Bezpieczne i ekonomiczne auto do +/-15 tysięcy

bezpieczne i ekonomiczne auto do +/-15 tysięcy

12 Cze 2009, 19:28

Witam!

Wiadomo - auto ma być najlepsze najtańsze, najbezpieczniejsze, ekonomiczne... ale takie rzeczy tylko w erze :) Może po opisie czego oczekuje coś komuś przyjdzie do głowy i podpowie.

Bezpieczeństwo (priorytet)
dobra konstrukcja, 2 poduchy, ASB to na pewno.

Wiek
Możliwie najmłodsze, po 2000 roku w każdym razie.

Ekonomia (priorytet)
Im mniej spali tym lepiej. Oszczędny diesel lub benzyniak, mile widziany zagazowany. Na pewno wolę mniejsze auto mniej palące niż ciężkie kombi które 95% czasu będzie jeździło puste. Jakieś auta szczególnie polecane są do zagazowania?

Osiągi
Nie zależy mi na "wypasionych" osiągach. Od 7 lat mam prawko i jeździłem rodzinnym meganem (70KM) a teraz modusem (100 KM) i sadze, że 80 KM spokojnie wystarczy, nie mam też "ciężkiej nogi". Prędkość maksymalna w sumie dowolna, nie planuję rozwijać prędkości powyżej 120 - 130.

Wielkość
W sumie dowolne i preferowany sedan lub hatchback :) Coś wielkości od clio/corsy do megana/astry. Autem będą podróżować najczęściej sam kierowca lub kierowca i pasażer. Żony i dzieci jeszcze nie posiadam (ale zamierzam ;) ), "rodzinne" wypady rzadko. No i przyszła małżonka jak widzi duże auto to od razu krzyczy, że będzie się bała czołgiem jeździć =D Przy czym duże auto jak to u kobiety jest pojęciem względnym i płynnym, zależnym od koloru samochodu, nastroju itd ;) Generalnie z tego co wybadałem to astra sedan jest fajna, ale astra kombi to czołg.

Wykorzystanie auta:
Przez kilka najbliższych miesięcy rekreacyjnie, później w planach zmiana pracy i pewnie trzeba będzie dojeżdżać - fajnie by mało paliło (miasto + obwodnica czyli przekrój prędkości od 0 do 110).

Cena
Mam do wydania 15 tyś zł. Oczywiście ± jeśli naprawdę warto dołożyć powiedzmy 2 tyś. Chciałbym aby w tym zamknęły się wszystkie koszty (kupno, rejestracja itd).

Wyposażenie dodatkowe
- klimą nie pogardzę!

Na koniec - będzie to pierwsze moje auto i nie mam doświadczenia w zakupach. W każdym razie wolę kupić coś mniejszego, ze słabszym silnikiem, gorzej wyposażonego czy rok starszego niż super okazję która później okaże się niewypałem (igiełka z bezwypadkowe.net ;) ).

Czytam od kilku tygodni fora internetowe i mam wrażenie, że z diesli polecane są Niemce a z beznyniaków głównie Japońce. Moje typy - Astra II lub Honda Civic VI.

Warto kupować używane auta od autoryzowanych dealerów? Takie auta chyba są sprawdzone i chyba nie biorą w rozliczeniu po dużych dzwonach? W dodatku taki dealer może po kosztach przejrzeć auto i usunąć usterki...

Co sadzicie o tym autku, nada się dla mnie?
http://www.g2.serwishaller.pl/index.php ... carid=755#
sprzedawane chyba również bezpośrednio przez właściciela tu
[link wygasł]

--
Pozdrawiam i dziękuję z góry za poświęcony czas (wiem, rozpisałem się...)
0rafal
 

12 Cze 2009, 19:40

Ahoj!
[link wygasł]

W opisie jest błąd: albo silnik ma 1.4 i 75KM, albo 1.6 i 87KM.
Logan jest lekki - nicała tona - więc takie moce w zupełności wystarczą.

Jest wielkości Megana (jesli nie ciut wiekszy) i ma dużo takich samych częśći :)

Borys
Borys68
 

12 Cze 2009, 20:16

Borys68 napisał(a):Jest wielkości Megana (jesli nie ciut wiekszy) i ma dużo takich samych częśći :)



I właśnie dlatego radziłbym Ci ją omijać.
Co do Astry to silniki ośmio zaworowe lubią gaz, natomiast jak zależy Ci na ekonomii to
[link wygasł]
ten jak najbardziej będzie pasował, ekonomiczny, w miarę dynamiczny, przede wszystkim ładny i nie tak oklepany jak VW czy Audi.
No i francuskie i włoskie jednostki diesla są jednymi z najnowocześniejszych na świecie.
W środku zupełnie nie słychać że to motor diesla.
Troszkę wyższa cena i rozmiary niż podane przez Ciebie ale samochód na prawdę godny uwagi.
stasiowski121
 

