Biały Dymmmmm na wolnych obrotach!

05 Lut 2015, 19:54

Witam wszystkich ! Piszę ponieważ mam ogromny problem z busem, a wiekszość mechaników ktorych znam rozkładają ręcę :( a mianowicie, auto to Mercedes Sprinter 311 906 2,2 CDI 2007r przebieg 300tyś km, i problem zaczął się w Poniedziałek rano :) jak zwykle rano szykowałem auto do trasy aż do czasu gdy włączyłem zapłon (pojawił sie check), auto nie odpaliło, kręciłem okolo 30minut, próbowałem metoda 'plaka' i nic. ZAdzwoniłęm po swojego zaufanego mechanika ktory chwile pozniej sie zjawil i stwierdzil ze profilaktycznie rzeba wymienic filtr paliwa poniewaz auto pol roku stało, i z tego co widac nie dostaje paliwa.Po wymianie filtra auto odpaliło!!!! ale problem w tym ze zaczeło strasznie dymić na biało + zapach nie spalonego paliwa! Pomyslałem ze to Plak Ktory był podawany do filtra powietrza, Wiec postanowiłem go trochę przegonić na trasie, i faktycznie pomogło, samochod przestał dymic wszystko ładnie pieknie, podjechalem pod dom zeby wziążć sniadanie do pracy,auto zostawilem odpalone poniewaz bateria byla slaba:) i po chwili slysze od mamy ''Bartek auto ci sie pali!!!!'' wybieglem z domu a tam kłęby bialego dymu wydobywajace sie z tlumika. Pojechalem pod jeden komputer, i wyskoczyły błędy: przeplywomierza, i swiec żarowych. swiece wymieniłem, wtyczkę od przeplywki poprawiłem, błedy pokasowałem i na kompie bylo ok. ale dymic dalej dymił, pojechałem pod inny komputer żeby sprawdzic wszystkie parametry i tu się zaczęło. Wszystko wskazywało na problem z Wtryskami, Cisnienie na listwie było ok. ale komputer pokazywałał jakis skok Cisnienia (ale gdzie to nie pamietam) wiem ze norma wynosiła od 6-11 a mi pokazywało od 3 do 3,5 i mechanik stwierdził ze wtryski nie rozpylaja tylko ciekną dlatego jak po stoi chwile to zaczyna dymić, a jak go przegonię na trasie to, to wypala i przestaje :) polecił mi mechanika od wtryskiwaczy, pojechałem, sprawdzili je i stwierdzili ze wszystkie strasznie ciekną przelewami, ale nie rozpylaczami.. Wymienili je (kosztt 2200zl) i dalej to samo . auto dalej kopci jak postoi na wolnych obrotach. EGR Turbo swiece przeplywka. wszystko jest dobre, plynu chlodniczego tez nie ubywa, wiec co moze byc przyczyną ?

Pozdrawiam
Bartek
bartox1922
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 10 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jumper 2,2 HDI sprinter 2.2CDI
Silnik: 2.2 CDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lut 2015, 21:13

Jeżeli wtryski dają za dużo paliwa na przelew to jest kłopot uruchomić auto. To, że idzie paliwo z wtrysków na przelew w systemach CDI wynika z pracy takiego wtrysku i jest to normalne jeśli się mieści w normie.
Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju do silnika i sprawdź czy przedmuchy z silnika są w normie. Jak masz możliwość to sprawdź ciśnienie na cylindrach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

06 Lut 2015, 08:28

Jeśli chodzi o wtryski to rozumiem ze skutkiem ich zużycia mogło być to ze auto nie chciało odpalić, ale nadal nie wiemy skąd te potworne kopcenie i smród ropy... dziś postaram się sprawdzić ciśnienie i przedmuchy, ale wątpię żeby tu gdzieś był haczyk :) dodam też że auto od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju..
bartox1922
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 10 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jumper 2,2 HDI sprinter 2.2CDI
Silnik: 2.2 CDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lut 2015, 14:41

A wolne obroty są w porządku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lut 2015, 21:03

Wtedy kiedy zaczynał dymic, falowal na obrotach. Ale już po temacie. Dziś rano wymieniłem olej na 10w/40 +filtr i po ujechaniu 100km zatarl się silnik :( ponoć te auta mają takie wiksy. . Czy to prawda ?

Pozdrawiam Bartek
bartox1922
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 10 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jumper 2,2 HDI sprinter 2.2CDI
Silnik: 2.2 CDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007