BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

21 Sie 2017, 16:04

Witam,
jestem "świeżym" kierowca, nurtuje mnie jedna rzecz.
Czy hamowanie silnikiem jest konieczne? Sprawa wygląda tak:
Jadę przykładowo na 4, dojeżdżam do skrętu wciskam sprzęgło+hamuje auto do odpowiedniej prędkości, następnie puszczam sprzęgło dodaje gazu i wchodzę w zakręt. Teraz, czy powinienem tak robić czy też powinienem odzwyczaić się od tego nawyku i hamować biegami zanim dojadę do skrzyżowana/zakrętu?
Posiadam diesel'a.
Proszę o wyrozumiałość nie jestem żadnym expertem ( jeszcze :D) .
Pozdrawiam.
DontHateMePls
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 07 2017
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW 118D
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Sie 2017, 03:07

Pownieneś się odzwyczaić od tego bo po 1 to nie wygodne po 2 może być niebezpieczne, po 3 jest to lepsze dla sprzęgła. Dojeżdzasz do sprzyżowania na totychczasowym biegu, dostosowujesz predkość do zakrętu regukujesz bieg przed zakrętem. Potem dojdziesz do wprawy to w samym zakręcie biedziesz biegami operował. Trening trening i jeszcze raz trening
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16131
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Sie 2017, 19:46

Musisz się odzwyczaić od swego nawyku - to zły nawyk. Hamować należy silnikiem i wyhamowywać biegami. Dlaczego? Jak napisał kolega wyżej - jest to wiele bezpieczniejsze, sprzęgło dłużej pożyje, a i spalanie podczas hamowania silnikiem jest zerowe. Same korzyści.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2017, 10:29