BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

21 Sie 2017, 17:04

Witam,
jestem "świeżym" kierowca, nurtuje mnie jedna rzecz.
Czy hamowanie silnikiem jest konieczne? Sprawa wygląda tak:
Jadę przykładowo na 4, dojeżdżam do skrętu wciskam sprzęgło+hamuje auto do odpowiedniej prędkości, następnie puszczam sprzęgło dodaje gazu i wchodzę w zakręt. Teraz, czy powinienem tak robić czy też powinienem odzwyczaić się od tego nawyku i hamować biegami zanim dojadę do skrzyżowana/zakrętu?
Posiadam diesel'a.
Proszę o wyrozumiałość nie jestem żadnym expertem ( jeszcze :D) .
Pozdrawiam.
DontHateMePls
Obserwowany

Prawo jazdy od: 10 07 2017
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW 118D
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: BMW 118D- czy hamowanie silnikiem jest konieczne?

22 Sie 2017, 04:07

Pownieneś się odzwyczaić od tego bo po 1 to nie wygodne po 2 może być niebezpieczne, po 3 jest to lepsze dla sprzęgła. Dojeżdzasz do sprzyżowania na totychczasowym biegu, dostosowujesz predkość do zakrętu regukujesz bieg przed zakrętem. Potem dojdziesz do wprawy to w samym zakręcie biedziesz biegami operował. Trening trening i jeszcze raz trening
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

26 Sie 2017, 20:46

Musisz się odzwyczaić od swego nawyku - to zły nawyk. Hamować należy silnikiem i wyhamowywać biegami. Dlaczego? Jak napisał kolega wyżej - jest to wiele bezpieczniejsze, sprzęgło dłużej pożyje, a i spalanie podczas hamowania silnikiem jest zerowe. Same korzyści.
17 kwietnia 2018 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1184
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000