Awaria silnika 2.0 TSI

28 Paź 2019, 22:53

Taka awaria moze wystapic w kazdym samochodzie wiec nie ma co bic piany przez przeciwnikow VAG'a, glowny problem tego silnika to rozrzad i pobor oleju ktory jak widzisz w Twoim aucie nie wystepowal, zdecydowanie najlepsza opcja jest remont tego co masz bo przynajmniej bedziesz wiedzial co masz w przeciwienstwie do kupna nowego silnika w niewiadomym stanie
remont glowicy, nowe tloki, pierscienie i rozrzad, wtryski
na dolnym slasku masz VAG Serwis, w slaskim Frog Racing 2 najlepsze serwisy od silnikow TSI/TFSI
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Paź 2019, 23:12

Myślisz, że da się coś jeszcze z tego wyciągnąć? Boję się, że przewiozę auto pół Polski i dowiem się, że nie da się tego odratować :(
Z chęcią wybrałbym się do jednego lub drugiego serwisu gdyby nie odległość.
Może w okolicach Wawy (Piaseczno) możecie polecić jakiegoś speca, który ogarnąłby temat.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

28 Paź 2019, 23:29

Zapomnialem jeszcze o cylindrach, mea culpa, sluchaj, zadzwon do chlopakow gdzie masz blizej, opisz sytuacje, oni Ci najlepiej wytlumacza i podpowiedza jakie sa perspektywy i rokowania
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Paź 2019, 23:37

Ok, jutro zadzwonię. Dam znać jak coś się ruszy w temacie.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

28 Paź 2019, 23:50

Mpiotrek spokojnie ... wstrzymaj się chwilę do jutra coś może się uda ustalić.

Procedura jest o tyle problematyczna że potrzebujesz kogoś kto to rozbierze, zweryfikuje i wyśle motor do obróbki a potem go złoży. A wszystko rozbija się o odpowiedzialność za usługę.

W okolicach Piaseczna masz Krasnobrodzką, vepsów lesznowola możesz skorzystać z dziaka w lublinie. Zresztą to jest najmniejszy problem bo silnik i tak będzie wędrował na palecie a największy problem beędzie znaleść kogoś ogarniętego od rozłożenia i złożenia silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2019, 06:48

Tylko największym problemem będzie tutaj czas i terminy już umówionych generalek w tych firmach. Frog robi zapisy na 2-3 msc naprzód, a auto u niego potrafi przestać kolejne 2 msc. Na krasnobrodzkiej o ile kojarzę terminy są jeszcze dłuższe. Do tego jedna firma nie zrobi wszystkiego przy takim zakresie uszkodzeń, silnik będzie krążył i czekał na swoją kolejke w innych firmach. A raty płacić trzeba... Chociaż SWAP na inny silnik to też nie będzie z dnia na dzien. Spróbuj na razie podzwonic, natomiast bez rozbiórki nikt za wiele Ci nie powie. Jeśli mówisz że cylindry tak zjechane to faktycznie tylko wymiana silnika. Ale masz może jakieś foto jak to wygląda?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...
    Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
    W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...

29 Paź 2019, 09:23

Coś już wiem, obd zwoniłem kilka osób ale muszę jeszcze jeden telefon wykonać koło południa. Później napiszę Ci dokładnie co i jak.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2019, 21:17

Wstępnie znalazłem firmę z Mińska Maz. Jutro dam namiary. Mój mechanik czasowo kiepsko wygląda więc średnio to widzę żeby auto nie musiało stać.
Do tego ten warsztat specjalizuje się w tsi więc zweyfikują Ci naprawialność Twojego silnika. I korzystają z Krasnobrodzkiej więc jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2019, 13:03

Auto jest już po oględzinach rzeczoznawcy. Zauważył nieco więcej niż miałem w opisie sytuacji z ASO. Przyczyną tej awarii była pęknięta sprężynka w zaworze wydechowym. Producent nie zaleca wymiany tego elementu na żadnym etapie życia silnika (a przynajmniej do przebiegu ok. 100k km). Uszkodzenie tego elementu skutkujące zniszczeniem silnika jest jak najbardziej wadą fabryczną.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

30 Paź 2019, 22:16

Poszło pw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Paź 2019, 12:56

Dzwoniłem - mogą i naprawić i wymienić. Jednak decyduję się na wymianę, bo naprawa będzie trwać zbyt długo, a potrzebuję samochodu na już.
W przyszłym tygodniu decyzja co dalej, bo jeszcze jedna reklamacja leci do VW w tej sprawie (z uwzględnieniem opinii rzeczoznawcy). Jeśli kolejny raz dostanę odmowę - zabieram auto z ASO, kupuję silnik i robię swapa, a z VW sprawę będę załatwiać na drodze sądowej, bo mam b.duże szanse patrząc na opinię na temat awarii silnika.

szybki - dzięki za kontakt :ok:
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

31 Paź 2019, 13:23

mpiotrek napisał(a):, bo mam b.duże szanse patrząc na opinię na temat awarii silnika.

A mógłbyś napisać o opini bo koledze wpadła do silnika (2,0tsi) dźwigienka zaworu wymioniona na nową z aso przy okazji usunięcia wad których niby nie ma :D .
Mocno nabroiła.

Co do Twojej walki to miejmy nadzieje że coś wywalczysz, kolega przy 1,4tsi (13r) który się rozpadł po 50k.km. wywalczył nowy short b.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Paź 2019, 13:30

szybki napisał(a):A mógłbyś napisać o opini


Nie mam jeszcze tej opinii w wersji formalnej. Póki co posługuję się wstępnymi ustaleniami. Tak jak pisałem wyżej, wg rzeczoznawcy winę za wpadnięcie zaworu do silnika w głównej mierze ponosi sprężynka zaworu, a konkretnie jej pęknięcie. Idąc dalej, sprężynka ta wyprodukowana była z nieodpowiedniego materiału skoro nie wytrzymała naprężeń - producent nie zaleca jej wymiany w ogóle, więc ja, jako użytkownik zrobiłem wszystko aby zachować silnik w dobrym stanie.

Podsumowując silnik miał wadę fabryczną w postaci sprężynki zaworu wydechowego, wyprodukowanej z nieodpowiednich materiałów.
Niby pierdoła, ale gdyby nie ta pierdoła miałbym sprawny samochód.

szybki napisał(a):kolega przy 1,4tsi (13r) który się rozpadł po 50k.km. wywalczył nowy short b.

Kolega wywalczył to w ASO czy musiał walczyć na drodze sądowej?
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

31 Paź 2019, 23:09

Nie wiem jak inni ale ja pierwsze slysze o wadzie fabrycznej w postaci pekajacych sprezyn zaworowych, zeby byla mowa o wadzie fabrycznej ta musi wystepowac nagminnie tak jak np spalanie oleju przez niektore wersje silnikow, ale o sprezynach jest cisza w sieci
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Paź 2019, 23:37

mpiotrek napisał(a): sprężynka ta wyprodukowana była z nieodpowiedniego materiału skoro nie wytrzymała naprężeń - producent nie zaleca jej wymiany w ogóle, więc ja, jako użytkownik zrobiłem wszystko aby zachować silnik w dobrym stanie.

Samochód jest po gwarancji, silnik może się zatrzeć, nadwozie może się w pół złamać, a Tobie nic się nie należy. Mógłbyś ewentualnie liczyć na dobrą wolę VW, że Ci po gwarancji za darmo naprawią, ale nie jesteś ich klientem, bo nie kupiłeś tego samochodu w salonie, więc się dla nich nie liczysz.
aGradory