BMW e46 raz grzeje raz nie

18 Paź 2019, 02:54

Witam. Mam taki problem od jakiegoś czasu otóż mam BMW e46 M52TUB25 na wolnych obrotach tak do 2000 przy ustawionym na maxa ogrzewaniu leci zimne powietrze dopiero przy większych obrotach powyżej 3000 zaczyna lecieć ciepłe. Co to może być? Dodam ze płyn jest.
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Paź 2019, 06:50

Zapowietrzny układ. Masz gaz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2019, 11:23

Nie benzyna sama. Pytałem kilku osób i każda nowi co innego. Jeden ze to nagrzewnica zapchana, inny ze popmpa wody, inny zaś ze zepsuty panel sterujący
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Paź 2019, 11:27

Kovallion napisał(a):Jeden ze to nagrzewnica zapchana, inny ze popmpa wody, inny zaś ze zepsuty panel sterujący
ok więc niech Ci to wyjaśnią jak to ma się z obrotami silnika? Jedynie pompa wody tu mogłaby pasować ale wtedy miałbyś problem z temperaturą płynu chłodniczego. Ty masz ewidentnie zapowietrzony układ, w BMW skutecznie się go odpowietrza przy pbrotach ok 2.5 tyś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2019, 11:32

A widzisz. Może i racja. Muszę to zobaczyc
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Paź 2019, 12:57

Obstawiam zapowietrzony układ tak jak napisał [email widoczny po zalogowaniu]
Powiedz jeszcze czy silnik normalnie trzyma temperaturę?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Verva Street Racing 2016
    W miniony weekend odbyło się jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Festiwal Verva Street Racing 2016 zgromadził tysiące miłośników motoryzacji, dla których organizator przygotował wiele atrakcji. ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

18 Paź 2019, 13:01

Tak oprócz jak napisałem tego ze na wolnych obrotach zimo a na większych zaczyna grzać to żadnych innych problemów. Strzałeczka na środku trzyma się elegancko :)
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Paź 2019, 13:47

Kao napisał(a):niech Ci to wyjaśnią jak to ma się z obrotami silnika?
@Kao przy większych obrotach płyn szybciej krąży bo pompa tez się szybciej obraca przez co może być tak że w przypadku słabego przepływu przez nagrzewnicę przy większych obrotach będzie się ona lepiej nagrzewała choć takie przypadki rzadko się zdarzają i częściej to problem np. z zapowietrzeniem samej nagrzewniczki.

Kovallion napisał(a):Strzałeczka na środku trzyma się elegancko
No to układ może nie być zapowietrzony ale sprawdź jeszcze go dokładnie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

18 Paź 2019, 14:14

Cichy77 napisał(a):Kao przy większych obrotach płyn szybciej krąży bo pompa tez się szybciej obraca przez co może być tak że w przypadku słabego przepływu przez nagrzewnicę przy większych obrotach będzie się ona lepiej nagrzewała
ok masz rację ale wtedy były by problemy z odpowiednią temperatura płynu chłodniczego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2019, 13:43

Kao napisał(a):ok masz rację ale wtedy były by problemy z odpowiednią temperatura płynu chłodniczego.
A jak masz zapchaną nagrzewniczkę i nie grzeje to płyn w silniku dalej krąży chłodząc go więc chyba nie do końca tak jest. Nagrzewnica to dodatkowy obieg który nie powinien mieć wpływu na temperaturę silnika przy sprawnym układzie chłodzenia nie wliczając jej do tego układu :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Paź 2019, 20:30

Jakby była nagrzewnica zatkana to dodawanie gazu nic nie pomoże, jej wydajność jest cały czas taka sama.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Paź 2019, 10:09

Kao napisał(a):Jakby była nagrzewnica zatkana to dodawanie gazu nic nie pomoże, jej wydajność jest cały czas taka sama.
Zgadza się ale jeżeli przepływ przez nią jest utrudniony (np. zakamieniona) to na wolnych obrotach ciecz chłodząca może na tyle wolno przepływać że jej nie nagrzeje odpowiednio. Oczywiście może być też zapowietrzona ale przy większych obrotach po pewnym czasie raczej by się sama odpowietrzyła.

@Kovallion napisz może czy coś się zmieniło w temacie bo my tu sobie z @Kao piszemy, a Ty nie zdajesz raportu co się dziej :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Paź 2019, 10:31

Cichy77 napisał(a):Oczywiście może być też zapowietrzona ale przy większych obrotach po pewnym czasie raczej by się sama odpowietrzyła.
BMW samo się nie odpowietrza
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Paź 2019, 15:06

Już już nic nie pisze bo szukamy. Póki co bez wiekszych zmian. Zaczęliśmy dopiero dzisiaj grzebać dam znać co było jak dojdziemy
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Paź 2019, 10:08

już wszystko wiemy znaczy się odpowietrzylisny układ dolaliśmy sporo płynu bo 2l weszły może będzie lepiej póki co grzał nawet ladnie
Kovallion
Nowicjusz
 
Posty: 9