Kao napisał(a):założymy najtańsze valteki z Allegro
Ludzie tak psy na tych valtekach wieszają... ale prawda jest taka, że w zwykłych silnikach i w Polskich realiach sprawdzają się bardzo dobrze. Tanie w eksploatacji, proste w kalibracji i odporne na nasz syfiasty gaz.
Sekwencyjna instalacja gazowanie nie niszczy już tak silnika jak stare instalacje na zwężkę gdzie wedle uznania można było pokrętłem regulować dawkę gazu i szlag trafiał gniazda zaworowe i nie tylko.
Faktem jest, że o dobrego gazownika u nas cięzko. Może nie ciężko ale większości nie chce się zwyczajnie robić i idą po najniższej linii oporu.
Sam niestety w e38 miałem przeboje z LPG przez pół roku i koniec końców wymieniłem praktycznie wszystkie podzespoły na nowe.
Rzędowe 6 BMW są akurat bardzo proste do zagazowania i mało wymagające jak chodzi o podzespoły instalacji. Spokojnie dają radę na tanich valtekach do tego zwykły reduktor AC R01 i jedzie to nieźle.
galakty napisał(a):Ciśnieniem sprężania (góra silnika) oraz próbą olejową (dół silnika).
Tylko, który sprzedający się na to zgodzi i jaki ma to sens w starym e46?
Sprawdź czy trzyma temperaturę wchodząc w ukryte funkcje zegarów ( 2 minuty roboty a instrukcji w google multum ) bo wskazówka temperatury nie zawsze jest miarodajna
sprawdź czy nie dmucha za
bardzo spod korka oleju i z grubsza powinno być ok.