BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

11 Paź 2013, 10:53

Rynkowa premiera BMW i3 zwiastuje początek nowej ery elektrycznej mobilności. Nowa marka BMW i prezentuje pierwszy seryjny samochód koncernu BMW Group napędzany wyłącznie energią elektryczną. Rewolucyjna stylistyka, nowatorska architektura pojazdu, typowa dla BMW radość z jazdy, innowacyjne funkcje przyłączeniowe, nowoczesny charakter auta segmentu premium definiowany przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju, niepowtarzalna w skali całej branży motoryzacyjnej koncepcja produktu stworzona na bazie prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w ramach projektu "i" oraz w oparciu o bogate doświadczenie technologiczne BMW Group.

Image

BMW i3 to bezkompromisowy i atrakcyjny pojazd spełniający obecne i przyszłe wymagania z zakresu mobilności w aglomeracji miejskiej. Pierwsza na świecie konstrukcja segmentu premium zbudowana od podstaw, jako pojazd elektryczny, a tym samym zeroemisyjny. Specjalnie opracowana architektura LifeDrive, dedykowana technologia BMW eDrive, typowy dla BMW napęd na tylne koła oraz rewolucyjna, lekka konstrukcja dające podstawę do uzyskania idealnej równowagi pomiędzy radością z jazdy, zasięgiem i wagą w porównaniu do modelu BMW 118d, czyli zdobywcy tytułu World Green Car of the Year 2008, BMW i3 jest o około jedną trzecią bardziej wydajne ekologicznie, a jeśli klient korzysta z modelu BMW i3 w oparciu o energię generowaną z odnawialnych źródeł, wydajność tego modelu wzrasta do poziomu 50 procent.

Kabina i wnętrze BMW i3
Klatka kabiny pasażerskiej (moduł Life) wykonana z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Technologia układu napędowego: akumulator o wysokim napięciu, podwozie, funkcje strukturalne i z zakresu ochrony w razie zderzenia zintegrowane z aluminiowym modułem Drive. Masa własna DIN: 1 195 kilogramów. Nisko położony środek ciężkości, równomierny rozkład mas, przestronne wnętrze z czterema siedzeniami, nieznacznie podwyższona pozycja siedząca, drzwi otwierające się w przeciwnych kierunkach. Wysoka sztywność przedziału pasażerskiego z CFRP umożliwiła całkowite wyeliminowanie słupków B. Brak centralnego tunelu dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego bezpośrednio na napędzanej tylnej osi. Pojemność bagażnika: 260 - 1 100 litrów.

ImageNowatorski design stworzony w oparciu o typowe dla BMW i kody stylistyczne. Wierne odzwierciedlenie sportowych właściwości jezdnych i wysokiej wydajności. Eleganckie proporcje i charakterystyczna dla BMW koncepcja kolorystyczna, obejmująca m.in. "czarny pas" umieszczony na zewnątrz. Płynnie narysowany profil auta, świadczący o jego lekkości. Duża powierzchnia szyb, krótkie zwisy nadwozia, zintegrowana osłona chłodnicy BMW w kształcie nerki, charakterystyczny kształt reflektorów i tylnych lamp z wkomponowanym obramowaniem LED w kształcie litery "U". Tylne światła zintegrowane z całkowicie przeszkloną pokrywą bagażnika.

POLECAMY BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

Innowacyjny projekt wnętrza, kładący duży nacisk na przestronność, ponadprzeciętną funkcjonalność oraz nowoczesny charakter auta premium. Wyraźny podział na sekcje, będący zasługą zastosowania zasady warstwowej konstrukcji. Lekkie fotele, bardzo duży odsetek naturalnych materiałów, a także materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Przycisk start/stop oraz dedykowana dźwignia wyboru biegu umieszczone na kolumnie kierownicy. Tablica przyrządów i wyświetlacz pokładowy w formie niezależnych, oddzielnych ekranów. System operacyjny iDrive oraz przycisk systemu Driving Experience Control montowane standardowo. Cztery wersje wyposażenia: Atelier, Loft, Lodge i Suite.

Silnik, osiągi i zużycie energii BMW i3
Technologia BMW eDrive obejmująca silnik elektryczny i akumulator o wysokim napięciu, opracowana i wyprodukowana niezależnie przez BMW Group. Hybrydowy silnik synchroniczny stworzony specjalnie dla BMW i3 którego maksymalna moc to: 125 kW/170 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm. Moc przekazywana do tylnych kół poprzez zintegrowaną przekładnię różnicową, litowo-jonowy akumulator o wysokim napięciu, dysponujący użyteczną energią 18,8 kWh, inteligentny system kontroli układu napędowego i procesu ładowania wykorzystujący podzespoły elektroniczne opracowane przez BMW Group. Akumulator można doładować z wykorzystaniem domowego gniazdka prądu, modułu BMW i Wallbox lub publicznej stacji ładowania.

