BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

21 Sie 2017, 16:04

Witam,
jestem "świeżym" kierowca, nurtuje mnie jedna rzecz.
Czy hamowanie silnikiem jest konieczne? Sprawa wygląda tak:
Jadę przykładowo na 4, dojeżdżam do skrętu wciskam sprzęgło+hamuje auto do odpowiedniej prędkości, następnie puszczam sprzęgło dodaje gazu i wchodzę w zakręt. Teraz, czy powinienem tak robić czy też powinienem odzwyczaić się od tego nawyku i hamować biegami zanim dojadę do skrzyżowana/zakrętu?
Posiadam diesel'a.
Proszę o wyrozumiałość nie jestem żadnym expertem ( jeszcze :D) .
Pozdrawiam.
DontHateMePls
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 21 Sie 2017, 15:53
Prawo jazdy od: 10 07 2017
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW 118D
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

22 Sie 2017, 03:07

Pownieneś się odzwyczaić od tego bo po 1 to nie wygodne po 2 może być niebezpieczne, po 3 jest to lepsze dla sprzęgła. Dojeżdzasz do sprzyżowania na totychczasowym biegu, dostosowujesz predkość do zakrętu regukujesz bieg przed zakrętem. Potem dojdziesz do wprawy to w samym zakręcie biedziesz biegami operował. Trening trening i jeszcze raz trening
Sory za brak polskich znakow ale mam Francuski komputer.

Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3562
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 4.0
Paliwo: Benzyna

Re: BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

26 Sie 2017, 19:46

Musisz się odzwyczaić od swego nawyku - to zły nawyk. Hamować należy silnikiem i wyhamowywać biegami. Dlaczego? Jak napisał kolega wyżej - jest to wiele bezpieczniejsze, sprzęgło dłużej pożyje, a i spalanie podczas hamowania silnikiem jest zerowe. Same korzyści.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14634
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

29 Wrz 2017, 10:29

MotoAlbercik napisał(a): jest to wiele bezpieczniejsze, sprzęgło dłużej pożyje, a i spalanie podczas hamowania silnikiem jest zerowe.

Otóż to. Przyspieszając wytwarzasz energię, którą hamując musisz stłumić, lepiej spuścić nogę z gazu i redukować silnikiem. Hamulce i sprzęgło za to podziękują ;)

Tylko pamiętaj aby nie przeginać, bo za wczesna redukcja na wysokich obrotach jest równie niekomfortowa dla silnika co niebezpieczna
motofan87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 04 Cze 2017, 13:30
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...
    Moto Session 2016 / relacja Moto Session 2016 / relacja
    Lubelskie Święto Motoryzacji to coroczne targi Moto Session. W tym roku również je odwiedziliśmy żeby pokazać Wam zdjęcia z tej motoryzacyjnej imprezy. Na targach można było pooglądać nowe modele samochodów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 1/4 mili Bemowo
      BMW i3 Concept Coupe, wnętrze, przednie fotele
      Ciężarówki Mitsubishi Fuso
      Autosacrum 2008