Bicie kół/Trzęsie budą A6 C5

02 Wrz 2014, 19:49

Koledzy od jakiegoś czasu borykam się z biciem kół z przodu, w sumie czuje to nawet na fotelu tak jakby trzęsło budą. Dzieje się to przy prędkościach ~60 do ~80 i potem od ok ~110 do ok ~130km/h.
W momencie puszczenia gazu przy tych prędkościach w 90% wszystko ustaje. Dodaje gazu i z powrotem wraca trzęsienie.
Pierwsze co myślałem że to koła. Więc zostały wyważone, niestety nic nie pomogło.
Potem wymieniłem opony, koła ponownie wyważone i dalej sytuacja bez zmian.

Co mi poradzicie, co mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
shikoba
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 10 2009
Auto: VW Passat B5 1.8T

02 Wrz 2014, 23:15

Napisz proszę jaki silnik w tym Audi jest, czy Benzyna, czy Diesel oraz czy byłeś autem na SKP przetrzepać zawieszenie? Możliwe, że uszkodzeniu (zużyciu) mogły ulec końcówki drążków, łączniki stabilizatora... Warto auto sprawdzić właśnie dlatego w takim miejscu jak SKP. Jeśli badanie nic nie wykaże, to będziemy szukać usterki w przeniesieniu napędu. Może okazać się np., że masz zerwaną poduszkę skrzyni biegów (ewentualnie nawet silnika), albo nawet krzywą półoś, ale po kolei. Najpierw SKP :yes:

Daj znać później co i jak :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2014, 22:45

shikoba napisał(a):Koledzy od jakiegoś czasu borykam się z biciem kół z przodu, w sumie czuje to nawet na fotelu tak jakby trzęsło budą. Dzieje się to przy prędkościach ~60 do ~80 i potem od ok ~110 do ok ~130km/h.
W momencie puszczenia gazu przy tych prędkościach w 90% wszystko ustaje. Dodaje gazu i z powrotem wraca trzęsienie.
Pierwsze co myślałem że to koła. Więc zostały wyważone, niestety nic nie pomogło.
Potem wymieniłem opony, koła ponownie wyważone i dalej sytuacja bez zmian.

Co mi poradzicie, co mogę sprawdzić?
Pozdrawiam


Na przyszłość!!!
Naciskasz sprzęgło w trakcie telepania przy jakiejś tam prędkości, jeśli przestanie to możesz wykluczyć felgi i opony... Tyle...

Łożyska raczej nieee ale dorzucę jeszcze przeguby... Jeżeli to diesel lub 1.8T to również winny może być dwumas.

A poza tym popieram przedmówcę :D, zwłaszcza poduchy bo zużyte zawieszenie rzadko daje "takie oznaki", zwłaszcza że w momencie puszczenia gazu wibracje ustają. Nie mniej jednak przejazd na SKP zawsze jest dobrym rozwiązaniem... Polecam :ok:!

Moja kolejność:

1. Dwumas (o ile występuje w Twojej wersji silnikowej).
2. Przeguby.
3. Poduchy zawieszenia układu napędowego (skrzyni i silnika w przypadku napędu FWD).
4. Cała reszta -> To na 98% któryś z pierwszych trzech punktów, jeśli nie to na spoko coś wymyślimy.

UWAGA!!! TA KOLEJNOŚĆ OBOWIĄZUJE W PRZYPADKU GDY MASZ NAPĘD FWD (JEST POPULARNIEJSZY DLATEGO DLA NIEGO NAPISAŁEM), GDYBY OKAZAŁO SIĘ ŻE POSIADASZ NAPĘD QUATTRO TO DODAM JESZCZE ZE 2/3 PUNKTY NA SAM SZCZYT, NA RAZIE NIE WIDZIAŁEM POTRZEBY, JAKBYŚ CHCIAŁ KONTYNUOWAĆ TEMAT TO PISZ PW ŻE WRÓCIŁEŚ.


Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Wrz 2014, 08:45

Dodam odp już teraz jest to Audi Allroad a6 c5 2.7biturbo quttro 2001r z tiptronikiem.
Dzisiaj podjeżdżam na skp.dam znać.
shikoba
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 10 2009
Auto: VW Passat B5 1.8T

04 Wrz 2014, 22:26

shikoba napisał(a):Dodam odp już teraz jest to Audi Allroad a6 c5 2.7biturbo quttro 2001r z tiptronikiem.
Dzisiaj podjeżdżam na skp.dam znać.


Dorzucam łącznik elastyczny wału :roll:. Oczywiście napędowego, jeśli okaże się że wszystkie (już cztery) moje propozycje są OK to niech sprawdzą jeszcze raz :lol:. Nie no ok... To poszukamy czegoś dalej, wtedy już mamy dość jasną sytuację bo całą resztę byśmy mieli wykluczoną :wink:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Wrz 2014, 23:16

Może się to wydać dziwne, ale ja zalecałbym jeszcze zmienić olej i filtr skrzyni biegów jeśli nie było to wymieniane. Miałem kiedyś w B5 przypadek, że drżało przy 80km/h delikatnie, też tak jakby na przednie koła się to przenosiło.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny wschód słońca
    Nisko położone słońce w okresie jesiennym może oślepiać kierowców i powodować niebezpieczne sytuacje na drodze. Szczególnie niebezpieczne jest pierwsze 15-45 minut po wschodzie słońca. Ryzyko oślepienia wzrasta ...

05 Wrz 2014, 19:03

Wymiana oleju i filtru odpada od razu. Paru znajomych zrobiło ten błąd, i po iluś km remont skrzyni.
Byłem u szpeców, mam również znajomego który się zajmuje się skrzyniami i odradza. Jak się nic nie dzieje to jeździć, aby był poziom oleju. Auto nie jest nowe wiadome.
shikoba
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 10 2009
Auto: VW Passat B5 1.8T

05 Wrz 2014, 22:12

A może masz nieorginalne alufelgi? Jeżeli tak to sprawdź czy nie masz luzu między piastą koła a otworem w feldze, bo może po prostu musisz dorobić pierścienie centrujące do felg.
mawis
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota corolla e15
Silnik: Dual vvti 1.6

06 Wrz 2014, 07:45

Felgi są oryginalne :)
shikoba
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 10 2009
Auto: VW Passat B5 1.8T

06 Wrz 2014, 20:04

shikoba napisał(a):Wymiana oleju i filtru odpada od razu. Paru znajomych zrobiło ten błąd, i po iluś km remont skrzyni.
Byłem u szpeców, mam również znajomego który się zajmuje się skrzyniami i odradza. Jak się nic nie dzieje to jeździć, aby był poziom oleju. Auto nie jest nowe wiadome.

W Pastuchu wymieniłem olej i nie było żadnego problemu, później, a wręcz przeciwnie. Drżenie które występowało z określoną częstotliwością przy 80km/h ustało - nie wiedzieć czemu akurat po wymianie oleju i filtra. Taką ciekawostką było to, że nikt nigdy nie wymieniał oleju od 2000 roku. Ja zrobiłem to w roku 2012, więc 12 lat bez żadnej wymiany :o Ale auto było z rocznika 98, więc ktoś musiał w 2000 roku olej wymienić, bo taka data była na filtrze :shock:

Co do twoich "specjalistów", to powiedzieli Ci, że przy wymianie oleju w skrzyni, trzeba ją wypłukać? Bo jeśli wiedzą, że trzeba ją wypłukać, to powinni też wiedzieć, że trzeba olej wymienić. Najlepiej co jakieś 60.000 km :)
W silniku też powiedzieli żeby oleju nie wymieniać?
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2017, 10:24

Witam czy rozwiazal pan problem co bylo przyczyną? Dodam że u mnie to samo.
Mlynek11
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 27 07 1985
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 BiTurbo
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001