Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

08 Cze 2017, 16:22

Witam serdecznie.

Panowie mam problem z Audi a4 b6 1.8T multitronic. Zaprowadziłem auto do warsztatu, ponieważ miałem wyciek oleju, okazało się, że leje się z pod napinacza. Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok. Przejechałem się i pojawiły się następujące objawy: szarpanie podczas dodawania gazu, drganie auta, gdy jadę z równą prędkością również co chwilę jest szarpnięcie, telepnięcie autem. Zapaliła się żółta kontrolka sterowania silnika, pojechałem więc sprawdzić na vaga o co chodzi. Komputer pokazał następujący błąd: 16396 - 21 przestawienie wałka rozrządu w kierunku wcześnie ( Nie osiągnięta wartość wymagana). Pojechałem więc na reklamację, żeby sprawdzili czy jest dobrze ustawiony rozrząd. Otrzymałem odpowiedź, że rozrząd jest ok, zrobili adaptację nastawników i błąd podobno zniknął, jednak szarpanie nadal jest. Powiedzieli mi, że mogą wyczyść smok, a jak to nie pomoże, to obstawiają albo napinacz albo skrzynię multitronic. Ja jednak wykluczyłbym skrzynię, bo po odbiorze od nich auto zaczęło wariować wcześniej było ok. Ktoś z was spotkał się może z podobnym problemem? Napinacz może być przyczyną takich objawów? Co byście doradzili? Bo powiem szczerze, już sam nie wiem od czego zacząć, może wtryski?
FranzMaurer41
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Cze 2017, 16:20
Prawo jazdy od: 12 07 1991
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

Re: Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

09 Cze 2017, 13:18

FranzMaurer41 napisał(a):Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok.
No ale wcześniej było ok więc jak się przewód u nich przetarł? Sam? Czy jak? Poza tym może jest pęknięty i jak zaizolowali tylko to będą problemy powinien być polutowany i dopiero izolowany, a najlepiej go wymienić. Trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności ponieważ szarpanie może być od wtrysku właśnie.

Swoją drogą oni powinni zadbać o usunięcie problemu skoro wcześniej go nie było.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5932
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody koncepcyjne BMW Design Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...
    Volkswagen T5 4MOTION Volkswagen T5 4MOTION
    Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI