Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 22:10

Cześć
Mam delikatny problem.
Auto ma niecałe dwa lata i zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu przy 120-80km/h, przy przebiegu 20tys.
Przetoczyłem tarcze i po trasie autostradowej 1500km (dwa dni) bicie wraca, nasila się jak wcześniej.

Przed montażem tarcz oczyściłem wszystkie powierzchnie na lustro i niczym nie smarowałem pola styku.
Zaciski są jak nówki (budowa zacisku 4 tłok brembo, jak w Volvo), o nic nie ocierają i tloczki palcami można wciskać.
Pierwszy raz pokrzywiły się na alu lato, teraz na alu zima więc felgi z oponami odpadają.

Piasty? Ale to by chyba biły od razu po przetoczeniu, a nie później.
Piasty posiadają szpilki więc pomiar będzie ciężki.
Jak już to od czego piasta mogła złapać bicie?

Co podejrzewacie?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

07 Sty 2019, 00:08

Brugi napisał(a):Co podejrzewacie?
Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.
Brugi napisał(a):Przetoczyłem tarcze
Myślę ze to właśnie efekt masz w postaci bicia kierownicy... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5802
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

07 Sty 2019, 00:31

Po przetoczeniu bicie minęło na prawie 1500km, a teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.

Przy toczeniu było widać na jednej tarczy że jest krzywizna, tokarka zbierała tylko na 1/3 powierzchni, nie mierzyłem bo przez nacięcia nie ma jak nawet...

Tarcze mam TRW nacinane 320mm
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

07 Sty 2019, 00:43

Brugi napisał(a):teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.
Ja juz dałem odpowiedz i od tego musisz zacząć..
Migi60 napisał(a):Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.

Ps.Po pomiarze owalizacji jezeli wykaze krzywe tarcze/a myslę ze tak/to stare na "emeryture"... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5802
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

11 Mar 2019, 21:14

Odop

Kupiłem piasty z łożyskami (zintegrowane) + kolejne toczenie

1500km tej samej trasy i znów bije kiera....

Na zimnych tarczach nie bije, po 2-3 długich hamowaniach nawet z małą prędkością i zaczyna się bicie, najmocniej przy 100-80km/h
(przy każdym docieraniu tarcz po toczeniu nic nie biło, sam tokarz przed toczeniem mierzył i mówił że jest max 0.03mm bicia, na własne oczy widziałem)

Jakieś pomysły?

Dodam że wszystko montowane jak w książce napisane i z odpowiednim momentem dokręcane, bez smarów itd.

Luzów w zawieszeniu brak
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

11 Mar 2019, 22:44

Brugi napisał(a):Kupiłem piasty z łożyskami (zintegrowane) + kolejne toczenie
Mozesz trochę rozjaśnić moj umysł bo ja nic z Twojej wypowiedzi nie kumam...Kupiłes nowe i oddaleś do toczenia... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5802
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GX Overland - największe terenowe wyzwania i nocowanie w głuszy Lexus GX Overland - największe terenowe wyzwania i nocowanie w głuszy
    Czy luksusowy SUV może być jednocześnie prawdziwą, terenową wyprawówką? Przy pomocy zmodyfikowanego modelu GX kanadyjski oddział Lexusa pokazuje, że jak najbardziej. Pokazowy GX Overland jest gotowy nawet na największe ...
    BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny
    Począwszy od 1969 r. BMW skonstruowało dwa eksperymentalne pojazdy na podstawie BMW serii 02 w celu przetestowania właściwości napędu elektrycznego w praktyce. Funkcję manualnej skrzyni biegów przejął silnik bocznikowy ...

  • Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    11 Mar 2019, 22:45

    Chodziło mi że toczone tarcze, a nowe piasty
    Brugi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 05 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Lacetti
    Silnik: 1.8 122KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    11 Mar 2019, 22:49

    Brugi napisał(a):Chodziło mi że toczone tarcze
    Czyli mam rozumiec ze nowych tarcz nie kupowałeś a przetoczyles swoje uzywki... :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5802
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    11 Mar 2019, 22:52

    Tak, ponieważ zużycie było praktycznie zerowe, a same tarcze +800zł, a toczenie niby załatwia problem bicia.
    No chyba że feler i materiał nie taki, ale dopiero po 6-7k km zaczęło pierwszy raz bić?
    Brugi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 05 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Lacetti
    Silnik: 1.8 122KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    11 Mar 2019, 23:00

    Brugi napisał(a): a toczenie niby załatwia problem bicia.
    Kolego-załatwia a niby załatwia tą sa naprawdę dwie bardzo rozbiezne sprawy...
    Napisze Ci krotki przykład:w ubieglym wieku moj znajomek przetoczył tarcze w Oplu Kadecie.Na autobanie w Germani malo mu nie wyrwalo kierownicy w czasie hamowania.Załozył nowe tacze i problem się rozwiązał.Więcej na ten temat nie bede juz pisał.Co zrobisz dalej to juz twoja sprawa... :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5802
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    12 Mar 2019, 00:00

    Okej, zamówiłem tarcze TRW bez naciec.
    Osadze na lustro i szlifne klocki na papierku
    Brugi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 05 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Lacetti
    Silnik: 1.8 122KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    13 Mar 2019, 19:27

    Przy demontażu znalazłem coś takiego...
    Płyn nie ucieka
    Ale czy to mogła być przyczyna?
    Brugi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 05 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Lacetti
    Silnik: 1.8 122KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

    29 Cze 2019, 16:21

    Odkopię temacik...

    Ciągle krzywi mi stronę pasażera po magicznych 1500km trasy (bez szaleństw 130-140km/h na aktywnym tempomacie)

    Ostatnio wymieniłem zacisk na nowy i przetoczyłem prawą tarcze (już z drugiego zestawu) i jak wspomniałem 1500km i bije kiera od 100 do 80km/h...

    Auto ma już wymienione :
    - piasty z łożyskami
    - tarcze (TRW)
    - zacisk prawy

    Co jeszcze może mieć wpływ?
    Brugi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 20 05 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Lacetti
    Silnik: 1.8 122KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005