12 Cze 2009, 20:50

Borys68 napisał(a):Ahoj!
[link wygasł]


Moce jak najbardziej pasują. Dacia to tańsza wersja Renault, więc brak w opisie słowa o absie czy poduszce pasażera to nie przypadek? Po za tym jeszcze brzydsze to niż thalia :D Ale na pewno warto się przyjrzeć co też uczynię.

stasiowski121 napisał(a):Co do Astry to silniki ośmio zaworowe lubią gaz, natomiast jak zależy Ci na ekonomii to
[link wygasł]
ten jak najbardziej będzie pasował, ekonomiczny, w miarę dynamiczny, przede wszystkim ładny i nie tak oklepany jak VW czy Audi.


Ale to już wielkie limo jest :D Ale ładne, to trzeba przyznać. Jutro poszukam jakiegoś komisu z C5 w okolicy... może posiedzę w środku i spodoba się :)

A co powiecie na VOLVO S40? Silnik jakiś diesla, ponoć bardzo oszczędne i podobają mi się. Ale pewnie koszty utrzymania i serwisu spore? Właśnie... mówiąc o ekonomii warto prócz spalania brać pod uwagę naprawy.
0rafal
 

12 Cze 2009, 21:36

Ahoj!
Niestety, nie znam się na wyposażeniu różnych wersji Logana w 2005.
Jednakże ABS i poduszka kierowcy powinny być w standardzie, stąd też nie są wymieniane jako "dodatkowe". Na pewno poduszka pasażera i wspomaganie to opcje.
Ale najlepiej zadzwonić tam i dopytać się o to.

Jest jeszcze jeden Logan w Twoich stronach, tańszy, bo uboższe wyposażenie (np. nie ma wspomagania kierownicy) i z większym przebiegiem.
[link wygasł]

W sąsiednich województwach też masz różne Logany.
[link wygasł]

Borys
Borys68
 

13 Cze 2009, 07:21

Obejrzyj i napisz jakie wrażenia. Moim zdaniem jak będzie coś fajnego to warto obejrzeć dokładnie a nawet i kupić dlatego że z większego może być większy pożytek kiedyś niż z mniejszego.
stasiowski121
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z9 Convertible 2000 BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...
    Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe
    Architektura LifeDrive – nowy wygląd i kolorystyka nadwozia. Za sprawą języka stylistycznego opracowanego specjalnie na potrzeby modeli BMW i powstał projekt karoserii koncepcyjnego nadwozia coupe, która sygnalizuje ...

  • 13 Cze 2009, 07:41

    Coś takiego

    [link wygasł]
    vw
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 354
    Rejestracja: 12 Cze 2009, 17:33
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda Octavia RS
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Cze 2009, 08:08

    stasiowski121 napisał(a):Obejrzyj i napisz jakie wrażenia. Moim zdaniem jak będzie coś fajnego to warto obejrzeć dokładnie a nawet i kupić dlatego że z większego może być większy pożytek kiedyś niż z mniejszego.


    Ile może kosztować naprawa tyłu tego C5? No i jak patrzę to te roczniki chodzą średnio po 23 tysiące na allegro - spora różnica, powinienem się martwić? ;)

    Lista samochodów którym się przyglądam: Astra II, Civic VI, Volvo S40, Toyota Yaris,Nissan Almera, Ford Focus, Seat Ibiza (ewentualnie proponowane na forach chociaż na pierwszy rzut oka nie pasujące do wymagań Citroen C5 i Toyota Avensis) niebezpiecznie się rozrosła :D
    0rafal
     

    13 Cze 2009, 09:55

    Zależy co masz na myśli pisząc naprawa tyłu.
    Co do Focusa to za 15 tyś w dobrym stanie ciężko znaleźć, ale zdarzają się egzemplarze z motorem 1.4 benzyna.
    A za 23 tyś to są młodsze modele i nowsze
    Proszę przykład tutaj
    [link wygasł]

    Jednak w obu przypadkach radzę porządnie oglądnąć a najlepiej zainwestować 100 zł i wybrać się na stację diagnostyczną lub warsztat żeby auto zbadali fachowo.
    stasiowski121
     

    13 Cze 2009, 10:03

    stasiowski121 napisał(a):Zależy co masz na myśli pisząc naprawa tyłu.


    Na 3 zdjęciu widać, że prawy bok z tyłu jest huknięty. W sumie dziwnie... wygląda jakby coś tam spadło a nie klasyczna stłuczka... Chyba, że zderzak już wymieniony/wyklepany. Klapa tylna też chyba lekko przesunięta - różne szczeliny z lewej i prawej strony.

    stasiowski121 napisał(a):Jednak w obu przypadkach radzę porządnie oglądnąć a najlepiej zainwestować 100 zł i wybrać się na stację diagnostyczną lub warsztat żeby auto zbadali fachowo.


