Bardzo mocne kopcenie

20 Paź 2021, 04:06

Witam,
Samochód to Peugeot 407 SW 2.0, rok 2004 automat,
Przy wciśnięciu gazu (mocniejszym) z postoju jak i jadąc 70km/h (gwałtowne dodanie gazu) zaczyna strasznie dymić, przed magicznym dymem słychać z okolic środkowych (słyszalne z kabiny przy podszybiu) silnika terkotanie jakby jakiś zawór się zaciął, po zdjęciu nogi z gazu silnik w pewnym momencie samoczynnie dostaje większych obrotów po prostu sam przyspiesza do ok 2300obr 5s.podymi i wszystko wraca do normalności. Gdzie szukać problemu? Czy może to być EGR? Błędy jakie wyskoczyły to jedynie od czujnika kickdown pedału gazu.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 80
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 08:39

Silnik to benzyna czy diesel bo przy tej pojemności były i takie i takie :)

EGR możesz sporadycznie przeczyścić będziesz widział po zdjęciu czy jest mocno zabrudzony.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4797
Zdjęcia: 14

20 Paź 2021, 10:06

Zapomniałem dodać że to diesel
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 80
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 10:54

zwiroo napisał(a):po zdjęciu nogi z gazu silnik w pewnym momencie samoczynnie dostaje większych obrotów


Może zaciągać olej silnikowy z np. wycieków z turbo... Dość niebezpieczne, silnik może się rozbiegać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7312
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Paź 2021, 11:44

Jak to sprawdzić? I czy tego typu sytuacje nie powinny dziac się nawet przy spokojnej jeździe?
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 80
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 12:38

Przede wszystkim sprawdziłbym czy jest olej w dolocie/ic. Jeśli jest duża ilość(trochę zawsze jest) to można się zacząć martwić i szukać dalej m. in. przejrzeć odmę, turbo.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 721
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy elektroniczny tranzystorowy układ zapłonowy
    Od początków motoryzacji walka o dobry mechanizm zapłonu spędzała sen z powiek tysięcy konstruktorów, inżynierów i techników. Pierwsze systemy zapłonowe, które można nazwać elektronicznymi, ...
    Toyota w Rajdzie Dakar - historia startów
    Rajd Dakar nie bierze jeńców. Niedostępny teren, ekstremalne warunki pogodowe oraz walka z czasem i zmęczeniem sprawiają, że tę rywalizację mogą wygrać tylko najtwardsi ludzie i najmocniejszy sprzęt. Zakończona właśnie, ...

  • 22 Paź 2021, 22:23

    Pewnie wtryski juz tez nie są w super kondycji do tego dochodzi oliwa w układzie doładowania i się robi chmura.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13493
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    23 Paź 2021, 08:32

    Przede wszystkim nie bagatelizuje tego. jedz do mechanika od PSA. Mnie to może wyglądać na zacinający się wtryskiwacz paliwa albo na zaciąganie oleju np. z turbo. Ale raczej obstawiam układ wtryskowy.
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 53