Bmw e90 vs e60. Który model wybrać? Budżet około 33tyś.

Re: Bmw e90 vs e60. Który model wybrać? Budżet około 33tyś.

29 Sty 2017, 15:37

Już piszę... Ceny mogą się różnić, więc radzę brać pod uwagę rząd wielkości. Dokładnie kwoty bardzo łatwo sobie znaleźć w internecie.
- zawieszenie "banany" Lemforder/Meyle: jakieś 800zł+ wymiana + zbieżność
- zawieszenie poprzeczne też tanie nie jest - jakieś 500zł
- usunięcie klapek z uszczelkami chyba coś koło 200zł
- konwerter do 6HP gdzieś ciut ponad 2000zł + wymiana
- wymiana oleju z nową miską, w której jest filtr: jakieś 800zł + robota
- łącznik elastyczny wału: ok. 200zł + robota
- podpora wał tak samo, jak łącznik
- nowy kolektor, jeśli cieknie, a ktoś nie chce zaślepek (klapki wbrew pozorom dają różnię mocniejszego "dołu" i ciut lepszej pracy skrzyni): coś koło 2500zł
- świece 6x bez oszczędzania Beru: 300zł + wymiana
- sterownik świec żarowych: jakieś 300-350zł + wymiana (niektórzy potrafią go wymienić bez ściągania kolektora)
- skrzynia używka, jak padnie: 4000-6500zł (jest i drożej); nowa chyba 25.000zł
- wymiana łańcucha: jakieś 1500zł z kołami zębatymi + robota
- wymiana termostatu głównego: jakieś 200zł z płynem chłodniczym + robota
- łożysko koła: jakieś 400zł (nie warto kupować tanich, bo mają słaby ring magnetyczny i tempomat lubi przerywać)
- turbo: jakieś 2000zł nowe + wymiana; jeśli ktoś trafi uszkodzony 535d z dwustopniową turbosprężarką, to koszt jest mniej więcej podwójny
- DPF: ok. 1500zł nowy + wymiana
- moduły komfortu (przeważnie kupuje się używki): jakieś 70zł/szt.
- czasami padnie DVD od navi, a tutaj ceny są bardzo rozbieżne, więc nie podam
- tarcze wiercone Zimmermann Sport 4x: jakieś 1500zł komplet
- lapmy (czasami xenon może mieć zepsutą przesłonę i długie nie świecą przez cały czas): 1500zł używane
- w kombi lubi zawiść elektryka otwierania klapy i wtedy trzeba ściągać całą podsufitkę - wiązka parę stówek
- przekładnia kierownicza nowa: 6500zł, regeneracja w dobrym warsztacie z certyfikatem gdzieś 2000zł; pierwszy lepszy chyba do 1000zł + całkiem nie taka prosta wymiana = jakieś kilka stów za robotę
- czujnik ABS: jakieś 400zł; lepiej kupić używkę za kilkanaście zł
- zawieszenie, jeśli jest EDC, to bardzo drogie amortyzatory: 2000zł/szt., regeneracja chyba koło kilkuset zł

... to tak z grubsza i bardzo pobieżnie.

Jeśli kolega robił to na częściach prosto ze sklepu i faktycznie tragicznie trafił, że tyle mu się zebrało, to mogło wyjść 10.000zł.
Wybierz pakiet na Autotesto.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 142
Rejestracja: 17 Sty 2017, 18:59
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast
    Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...
    Ekologiczny samochód – to może się opłacić Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...

  •