unii podrożały o 30-50 procent.
d...l czy jednak dobrze zarobił - stawiam na drugą opcję ... Twisted Evil
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 179
Rejestracja: 16 Kwi 2007, 07:29
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

Re: Autostrady na EURO 2012

19 Kwi 2007, 12:16

z nami to moze byc roznie, mam nadzieje ze sie uda, bo jak nie beda gotowe na euro, to bedzie tzw: miedzynarodowa kicha
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 04 Gru 2006, 18:03
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

Re: Autostrady na EURO 2012

19 Kwi 2007, 13:47

Mistrzostwa powinny naszych zdopingować i co ważniejsze, prace i ich postęp będą na bieżąco obserwowane przez komitet ;)
to daje nadzieje :wink:
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 179
Rejestracja: 16 Kwi 2007, 07:29
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

Re: Autostrady na EURO 2012

19 Kwi 2007, 17:06

Wybór Polski na współorganizatora Mistrzostw przyczyni się do przyspieszenia rozbudowy sieci transportowej kraju – zapowiada sektor transportu. Według ministra transportu Jerzego Polaczka do 2012 r. dokończona zostanie budowa autostrady A4, dzięki czemu kilkunastogodzinna podróż przez Polskę skróci się do 6-7 godzin, co pozwoli kibicom szybko przemieszczać się pomiędzy miastami – gospodarzami mistrzostw Europy. Na dokończenie budowy ostatnich odcinków autostrady A4 zainwestowane zostanie ponad 1,3 mld euro ze środków unijnych dostępnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Do 2010 roku ma powstać autostrada A1 od Gdańska do granicy z Czechami oraz autostrada A2 od granicy z Niemcami do Warszawy.

W najbliższych latach ze środków unijnych współfinansowanych będzie wiele inwestycji mających na celu poprawę sieci transportowej w kraju. Realizowane będą projekty z obszaru infrastruktury drogowej, kolejowej i lotniczej, a także inwestycje mające na celu poprawę transportu miejskiego w aglomeracjach, które mogą być gospodarzami rozgrywek sportowych.
Wybór Polski jest korzystny nie tylko dla sportu, ale także dla gospodarki, sektora turystycznego oraz promocji kraju. Realizowanych będzie wiele inwestycji z zakresu hotelarstwa, turystyki, gastronomii, czy rekreacji - ukierunkowanych na obsługę kibiców, którzy przyjadą do Polski.
Oby jeszcze wstrzelić się z maskotką mistrzostw, ale nie tak jak Niemcy :D
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 179
Rejestracja: 16 Kwi 2007, 07:29
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

Re: Autostrady na EURO 2012

20 Kwi 2007, 16:19

ciezko bedzie z tymi autostradami!!1 ojj ciezko ciezko
ja mam nadzieje ze powstana i nie zrobimy sobie wiochy na mistrzostwach
przeciez bedziemy reprezentowac sie na caly swiat wiec mysle ze wladze zrozumija ze musza cos zrobic bo to co mamy to kaszana!!!!!!!
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 250
Rejestracja: 12 Mar 2007, 22:15
Miejscowość: Warszawa - Marysin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...
    Cyfrowe lusterko wsteczne Cyfrowe lusterko wsteczne
    Wprowadzając nowe rozwiązanie technologiczne: cyfrowe lusterko wsteczne dające doskonały obraz, Audi dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Rewolucyjna technologia jeszcze pod koniec tego roku znajdzie się w wyposażeniu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      S2020005
      Subaru Impreza STI