BMW E46 M3 - ile muszę wydać?

29 Sty 2016, 20:21

szybki napisał(a):Ogólnie przy Mce zarezerwuj sobie 10k jako rezerwa przy zakupie i 5-10k starter a jeżeli nie masz takiej kasy to znaczy że Cie nie stać na używanie takiego auta zgodnie z przeznaczeniem...

Właśnie przy zwykłych autach można sobie sezonowość i pory roku wsadzić między bajki... Zawsze cenę kreuje podaż i popyt, w przypadku aut popularnych jest zawsze na stałym poziomie... Wiem co mówię, bo rozglądam się od maja za tego typu autami i wiosną/latem jest ich zauważalnie mniej i są droższe. Wkurza mnie takie myślenie typu: ,,chcesz M3 i o 5 tyś różnicy (czy 10) walczysz", albo jak to na BMW forum bywa: ,,o spalaniu myślisz? zapomnij o M3, pytasz o koszt częście? po co Ci M3, kup 316i". Ludzie, to normalne pytania, nierzadko ci, któzy jeżdżą tymi nowymi Porsche i innymi autami są bardziej oszczędni od pozostałych grup ;) A tak dokładać sobie i mówić, że tam 10k to nic, tam 5 można zaraz dojść do E90 :naughty:
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

30 Sty 2016, 13:00

fatal777 napisał(a):Wkurza mnie takie myślenie typu: ,,chcesz M3 i o 5 tyś różnicy (czy 10) walczysz", albo jak to na BMW forum bywa: ,,o spalaniu myślisz? zapomnij o M3, pytasz o koszt częście? po co Ci M3, kup 316i". Ludzie, to normalne pytania, nierzadko ci, któzy jeżdżą tymi nowymi Porsche i innymi autami są bardziej oszczędni od pozostałych grup ;) A tak dokładać sobie i mówić, że tam 10k to nic, tam 5 można zaraz dojść do E90 :naughty:


To może pochwal się nam jakie masz doświadczenia z autami niszowymi i raczej z kategorii "upalacza". Obstawiam że gdzieś czymś jechałeś i nigdy nic ciekawego nie serwisowałeś... a ja Ci mówię na podstawie posiadanych aut i stąd wiem że piszesz delikatnie mówiąc głupoty...
Nikt Ci nie broni pytania o koszta części bo to jest w 100% normalne ale filozofowanie że o różnicach cenowych 3k przy M3 e46 jest śmieszne... a do tego jak widać jesteś tak pewny siebie i swoich teorii że zapomniałeś obsługi kalkulatora bo wystarczy że sobie policzysz ile kosztuje komplet dobrych opon z heblami i podrobieniem zawiasu to może byś zrozumiał że różnice 5k można sobie umieścić w .... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10806
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2016, 15:27

fatal777 napisał(a):Ludzie, to normalne pytania, nierzadko ci, któzy jeżdżą tymi nowymi Porsche i innymi autami są bardziej oszczędni od pozostałych grup


Już to widzę jak ktoś wydaje 500k na auto i potem zastanawia się ile kosztuję tańszy zamiennik i liczy każdą złotówkę, proszę Cię.
Ludzie którzy kupują sportowe auta , używają ich zgodnie z przeznaczeniem, nigdy nie oszczędzają na eksploatacji, pakują najlepsze części bo wiedzą że przy takim użytkowaniu jest to po prostu potrzebne.
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2016, 20:05

kyrtapSzn napisał(a):
fatal777 napisał(a):Ludzie, to normalne pytania, nierzadko ci, któzy jeżdżą tymi nowymi Porsche i innymi autami są bardziej oszczędni od pozostałych grup


Już to widzę jak ktoś wydaje 500k na auto i potem zastanawia się ile kosztuję tańszy zamiennik i liczy każdą złotówkę, proszę Cię.
Ludzie którzy kupują sportowe auta , używają ich zgodnie z przeznaczeniem, nigdy nie oszczędzają na eksploatacji, pakują najlepsze części bo wiedzą że przy takim użytkowaniu jest to po prostu potrzebne.


Trzeba też pamiętać że większość porsche w polsce to albo leasingowce albo z kredytu, mało jest kupionych z oszczędności.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sty 2016, 20:41

blackmeritum napisał(a):Trzeba też pamiętać że większość porsche w polsce to albo leasingowce albo z kredytu, mało jest kupionych z oszczędności.


Ale to nie musi być dla tego że kogoś nie stać tylko leasing jest kosztem w firmie, nie pozbywasz się kasy więc płacąc 5% w skali roku za kasę pożyczoną od firmy leasingowej obracasz swoją kaską i możesz zarobić znacznie więcej... już nie wspomnę że w dowodzie jest leasingodawca więc auto jest wolne od komorników i poza wiedzą US.

A co do tego heroicznego serwisu porszaków to niestety nie jest tak różowo jak myślicie bo tu też często jest tak jak z kolegą od wyliczania kosztów zakupu m3 e46 może nie aż tak ekstremalnie ale ogólnie jest źle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10806
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2016, 11:38

Pierwszy lepszy *biznesmen* też nie dostanie leasingu, aby sobie kupić Porsche :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Lut 2016, 00:40

szybki napisał(a):a do tego jak widać jesteś tak pewny siebie i swoich teorii że zapomniałeś obsługi kalkulatora bo wystarczy że sobie policzysz ile kosztuje komplet dobrych opon z heblami i podrobieniem zawiasu to może byś zrozumiał że różnice 5k można sobie umieścić w ....

No jasne, że jest to prawdą, tylko mówię o tym aby tłumaczyć to w sposób normalny, a nie jakieś zbywające: ,,jak pytasz to Cię nie stać". A co do tego, że ludzie, którzy kupują auta za 500 tyś nie myślą o spalaniu bym polemizował, każdy kto się dorobił sam kiedyś zaczynał i są ludzie, którym nie uderza woda sodowa do głowy i z pewnymi nawykami pozostają, poza tym tankowanie co 290 km do pełna też jest swego rodzaju dyskomfortem więc warto wiedzieć, że jedna furka spali 15, a inna 20l. To oczywiste, że nawet jakby spaliła 30 nikogo z nich nie puści to z torbami. Zresztą, wystarczy poczytać o stylu życia i nawykach najbogatszych ludzi w rankingu forbes, nie jeden Polak, którego zarobki nie sięgają minimalnej płacy w Anglii lub Niemczech myśli mniej oszczędnie, lecz to już swego rodzaju offtop :roll: A jeśli chodzi o te różnice w cenie, 45k, 55 itd. to prawda, gdyż w Polsce tych modeli jest niestety kilka, już więcej jest E90 niż E46... Więc bywa i tak, że latem idzie znaleźć okazjonalne cabrio M3 za niższą cenę niż z dachem zimą, ale zazwyczaj po 3 dniach takie auto znika. Dlatego analizuje rynek na podstawie mobile.de.
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

17 Lut 2016, 18:13

Przyzwoity egzemplarz ori LHD to wydatek cena transakcyjna powyżej 50 tys, RHD po przekładce powyżej 40.

Świetnie utrzymane LHD raczej +60, a prawdziwa igiełka i fajnie pomodzona to nawet około 80 tys pln.

Utrzymanie dość drogie, raczej 2000 miesięcznie pln trzeba liczyć średnio bez paliwa + pakiet startowy 5 - 10 tys robiąc przeciętny przebieg w Polsce prywatnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW