Bardzo mocne kopcenie

20 Paź 2021, 04:06

Witam,
Samochód to Peugeot 407 SW 2.0, rok 2004 automat,
Przy wciśnięciu gazu (mocniejszym) z postoju jak i jadąc 70km/h (gwałtowne dodanie gazu) zaczyna strasznie dymić, przed magicznym dymem słychać z okolic środkowych (słyszalne z kabiny przy podszybiu) silnika terkotanie jakby jakiś zawór się zaciął, po zdjęciu nogi z gazu silnik w pewnym momencie samoczynnie dostaje większych obrotów po prostu sam przyspiesza do ok 2300obr 5s.podymi i wszystko wraca do normalności. Gdzie szukać problemu? Czy może to być EGR? Błędy jakie wyskoczyły to jedynie od czujnika kickdown pedału gazu.
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 90
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 08:39

Silnik to benzyna czy diesel bo przy tej pojemności były i takie i takie :)

EGR możesz sporadycznie przeczyścić będziesz widział po zdjęciu czy jest mocno zabrudzony.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34

20 Paź 2021, 10:06

Zapomniałem dodać że to diesel
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 90
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 10:54

zwiroo napisał(a):po zdjęciu nogi z gazu silnik w pewnym momencie samoczynnie dostaje większych obrotów


Może zaciągać olej silnikowy z np. wycieków z turbo... Dość niebezpieczne, silnik może się rozbiegać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Paź 2021, 11:44

Jak to sprawdzić? I czy tego typu sytuacje nie powinny dziac się nawet przy spokojnej jeździe?
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 90
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2021, 12:38

Przede wszystkim sprawdziłbym czy jest olej w dolocie/ic. Jeśli jest duża ilość(trochę zawsze jest) to można się zacząć martwić i szukać dalej m. in. przejrzeć odmę, turbo.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

22 Paź 2021, 22:23

Pewnie wtryski juz tez nie są w super kondycji do tego dochodzi oliwa w układzie doładowania i się robi chmura.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Paź 2021, 08:32

Przede wszystkim nie bagatelizuje tego. jedz do mechanika od PSA. Mnie to może wyglądać na zacinający się wtryskiwacz paliwa albo na zaciąganie oleju np. z turbo. Ale raczej obstawiam układ wtryskowy.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2