BMW // prośba o opinie

22 Maj 2016, 19:32

Witam,

już od dłuższego czasu szukam auta, chcę się zmieścić w 50 tyś, tak więc auto za max 46 tyś, zakładam że do każdego auta będzie trzeba przynajmniej te 4 tyś włożyć...

Wpadłem na pomysł żeby zakupić BMW3, kombi z silnikie diesla. Nie zależy mi na mocy, bardziej na ekonomi. Auto głównie używane będzie w dłuższe trasy (2x w miesiącu trasa 1000 km w dwie strony).

Prośba o opinie na temat tego egzemplarza, czy cena jest optymalna?
[link do Otomoto wygasł]

Każda opinie będzie cenna... Lub może ktoś podrzuci link do wartej czegoś oferty?
trecer
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 22 12 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1,9 TDI (110km)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2016, 19:54

Diesel BMW 2,0d w e90 jest mało udany. No i 4tys. zł pakietu startowego w przypadku tego auta może być mało. W dodatku BMW z takim słabym silnikiem to jakaś pomyłka, a ekonomia to nie tylko spalanie...

Wg mnie lepiej szukać Mercedesa C z dieslem, bo jest po prostu lepszy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15173
Zdjęcia: 453
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Maj 2016, 20:04

Wiesz, raczej wszystkie nowe diesle są dość mało udane. Dodatkowo tak jak pisałem, moc mnie za bardzo nie interesuje... Ekonomia ok, faktycznie to nie tylko spalanie jednak zakłada sie przy kupnie awaryjność podobną do innych aut...
trecer
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 22 12 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1,9 TDI (110km)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2016, 20:06

Skoro zależy Ci na ekonomii to czemu wybierasz BMW? Z takimi założeniami to szukałbym raczej Toyoty Avensis, Laguny, Forda Mondeo...
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2016, 20:16

Pisząc o ekonomi miałem na myśli niskie spalanie. Po prostu nie bawi mnie szarżowanie na drodze dlatego nie skupiam się na dużym silniku...

A dlaczego bmw? Bo mi się podoba, jest wygodne i podobno mniej awaryjne jednostki diesla niż te z opla czy forda.
trecer
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 22 12 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1,9 TDI (110km)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2016, 20:17

trecer napisał(a):Wiesz, raczej wszystkie nowe diesle są dość mało udane.

ale tutaj pominąłem kwestie typowe:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=209099

Akurat silniki diesla w Fordach (francuskie) i Oplu (włoskie) deklasują ten motor.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15173
Zdjęcia: 453
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 legendarnych silników, które pokochali fani sportowych samochodów
    Sekretem najlepszych samochodów sportowych są nie dynamiczne linie nadwozia czy głębokie fotele, a ich silniki. Niektóre są lekkie i zwracają uwagę sprytnymi rozwiązaniami, inne ogromne i po prostu zmiatają ...
    5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...

  • 22 Maj 2016, 20:27

    Kolega, chyba nie zrozumiałeś przekazu tego postu na tym forum... to odpowiedzi ironiczne :)

    Tutaj temat potraktowany poważnie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 20d+awarie
    trecer
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 22 12 2004
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1,9 TDI (110km)
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    22 Maj 2016, 21:01

    Mnie to auto z linku nie przekonuje. Wyglada na zdechlaka. Do tego okropne chinskie felgi z lysymi oponami i ta szmata w srodku :no:
    W kazdym razie jesli sie zdecydujesz to zabralbym go na przeglad przedzakupowy do jakiegos sensownego serwisu.
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 289
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    22 Maj 2016, 21:16

    Pisząc o ekonomi miałem na myśli niskie spalanie. Po prostu nie bawi mnie szarżowanie na drodze dlatego nie skupiam się na dużym silniku...

    A dlaczego bmw? Bo mi się podoba, jest wygodne i podobno mniej awaryjne jednostki diesla niż te z opla czy forda.


    Spalanie to najmniejsza część ekonomii, koszt podstawowych części eksploatacyjnych, opon, a w przypadku diesla całego osprzętu jest wyższy niż w markach które Ci podałem, więc to czy auto spali 11 litrów na setkę czy 13 ma tu marginalne znaczenie w obliczu innych kosztów które Cię czekają.

    I tak, cdi Opla czy nowe TDCI Forda mają lepsze modele niż dwulitrowe diesle BMW.
    piotrekbdg
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Prawo jazdy: 20 07 2009
    Auto: BMW 3er E92
    Silnik: 2.0 143 KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Maj 2016, 21:24

    trecer napisał(a):Kolega, chyba nie zrozumiałeś przekazu tego postu na tym forum... to odpowiedzi ironiczne :)

    wiem, ale na dole były odnośniki do 3 linków, z czego pierwszy to ten co wkleiłeś :)
    Chciałem zacząć od dobrych informacji zamieszczonej w stylu "jakby na innych forach mieli takie problemy". Prawda jest taka, że albo nie znają lepszych silników albo chwalą swoje.

    Ogólnie to problem leży w drogim osprzęcie i jego wrażliwości na paliwo. Szwagier ma właśnie e90 320d i DPF to największa zmora. Wtryski też wszystkie robił.
    On ma wersję przed liftem, a poliftowa jest jeszcze droższa, bo masz piezoelektryczne wtryskiwacze, których się praktycznie nie regeneruje i są drogie.
    Ostatnio edytowany przez dzida, 22 Maj 2016, 21:34, edytowano w sumie 1 raz
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15173
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    22 Maj 2016, 21:34

    Chyba jednak udało się Wam wyprzeć z mojej głowy pomysł na BMW... odpuszczam....

    Tylko co kupić? Myślałem o i40 tym 136 konnym, jednak tutaj trudno coś znaleźć ciekawego do 50 tyś. Inny mój pomysł to insignia. Można znaleźć polską salonową w tej kwocie.

    Ewentualnie co pod zagazowanie, tylko co? Bo w tym temacie jestem kompletnie zielony
    trecer
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 22 12 2004
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1,9 TDI (110km)
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    22 Maj 2016, 21:36

    Jak i40 to jest jeszcze Kia Optima
    Z innych Ford Mondeo, Citroen C5, Renault Laguna.

    Citroena i Lagunę można gazować spokojnie.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15173
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    22 Maj 2016, 21:40

    Mazda 6, wolnossąca benzyna, nada się pod gaz, Accord 2.0 albo 2.4, Laguna III 2.0T. W Mondeo z gazem gorzej, ale podobno są magicy co i 2.0 ogarną. Temat do zgłębienia.
    piotrekbdg
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Prawo jazdy: 20 07 2009
    Auto: BMW 3er E92
    Silnik: 2.0 143 KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Maj 2016, 21:47

    W trasy benzyna? Przeciez to bedzie chcialo spod maski wyskoczyc przy 160kmh. I tankowanie gazu co 300km masakra.
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 289
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    22 Maj 2016, 21:58

    Taa, a diesel do miasta :D Przy 160 km hałas w kabinie będzie mniejszy niż w TDI przy 90
    piotrekbdg
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Prawo jazdy: 20 07 2009
    Auto: BMW 3er E92
    Silnik: 2.0 143 KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać