BMW E46 niezrozumiały problem z silnikiem

BMW E46 niezrozumiały problem z silnikiem

21 Paź 2017, 08:51

Witam, Panowie miesiąc temu przerzuciłem się na BMW e46 1.9 benzyna i do dzisiaj silnik chodził bezawaryjnie, przedstawię sprawę dość amatorsko ponieważ fachowcem w tych sprawach nie jestem ale chciałbym was prosić o pomoc w diagnozie problemu. Otóż nie wiem czy to istotne czy nie, ale wczoraj dość mocno się spieszyłem i pierwszy raz odkąd mam auto leciałem na pełnym gazie po autostradzie przez około 40km 190km/h i co przy okazji zauważyłem to nie wiem czy silnik przypadkiem nie jest osłabionej kondycji, bo te 200 to złapać za bardzo nie mógł, ale mniejsza o to, dojechałem mimo że czułem przy tej prędkości jakieś takie, może nie szarpanie, ale coś jakby jazda na gazie z zapchanym filtrem, trzymając noge na pedale z taką samą siłą, nagle z łatwością się jakby budził i przyśpieszał a nagle trochę zasypiał, co jakiś czas to było i dosłownie trwało to sekundy. Dzisiaj rano podjechałem do pracy i na samym wejściu do auta zauważyłem, ze na zegarach nie lada choinka, zaświecił się czerwony wykrzyknik i abs (po czasie abs zgasł, nie wiem czy definitywnie) oraz kontrolka od ASC żółta (tak jakby trakcja nie była włączona) próbowałem wcisnąć ASC, przytrzymać, żadnych efektów.
Parkując pod pracą usłyszałem że silnik coś dziwnie chodzi, jakieś dziwne odgłosy spod maski co jakiś czas, podniosłem maske i zauważyłem to co na filmiku, nie znam się na tym i nawet nie wiem co to jest bo jedyne auto jakie miałem wcześniej to a3 i co najwyżej klocki mogłem sobie sam wymienić a ten silnik to póki co dla mnie kosmos w ogarnięciu a więc przyjmując że to alternator, jeśli to nie alternator to mnie po prostu poprawcie, jak na filmiku widać kręci się przez jakiś czas z normalną prędkością a za chwilę mocno zwalnia na kilka sekund przy tym wydając dziwne dźwięki, możecie mi powiedzieć o co może chodzić, jak groźne to jest i ile może kosztować ewentualna naprawa tego?

Zdjęcie:
Image
Filmik: (od 16 sekundy jakoś zaczyna świrować)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dziękuje wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 57
Rejestracja: 08 Sie 2014, 19:15
Prawo jazdy od: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: BMW E46 niezrozumiały problem z silnikiem

21 Paź 2017, 12:23

saseta00 napisał(a): jeśli to nie alternator to mnie po prostu poprawcie,

Sprężarka klimatyzacji . Na filmie widać pracę jej sprzęgła. Niech obejrzy to mechanik. Może być tutaj konieczna naprawa .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2600
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: BMW E46 niezrozumiały problem z silnikiem

21 Paź 2017, 14:41

Przy włączonej klimatyzacji auto ma ciężej wiec wyjaśnia to dlaczego mogłeś odczuwać upadki mocy. Kolejna sprawa gdy auto dostanie po gazie mocno rośnie temperatura silnika i oleju i auto w tym czasie też jest przymulone. Co do ABS i ASC to pewnie zbieg okoliczności i chodzi tu o któryś czujnik ABS. Trzeba sprawdzić czemu ta sprężarka świruje.
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2989
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Prawo jazdy od: 05 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...
    1/4 mili Bemowo - Wielki finał Gecko Cup / relacja 1/4 mili Bemowo - Wielki finał Gecko Cup / relacja
    1/4 mili - Wielki finał Impreza połączyła w całość wszystkie atrakcje poprzednich rund. Było to zatem ostateczne rozstrzygnięcie pojedynku polskich maszyn z zagraniczną konkurencją. W szranki z polskimi mistrzami jednej czwartej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Show
      Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Tańczące dziewczyny
      69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport