Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 21:10

Cześć
Mam delikatny problem.
Auto ma niecałe dwa lata i zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu przy 120-80km/h, przy przebiegu 20tys.
Przetoczyłem tarcze i po trasie autostradowej 1500km (dwa dni) bicie wraca, nasila się jak wcześniej.

Przed montażem tarcz oczyściłem wszystkie powierzchnie na lustro i niczym nie smarowałem pola styku.
Zaciski są jak nówki (budowa zacisku 4 tłok brembo, jak w Volvo), o nic nie ocierają i tloczki palcami można wciskać.
Pierwszy raz pokrzywiły się na alu lato, teraz na alu zima więc felgi z oponami odpadają.

Piasty? Ale to by chyba biły od razu po przetoczeniu, a nie później.
Piasty posiadają szpilki więc pomiar będzie ciężki.
Jak już to od czego piasta mogła złapać bicie?

Co podejrzewacie?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 22 Paź 2014, 17:22
Prawo jazdy od: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 23:08

Brugi napisał(a):Co podejrzewacie?
Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.
Brugi napisał(a):Przetoczyłem tarcze
Myślę ze to właśnie efekt masz w postaci bicia kierownicy... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5601
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 23:31

Po przetoczeniu bicie minęło na prawie 1500km, a teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.

Przy toczeniu było widać na jednej tarczy że jest krzywizna, tokarka zbierała tylko na 1/3 powierzchni, nie mierzyłem bo przez nacięcia nie ma jak nawet...

Tarcze mam TRW nacinane 320mm
Brugi
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 22 Paź 2014, 17:22
Prawo jazdy od: 20 05 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lacetti
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bicie kierownicy i całego auta przy hamowaniu

06 Sty 2019, 23:43

Brugi napisał(a):teraz rozrywka się powtarza czyli bicie na kierownicy jest z każdym kilometrem coraz mocniejsze.
Ja juz dałem odpowiedz i od tego musisz zacząć..
Migi60 napisał(a):Zalecam wyjazd na SKP i zrobic pomiar owalizacji.

Ps.Po pomiarze owalizacji jezeli wykaze krzywe tarcze/a myslę ze tak/to stare na "emeryture"... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5601
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy? Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...
    Limuzyna Audi A8 L extended Limuzyna Audi A8 L extended
    Życzenie klienta jest priorytetem dla czterech pierścieni, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich ...

  •