Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

08 Cze 2017, 17:22

Witam serdecznie.

Panowie mam problem z Audi a4 b6 1.8T multitronic. Zaprowadziłem auto do warsztatu, ponieważ miałem wyciek oleju, okazało się, że leje się z pod napinacza. Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok. Przejechałem się i pojawiły się następujące objawy: szarpanie podczas dodawania gazu, drganie auta, gdy jadę z równą prędkością również co chwilę jest szarpnięcie, telepnięcie autem. Zapaliła się żółta kontrolka sterowania silnika, pojechałem więc sprawdzić na vaga o co chodzi. Komputer pokazał następujący błąd: 16396 - 21 przestawienie wałka rozrządu w kierunku wcześnie ( Nie osiągnięta wartość wymagana). Pojechałem więc na reklamację, żeby sprawdzili czy jest dobrze ustawiony rozrząd. Otrzymałem odpowiedź, że rozrząd jest ok, zrobili adaptację nastawników i błąd podobno zniknął, jednak szarpanie nadal jest. Powiedzieli mi, że mogą wyczyść smok, a jak to nie pomoże, to obstawiają albo napinacz albo skrzynię multitronic. Ja jednak wykluczyłbym skrzynię, bo po odbiorze od nich auto zaczęło wariować wcześniej było ok. Ktoś z was spotkał się może z podobnym problemem? Napinacz może być przyczyną takich objawów? Co byście doradzili? Bo powiem szczerze, już sam nie wiem od czego zacząć, może wtryski?
FranzMaurer41
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Cze 2017, 17:20
Prawo jazdy od: 12 07 1991
Auto: Audi a4 b6
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

Re: Błąd 16396 przestawienie wałka rozrządu, szarpanie przy przyśpieszaniu

09 Cze 2017, 14:18

FranzMaurer41 napisał(a):Gdy pojechałem po odbiór, mechanik powiedział mi, że przetarty jest przewód wtryskiwacza i nie mogli odpalić auta, zaizolowali go i powiedzieli, że jest ok.
No ale wcześniej było ok więc jak się przewód u nich przetarł? Sam? Czy jak? Poza tym może jest pęknięty i jak zaizolowali tylko to będą problemy powinien być polutowany i dopiero izolowany, a najlepiej go wymienić. Trzeba to sprawdzić w pierwszej kolejności ponieważ szarpanie może być od wtrysku właśnie.

Swoją drogą oni powinni zadbać o usunięcie problemu skoro wcześniej go nie było.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6788
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesienne liście - piękne i niebezpieczne Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
    Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...
    Kamperem na wakacje - poradnik dla początkujących Kamperem na wakacje - poradnik dla początkujących
    Podróż kamperem jest porównywana do żeglowania na pokładzie jachtu. Przez wielu jest to uznawane za jeden z najlepszych sposobów na spędzenie wakacji. Na szczęście nie trzeba być właścicielem dobrze wyposażonego ...

  •