Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

08 Cze 2017, 17:22

Witam serdecznie.

Panowie mam problem z Audi a4 b6 1.8T multitronic. Zaprowadziłem auto do warsztatu, ponieważ miałem wyciek oleju, okazało się, że leje się z pod napinacza. Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok. Przejechałem się i pojawiły się następujące objawy: szarpanie podczas dodawania gazu, drganie auta, gdy jadę z równą prędkością również co chwilę jest szarpnięcie, telepnięcie autem. Zapaliła się żółta kontrolka sterowania silnika, pojechałem więc sprawdzić na vaga o co chodzi. Komputer pokazał następujący błąd: 16396 - 21 przestawienie wałka rozrządu w kierunku wcześnie ( Nie osiągnięta wartość wymagana). Pojechałem więc na reklamację, żeby sprawdzili czy jest dobrze ustawiony rozrząd. Otrzymałem odpowiedź, że rozrząd jest ok, zrobili adaptację nastawników i błąd podobno zniknął, jednak szarpanie nadal jest. Powiedzieli mi, że mogą wyczyść smok, a jak to nie pomoże, to obstawiają albo napinacz albo skrzynię multitronic. Ja jednak wykluczyłbym skrzynię, bo po odbiorze od nich auto zaczęło wariować wcześniej było ok. Ktoś z was spotkał się może z podobnym problemem? Napinacz może być przyczyną takich objawów? Co byście doradzili? Bo powiem szczerze, już sam nie wiem od czego zacząć, może wtryski?
FranzMaurer41
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Cze 2017, 17:20
Prawo jazdy od: 12 07 1991
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

Re: Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

09 Cze 2017, 14:18

FranzMaurer41 napisał(a):Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok.
No ale wcześniej było ok więc jak się przewód u nich przetarł? Sam? Czy jak? Poza tym może jest pęknięty i jak zaizolowali tylko to będą problemy powinien być polutowany i dopiero izolowany, a najlepiej go wymienić. Trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności ponieważ szarpanie może być od wtrysku właśnie.

Swoją drogą oni powinni zadbać o usunięcie problemu skoro wcześniej go nie było.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6764
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody Toyoty otrzymają karty SIM Samochody Toyoty otrzymają karty SIM
    Japoński operator telekomunikacyjny KDDI będzie dostarczał karty SIM do połączonych w sieci samochodów Toyoty. Nowe karty umożliwią globalną komunikację i wymianę danych między autami. Do 2020 roku Toyota zamierza ...
    Światowa premiera Golfa GTD Światowa premiera Golfa GTD
    GTD jest od 31 lat "dalekobieżnym ekspresem" w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie ...

  •  
    • Volkswagen T5 4MOTION Rockton w terenie
      Pożegnanie sezonu 2013
      CHML & VSR2015
      501848396 5 644x461 seat-ibiza-14-100km-2006-2007-prywatnie-podkarpackie