BMW 5 e39 3.0 Diesel

Re: BMW 5 e39 3.0 Diesel

01 Lis 2010, 16:39

3.0d BMW to najlepszy silnik w klasie i za obecne pieniądze
jeżeli ktoś dbał o auto, jeździł na najlepszym paliwie, serwisował w aso lub dobrych naso, a nie u wujka henia, nie oszczędzał na tym aucie, to ja bym brał z przebiegiem nawet 500tys
wrzuć zdjęcia auta które Cię interesuje, a mniej więcej ocenię jego stan i prawdziwość przebiegu
bierz auta najlepiej wyposażone, które długo były u ostatniego właściciela. jak ktoś miał auto 5lat to znaczy że kupił je za około 100tys więc miał kasę na serwis
jeżeli jest dobrze wyposażone to też nie kupił auta dla szpanu tylko na pewno jak nie szczędził na wyposażenie to i serwis był prawidłowy

uważaj na turbiny, sprawdź czy nigdzie nie ucieka olej, sprawdź pobór prądu (zamknij auto, podłącz się pod aku i sprawdź po 10min ile ciągnie prądu
powinien max 0,05A
zwróć uwagę czy radio nie przerywa na wybojach
sprawdź spasowanie części, pamiętaj że BMW to najwyższa półka więc nie oże być z jednej strony szpary 1mm a z drugiej 2mm

i powiem szczerze że nie ma lepszego auta za te pieniądze :)

aha
kolega wyżej pisał o spalaniu automatu i manuala
jeżeli automat spala ponad 7l w trasie to coś jest nie tak z autem, e39 powinna palić jadąc lekko 6l - ja potrafię w swojej 7 do tylu zejść

i nie kupuj auta które miało coś grzebane w skrzyni automatycznej
TYCH SKRZYŃ SIĘ NIE OTWIERA, NIE WYMIENIA ŻDNYCH OLEJÓW FILTRÓW ITP do 500 000km, a po tylko w ostateczności jeżeli jest coś nie tak
ewentulanie chyba w tylnym moscie można coś grzebać, jak np przy zmianie z R na D potrafi kopnąć, chociaż to w niczym nie szkodzi autu, ale jak kogoś denerwuje to proszę bardzo.

pozdrawiam i powodzenia prz kupnie :)
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Cze 2010, 18:22
Miejscowość: Szczecin

Re: BMW 5 e39 3.0 Diesel

01 Lis 2010, 22:29

A mi się coś obiło o uszy, że właśnie podstawą dobrej eksploatacji tych automatów jest wymiana oleju regularna zgodnie z zaleceniem producenta.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: BMW 5 e39 3.0 Diesel

01 Lis 2010, 23:40

W instrukcji i w serwisie BMW(niemieckim) można się dowiedzieć, że Oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia, a jej trwałość przewidziano na lekko ponad 200tyś km(Serwis przewiduję wymianę skrzyni na nową, a producent nie przewidywał możliwości wymiany oleju!).
Podczas, gdy nasi(Polscy) spece wymieniają olej(nie z ASO) i zwiększają żywotność.

Jednocześnie wymiana oleju może nawet podwoić jej żywotność mimo, że BMW o tym nie wspomina. Jeżeli ktoś ma wątpliwość, to wystarczy przeszukać google w tej kwestii.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 Wrz 2009, 02:01
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

Re: BMW 5 e39 3.0 Diesel

02 Lis 2010, 08:49

Bo ktoś mądry pomyslał, że nie warto robić aut których eksploatacja jest tania. Jak np W124 - które sa wrecz wzorem niezawodnosci. A dlaczego nie warto? Bo po co zarabiac tylko na sprzedazy auta - na serwisie mozna tez niezle zarobic ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Rejestracja: 12 Paź 2010, 22:38
Miejscowość: Wrocław

Re: BMW 5 e39 3.0 Diesel

02 Lis 2010, 23:22

dokładnie... szkoda że teraz starają sie dorobić na częściach a nie na niezawodności :(

wracając do skrzyni
u mnie w rodzinie BMW są od wielu lat, sąsiad w tym momencie ma 3 na podwórku
i z doświadczenia wiem że tych skrzyń nie należy ruszać
jak się nie poci, nie rzęzi, nie ma problemów to jest gut
otwarcie skrzyni dopiero zaczyna komplikacje
nie spotkałem się żeby ktoś miał problem z automatem w BMW, jeżeli: nie zaczął grzebać, nie sprawdzał vmax do tyłu, skrzynia nie uległa uszkodzeniu podczas wypadku itp
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Cze 2010, 18:22
Miejscowość: Szczecin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja
    Cześć, pokażę Wam jak działa glikometr przyrząd którym możemy przetestować temperaturę wrzenia i przemarzania płynu chłodniczego który znajduje się w układzie chłodzenia samochodu. Dlaczego warto kontrolować ...
    Akumulator typu Akumulator typu "CYCLING", technologia typu "GEL" i "ORBITALNA"
    Obecnie prawie każdy z produkowanych pojazdów wyposażony jest w wiele rozwiązań i urządzeń zużywających energię elektryczną. Klimatyzacja, ogrzewanie i nawiew, elektrycznie sterowane szyby, GPS, system car audio oraz ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI