BMW 1 F20 vs VW GOLF VII vs Seat Leon III Który wybrać ?

05 Mar 2022, 21:20

Czyli reasumując w VAGu polecacie silniki 1.4 TSI ale w wersji EA211 z paskiem rozrządu a jeśli chodzi o BMW to bez różnicy czy 116i czy 118i bo oba nie stwarzają większych kłopotów ?
boniunio
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 10 2009
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 FSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Mar 2022, 21:52

Chyba nie rozumiesz. To ty uparłeś się na dwa/trzy modele i ludzie ci próbują znaleźć najmniejsze zło a nie "polecać" cokolwiek
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1482
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2022, 00:42

W robocie mamy Leona z 2015 z 1,4 - 150 koni jakoś i automat DSG super to jeździ, dynamika na celujący i strasznie sporo nie pali. Cichy, dynamiczny samochód.
Gdybym miał budżet to ani 5 minut zastanowienia.
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Mar 2022, 11:44

Jak od nowości dbany i serwisowany to jasne, jeździ świetnie.

A traf na kogoś kto olejów nie zmieniał i może być wesoło. Nie można mówić, że TSI + DSG to tania opcja.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8039
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Mar 2022, 12:22

DSG po 150tys. przebiegu to najczęściej tylko kwestia czasu do konieczności jej naprawy.
Chociaż, pewnie znajdą się tacy, który zaraz napiszą, że przejechali 300tys. i nic się nie dzieje... ;)
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

06 Mar 2022, 13:09

R28F1 napisał(a):Chociaż, pewnie znajdą się tacy, który zaraz napiszą, że przejechali 300tys. i nic się nie dzieje...

Dokładnie tacy sami jak tym co niby w BMW nic się nie dzieje :ok:
Chociaż prędzej uwierzę w DSG i 300k.km.niż w BMW.
My tu gadu gadu a 1edyneczka znowu wróciła z choinką ale na zegarach :D
Ciekawe co tym razem :?: :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8782
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cupra Formentor - dlaczego warto wynająć właśnie ten samochód?
    Cupra Formentor to SUV Coupé produkowany przez hiszpańską markę Cupra, należącą do firmy SEAT, która z kolei jest częścią niemieckiego koncernu Volkswagen. Posiada ona w swojej ofercie samochody o zdecydowanie ...
    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...

  • 06 Mar 2022, 13:38

    szybki napisał(a):
    R28F1 napisał(a):Dokładnie tacy sami jak tym co niby w BMW nic się nie dzieje :ok:
    Chociaż prędzej uwierzę w DSG i 300k.km.niż w BMW

    Akurat u mnie, np. w bmw (ok. 70tys. przebiegu) na przykład, nic się do tej pory nie zepsuło, chociaż nie jest to miarodajne bo przebieg niewielki...
    Tak ogólnie to nie ma samochodów w których nic się nie dzieje. To jest tylko kwestia czasu. W jednym po 30 tys a w innych po 300tys. W każdej marce są auta lepsze i gorsze.
    Co do skrzyni biegów. natomiast to np. automat ZF, który montują w większości bmw, jest zapewne mniej awaryjny od dwusprzęgłówki DSG, montowanych w vag.

    szybki napisał(a):
    R28F1 napisał(a): My tu gadu gadu a 1edyneczka znowu wróciła z choinką ale na zegarach :D Ciekawe co tym razem :?: :ok:

    W niedzielę Ci wróciła :mrgreen:
    Ale jako argument, że bmw to tylko w serwisie siedzą dobry :ok:
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    06 Mar 2022, 14:17

    Jakie 70 kkm przebiegu? Mówimy o autach za 30-35k, tu będzie 2-3 razy tyle...
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8039
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    06 Mar 2022, 14:24

    R28F1 napisał(a):Co do skrzyni biegów. natomiast to np. automat ZF, który montują w większości bmw, jest zapewne mniej awaryjny od dwusprzęgłówki DSG, montowanych w vag

    Tak wiem wiem chyba że masz automat gm który po 100k.km. mówi papa :D
    R28F1 napisał(a):Tak ogólnie to nie ma samochodów w których nic się nie dzieje

    Jak najbardziej, zgadzam się z tym :ok:
    R28F1 napisał(a):W niedzielę Ci wróciła
    Ale jako argument, że bmw to tylko w serwisie siedzą dobry


    Spokojnie zawsze trawnik sprzątamy w poniedziałek :D

    Prawda jest tak nie ma fajniejszego auta w poszczególnych wersjach silnikowo/napędowych ale także trudno o gorszy syf serwisowy niż bmw.
    I nie przekona mnie opowieść że ktoś zrobił tyle czy tyle kilometrów bo ja mówię jako ogół gdzie mam styczność i z trupkami ale też z autami salonowymi.

