Bmw 318i, mazda 3

14 Maj 2017, 14:28

Witam ;)
Chciałbym kupic samochód ale nie wiem który.
Moje propozycje to bmw 318i (2003r) z silnikiem 2.0 o mocy 143 km w lpg. Oraz mazda 3 (2004r) z silnikiem 2.0 o mocy 150 km z lpg.
Oba fajne samochody ale chciałbym poznac wasze opinie. Chcodzi o racjonalne myślenie. Spalanie, koszty części wymiennych, koszty ubezpieczenia.
Możecie również napisać własne propozycje. Cena w granicach 13000 zł, slinik max 2.2, powyzej 130 km. Oczywiscie w lpg. I byle by nie kombi ;)
Z gory dziękuję
Poprostu96
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 4-2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

14 Maj 2017, 16:59

Ceny części mniej więcej to samo tak jak i ubezpieczenie spalanie też porównywalnie 8-9 litrów benzyny. Tutaj raczej BMW bardziej na tak z tego względu że komfortem jest klasę wyżej, więcej jest na rynku BMW i łatwiej będzie znaleźć coś w dobrym stanie blacharskim bo wiadomo Mazda no niestety nie może się tym pochwalić. Jeżeli chodzi o BMW to bardziej bym proponował R6 np 320i gdyż mazda z 318 może okazać się mniej awaryjna.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16135
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Maj 2017, 18:56

Nie kupisz mazdy 3, która nie będzie wymagała sporego wkładu (prawdopodobnie w blacharkę) za 13k
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2017, 19:29

Lepiej kup R6 koszty utrzymania niewiele większe ale lepiej to jedzie i później łatwiej sprzedać. Tu masz coś o kosztach utrzymania a4-b6-3-0-330i-e46-x-type-3-0-is-300-mk1-c-320-s203-vt99162.htm
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2017, 19:38

Nie sądzę żeby R6 było droższe u utrzymaniu niż 318 a może być nawet tańsze. Za 13k coś się znajdzie z r6
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16135
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Maj 2017, 19:56

W R6 więcej świec, cewek, oleju, płyny chłodniczego i pewnie coś jeszcze. Za 13k coś się znajdzie ale pytanie czy ma jakąś kasę na serwis po kupnie bo coś wyjdzie na pewno.
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny
    Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w ...

14 Maj 2017, 19:59

Jednak po kupnie wypadałoby te świece zmienić. A do zrobienia coś będzie zawsze, jak nie od razu, to za miesiąc pójdzie wahacz, albo inna sprężyna czy jakiś czujnik.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 20:01

Ale przecież w R6 nie wymieniasz cewek przy serwisie więc nie ma co brać tego pod uwagę no i trzeba zaznaczyć że mamy rozrząd na łańcuchu i jest dożywotni (oczywiście zdarzają się zakatowane egzemplarze)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16135
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Maj 2017, 20:03

Poza tym nigdy wszystkie cewki nie padają na raz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 20:24

No nikt nie mówi że padają wszystkie na raz i ze trzeba je wymieniać po kupnie. Ale ja osobiście raczej nie kupiłbym niczego z silnikiem m54 chyba że z pewnego źródła.
Ostatnio edytowany przez Kusza, 14 Maj 2017, 20:27, edytowano w sumie 1 raz
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2017, 20:24

Kusza napisał(a):Lepiej kup R6 koszty utrzymania niewiele większe ale lepiej to jedzie i później łatwiej sprzedać.

Co do kosztów utrzymania zgodzę się. Choć jak wiadomo różnica kosztów utrzymania dla każdego jest inaczej odczuwalna.
Co do sprzedaży to powiem szczerze, że ostatnio e46 łatwiej sprzedać z małym silnikiem. E46 bardzo staniały, coraz młodsi kierowcy z uboższym portfelem sięgają po te samochody. Jak wiadomo OC coraz droższe...
Czy będzie to R4 czy R6 to kupiec się znajdzie.
Wiadomo więcej garów, więcej świec, cewek, trochę więcej oleju silnikowego, troszkę droższy osprzęt silnika choć nie koniecznie. Ale bądźmy realistami.
Kogo zbawi dodatkowe 40zł więcej za 2 dodatkowe świece zapłonowe? Albo powiedzmy 50zł za 2 dodatkowe litry oleju silnikowego... koszty wręcz śmieszne.
Sam wczoraj wziąłem się za wymianę świec w bmw, Poniżej fota świecy z bmw po przebiegu 28 tys. km na LPG. Teoretycznie zużycie w granicach normyjednak po wymianie na nowe samochód wyraźnie odżył.
Zwykłe NGK v-line duelektrodowe po niespełna 20zł za sztukę.
Warto świece regularnie wymieniać szczególnie jeżdżąc na LPG, zaniedbane świece= krótsza żywotność cewek, które nie są najtańsze.
Bmw 318i, mazda 3 Bmw 318i, mazda 3
allegro galeria
Ostatnio edytowany przez kirin88, 14 Maj 2017, 20:28, edytowano w sumie 1 raz
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Maj 2017, 20:26

W sumie to wymieniłem kiedyś 4 w ciągu dwóch tygodni;P
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2017, 20:28

Invi napisał(a):W sumie to wymieniłem kiedyś 4 w ciągu dwóch tygodni;P

Jak ktoś szuka cewek do BMW to mam spore zapasy ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

14 Maj 2017, 20:35

Kogo zbawi dodatkowe 40zł więcej za 2 dodatkowe świece zapłonowe? Albo powiedzmy 50zł za 2 dodatkowe litry oleju silnikowego... koszty wręcz śmieszne.

Dla jednych śmieszne dla inny nie :D Ludzie są różni i robią samochody bardzo po kosztach bo im drogo.
Zwykłe NGK v-line duelektrodowe

Nie myślałeś o jedno elektrodowych z cienką igłą 0,3mm?
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2017, 20:36

50 zł więcej? Mam znajomego, dla którego 50 zł za cały olej to dużo i kupuje za 40 zł jakieś badziewie... I to chyba co 2 lata.
Także to nic dziwnego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007