    Jasne, to obowiązkowo :)
    0rafal
     

    13 Cze 2009, 10:09

    Na tym 3 zdjęciu przysiągł bym że to Cień kogoś stojącego z boku a jednak coś tam spadło...
    Ale nie ważne, myślę że nie więcej jak 400 - 500 zł.
    Ale można znaleźć egzemplarz bez wgnieceń - przykład link wyżej.
    stasiowski121
     

    13 Cze 2009, 11:28

    jeżeli nie masz uprzedzeń co do marek to ja od siebie bym polecił Lanosa.
    [link wygasł]
    zaraz mnie pewnie pogryziecie, że jak się ma 15k to nie ma sie co w lanosa pakować, ja jednak wiem co mówie. Wybór należy do Ciebie. zastanow sie nad lankiem
    Loosmo
    Początkujący
     
    Posty: 155
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 13:53

    13 Cze 2009, 16:10

    Loosmo napisał(a):jeżeli nie masz uprzedzeń co do marek to ja od siebie bym polecił Lanosa.


    W sumie nie pisałem o tym, ale wolałem ominąć Dewaoo i Golfy :] Wygląd może nie jest najważniejszy, ale im dłużej patrzę na Dacie Logan tym bardziej mi się nie podoba :D Wiem, że to auto kupuje się z rozsądku - tanie, młode i za tą cenę dobrze wyposażone, ale mimo wszystko... na razie mam opory. W tygodniu będę jeździł oglądał auta od środka.
    0rafal
     

    13 Cze 2009, 17:24

    Póki jesteś singlem (z przyczepką) i priorytetem jest ekoomia to raczej szukaj małego, a lepiej doposażonego. Dlatego daruj sobie Avensis. Owszem wygoda będzie nieporównywalna z Yarisem w full opcji, ale koszty utrzymania też odpowiednie. Za luksus się płaci.
    Jeśłi lubą chcesz dopuścić za kółko to słuchaj

    Poza tym lepiej sobie zostaw zapas na pewne wymiany w aucie więc nie pakuj całej skarbonki w zakup, bo kupujesz auto 8-9 letnie więc na pewno trzeba będzie coś w nim pozmieniać.

    Dlatego lepiej Corsę niż Astrę i Ibizę raczej niż Cordobę.

    Aczkolwiek najlepiej wsiąść i samemu poczuć, które najlepiej leży.
    Joter
    Aktywny
     
    Posty: 299
    Rejestracja: 12 Lut 2009, 10:51

    14 Cze 2009, 10:26

    Joter napisał(a):Póki jesteś singlem (z przyczepką) i priorytetem jest ekoomia to raczej szukaj małego, a lepiej doposażonego.


    Na podstawie porad znajomych i z for zastanawiam się nad tymi modelami:
    - Seat Ibiza (II FL, wolałbym III ale chyba z tym budżetem nic sensownego nie znajdę),
    - Toyota Yaris I,
    - Honda Civic VI (naczytałem się, że honda wsadzała super silniki do tych samochodów stąd samochód popularny był wśród amatorów bitów "umc umc umc" i katowania auta ;) ),
    - Nissan Almera N16 (chyba rozsądny samochód, nawet podoba mi się jego linia),
    - Astra II (wielkość ok, ),
    - Laguna I,
    - Volvo S40 (jak zaszaleje i wygląd zwycięży nad rozsądkiem ;) )

    Rozumiem, że duże wygodne Laguny I, Volvo s40 mi odradzacie - ok :)
    Kwestia jest też taka, że jak patrzę na raporty spalania to niejedno małe autko spala więcej niż duży diesel.

    Teraz kilka porad nie związanych z konkretnym modelem
    - polskie czy sprowadzone? Z jednej strony te z Polski są dobite przez polskie drogi, ale te sprowadzane kojarzą mi się ze szrotem lub powypadkowym aucie które przyjechało na lawecie i w garażu zostało wyklepane (stąd garażowane ;) ) Jak poznać historię auta? Czy w przypadku sprowadzanego auta jest to w ogóle możliwe? Czy wystarczy przegląd w warsztacie żeby wykluczyć większy dzwon i prawidłowo określić stan techniczny?
    - diesel / benzyna + gaz ? Przebiegi - na razie tak jak pisałem auto na popołudnia i weekend (powiedzmy ~80 km tygodniowo, czyli śmieszny przebieg), ale za kilkanaście tygodni planuję zmienić pracę i może być bardzo różnie - od 30 do 80 km dziennie. Jeśli silnik benzynowy to z jakim maksymalnym przebiegiem jeżeli zakładam, że auto ma mi służyć około 5 lat?
    0rafal
     
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50