    Co do szczegółów nie będę się rozpisywał bo dla przeciętnego zjadacza chleba są to cenowe abstrakcje. Jak miałbym porównywać to hmmm właściwie nie wiem czy coś na tą chwilę wypada gorzej. Może jakaś cytryna naszpikowana wynalazkami magnetti szitelli może jakaś wyszukana Alfa może coś w ten desen :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8782
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    06 Mar 2022, 14:30

    galakty napisał(a):Jakie 70 kkm przebiegu? Mówimy o autach za 30-35k, tu będzie 2-3 razy tyle...

    No i po co wyrywasz z kontekstu ? A wystarczyło, żebyś przeczytał co napisałem dalej.
    cyt.: "chociaż nie jest to miarodajne bo przebieg niewielki..."
    Ostatnio edytowany przez R28F1 06 Mar 2022, 14:42, edytowano w sumie 2 razy
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    06 Mar 2022, 14:31

    R28F1 napisał(a):DSG po 150tys. przebiegu to najczęściej tylko kwestia czasu do konieczności jej naprawy.

    Tylko tu mowa o TSI czyli benzynie kilkuletniej a nie 10 letnim dieslu, także te 150 tys to za 8 lat :)
    Trevor
    Aktywny
     
    Posty: 300
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    06 Mar 2022, 14:33

    R28F1 napisał(a):No i po co wyrywasz z kontekstu ? A wystarczyło, żebyś przeczytał co napisałem dalej.
    cyt.: "chociaż nie jest to miarodajne bo przebieg niewielki..."


    Sprowadzam na ziemię, bo to nie temat od dyskusji w miarę nowych aut i co się psuje.

    Autor szuka do 35k i pisanie że ma się BMW z przebiegiem 70 kkm i nic się nie psuje jest raczej chwaleniem się, a nie doradzaniem.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8039
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    06 Mar 2022, 14:41

    galakty napisał(a):
    R28F1 napisał(a):No i po co wyrywasz z kontekstu ? A wystarczyło, żebyś przeczytał co napisałem dalej.
    cyt.: "chociaż nie jest to miarodajne bo przebieg niewielki..."


    Sprowadzam na ziemię, bo to nie temat od dyskusji w miarę nowych aut i co się psuje.

    Autor szuka do 35k i pisanie że ma się BMW z przebiegiem 70 kkm i nic się nie psuje jest raczej chwaleniem się, a nie doradzaniem.

    No i znowu nie zrozumiałeś... Jakie chwalenie, ...przebiegiem ? Nie bądź śmieszny. Ja tylko odpowiadałem szybkiemu na jego post w odpowiedzi na mój wcześniejszy a nie doradzałem. I wyraźnie napisałem, że nie jest to miarodajne a Ty wyrywasz z kontekstu zmieniając sens mojej wypowiedzi.

    Trevor napisał(a):
    R28F1 napisał(a):DSG po 150tys. przebiegu to najczęściej tylko kwestia czasu do konieczności jej naprawy.
    Tylko tu mowa o TSI czyli benzynie kilkuletniej a nie 10 letnim dieslu, także te 150 tys to za 8 lat :)

    A jak wyliczyłeś te 8 lat ?
    Widziałeś w profilu założyciela wątku jaki przebieg robi rocznie ? 45kkm. Chce kupić auto z 2012 roku. a one już najczęściej mają 150kkm lub więcej...
    Ostatnio edytowany przez R28F1 06 Mar 2022, 15:00, edytowano w sumie 2 razy
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019

    06 Mar 2022, 14:47

    R28F1 napisał(a):No i znowu nie zrozumiałeś... Ja tylko odpowiadałem Szybkiemu na jego post w odpowiedzi na mój wcześniejszy a nie doradzałem. I wyraźnie napisałem, że nie jest to miarodajne a Ty wyrywasz z kontekstu zmieniając sens mojej wypowiedzi.


    Chyba że tak. Ja już przywykłem do postów szybkiego, zaraz wyskoczy z Toyotą/Lexusem, zobaczysz :naughty:

    Aczkolwiek co do BMW zgadzam się z szybkim. Gdybym na własne oczy nie widział kilku E90 to bym nie uwierzył...
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8039
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    06 Mar 2022, 14:58

    Szybki jak się domyślam z jego wypowiedzi jest mechanikiem, ale ja nie wiem czy jemu chodzi o to że się psują (to by było wtedy nawet dla niego przecież korzystne...) czy o to że są trudne/skomplikowane/drogie w naprawie. Tak czy siak ja bazuję na swoim a nie innych doświadczeniu i dlatego znowu zamówiłem auto tej samej marki a ponadto auta staram się wymieniać przed okresem zwiastującym konieczność napraw pogwarancyjnych. A psuć się będzie z czasem każde auto.
    R28F1
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Zdjęcia: 1
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: M140i xDrive
    Silnik: 3,0
    Rok produkcji: 2019