Image

Sportowa charakterystyka układu napędowego i doskonała zwrotność. przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, od 0 do 60 km/h w 3,7 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Promień skrętu: 9,86 metra.

Zużycie energii: 12,0 kilowatogodzin na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE. Wydajność wyższa, niż u konkurentów. Wydajność dodatkowo zoptymalizowana dzięki zastosowaniu dedykowanej technologii BMW EfficientDynamics, jak na przykład odzysku energii czy trybów ECO PRO i ECO PRO + z funkcją jazdy wybiegiem. Zasięg w codziennej eksploatacji: 130 - 160 kilometrów w trybie COMFORT aktywowanym za pomocą przełącznika układu Driving Experience Control. Możliwość zwiększenia zasięgu o 20 kilometrów poprzez aktywowanie trybu ECO PRO lub ECO PRO+. Opcja: dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 25 kW/34 KM (range-extender), który utrzymuje minimalny poziom naładowania akumulatora i zwiększa zasięg pojazdu do około 300 kilometrów.

Podwozie i projekt nadwozia
Wyrafinowana technologia zastosowana w podwoziu pozwoliła uzyskać zwinne prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu oś pięciowahaczową - całość została zamocowana bezpośrednio do modułu Drive. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem dynamicznej kontroli trakcji DTC oraz 19-calowe kute obręcze aluminiowe w standardzie.

POLECAMY Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe

Inteligentna, lekka konstrukcja: klatka przedziału pasażerskiego wykonana z CFRP, aluminiowe podwozie, tablica przyrządów z magnezową strukturą wspierającą, optymalizacja wagi wszystkich komponentów zaprojektowanych specjalnie dla BMW i3. Rozbudowana koncepcja bezpieczeństwa z precyzyjnie wyznaczonymi strefami kontrolowanego zgniotu w module Drive, sztywnym przedziałem pasażerskim i elektronicznie nadzorowanymi systemami ochrony pasażerów.

Image

Bogate wyposażenie standardowe BMW i3
Bogate wyposażenie standardowe, obejmujące nawigację satelitarną Professional z wyświetlaczem zasięgu, wejścia USB i AUX, funkcję głośnomówiącą dla telefonu komórkowego, klimatyzację, skórzaną kierownicę, światła do jazdy dziennej LED, układ Park Distance Control (PDC) z czujnikami parkowania umieszczonymi z tyłu oraz kabel do ładowania akumulatora z wykorzystaniem domowego gniazdka prądu.

POLECAMY BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci

Usługi dedykowane modelom BMW i, dostępne w ramach pakietu 360° ELECTRIC: moduł Wallbox umożliwiający łatwe ładowanie akumulatorów pojazdu w domu, karta ChargeNow dająca dostęp do publicznych stacji ładowania i płatności bezgotówkowych, innowacyjne usługi mobilne, intermodalne planowanie trasy poprzez aplikację na smartfona, a także usługi MyCityWay i ParkatmyHouse.

Zobacz zdjęcia » Galeria modeli BMW i

Image

źródło: BMW Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2811
Zdjęcia: 9921
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

11 Paź 2013, 11:20

prezentuje się znakomicie :)
fabianmoro
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 11 Paź 2013, 11:05
Auto: Lexus

Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

11 Paź 2013, 12:03

Redakcja napisał(a):przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy


Ma też niesamowite przyspieszenie jak na takie auto :shock: Ale wygląda naprawdę fajnie.
Ciekawe jaka będzie cena :?:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6803
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

11 Paź 2013, 12:37

Przez ten lakier kojarzy mi się z Citroenem C3 Pluriel w wersji orange, a to chyba niezbyt dobre porównanie, wszak BMW prezentuje się świetnie :yes:
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 224
Rejestracja: 29 Lip 2013, 08:21
Auto: Peugeot

Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

13 Paź 2013, 09:44

Auto wygląda super, no ale właśnie, ciekawe jaka cena?
imprezowicz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 10 Paź 2013, 07:21
Prawo jazdy od: 16 02 1980
Auto: Subaru Impreza

Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

28 Paź 2013, 15:23

nie wiem czemu,ale pod względem stylistyki mi nie podchodzi,ale technologicznie jest zaawansowane,i to odważny krok ze strony BMW.
Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 445
Zdjęcia: 64
Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
Prawo jazdy od: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody Lexusa pracują na lotnisku Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...
    Nowa jakość aut poflotowych * Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...

  • Re: BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

    21 Lis 2013, 13:33

    :piwo: Zgodze się ze technologicznie rewelka ale i z wyglądu mnie oszołomił, fajna bryczka , nie ma co kryć
    Jędrek30
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 21 Lis 2013, 13:18
    Auto: BMW418M