BMW seria 5 e39 vs e60

BMW seria 5 e39 vs e60

08 Wrz 2019, 14:50

Mam dylemat co lepiej do 18-20k? Raczej chciałbym jak najmocniejszego diesla. E39 z 3.0 diesel można mieć już za ok. 10k więc boje się że dając 2 razy tyle przepłacę. E60 boje się że kupie coś ostro zajechanego. Na który model lepiej postawić w tym budżecie? Serii 3 już miałem dużo ale żadnej 5 więc raczej mnie nie interesuje a w 7 e38 chodzbym kupil 740d to obawiam się że z tą masą samochodu będzie muł a koszty utrzymania z kosmosu.
kraskeusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Rejestracja: 22 Sie 2018, 01:01

Re: BMW seria 5 e39 vs e60

08 Wrz 2019, 15:06

Koszty utrzymania każdego dużego, starego diesla w marce "premium" będą z kosmosu. Przecież te auta mają nastukane średnio ponad pół miliona, nie ma co spodziewać się czegoś dobrego.
A o e60 za 18-20 to od razu zapomnij. Nooo chyba, że zamierzasz wsadzić w nią kolejne 18-20 w ciągu pierwszego roku
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4406
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: BMW seria 5 e39 vs e60

08 Wrz 2019, 16:18

Z utrzymaniem np. audi a6 2.7 biturbo nie miałem problemu. Z cenami z kosmosu mam na mysli że kupie za 20 i w pol roku max rok włoże drugie tyle. Właśnie e60 poniżej 20k widzę na ogłoszeniach bardzo dużo i każdy się zarzeka że perełka ale zastanawiam się ile w tym prawdy. Utrzymać wiem że utrzymam prawie każdy samochód ale jeśli ma to być studnia bez dna to mija się to z celem skoro mogę kupić coś tańszego w utrzymaniu, jezdzić i jakieś siano zachować w portfelu. Tak czy inaczej zależy mi na bmce w której będzie komfortowo, od 200KM wzwyż (wszystko poniżej 200KM nie wystarcza mi i mam wrażenie że stoję w miejscu nawet gdy przeciągam biegi), koszty utrzymania nie muszą być najniższe ale bez przesady (myślę że do 10k zł rocznie nie licząc paliwa oraz oc by mi odpowiadało).
kraskeusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Rejestracja: 22 Sie 2018, 01:01

Re: BMW seria 5 e39 vs e60

09 Wrz 2019, 10:58

Jeśli celujesz w mocne E60 z 3-litrowym dieslem to na pewno nie kupisz takiego za 20 tysięcy. Jakieś 2.0d lub benzyna 2.2 za 20 tysięcy na pewno znajdziesz, nie będzie idealne - będzie wymagało małego lub większego wkładu. Ja bez 30 tys. nie podchodziłbym do 3.0d.

E39 będzie tańsze w naprawach, ale wiadomo, że z racji przebiegów mogą pojawić się poważniejsze usterki. To są realne przebiegi E39:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... f1fe27c43a
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6041
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: BMW seria 5 e39 vs e60

Wczoraj, 19:54

Właśnie e60 z 3 litrowych dieslow wyswietla sie najwiecej gdy filtruje do 20k ale ok w takim razie rozumiem że nie ma sensu się w to pakować. E39 może być tylko że nigdy nie siedziałem a tym bardziej nie jechałem w e39 i nie wiem czego się mogę spodziewać. Głównie chciałbym aby był komfort porównywalny z np. Volvo s80 bo tam akurat jest ok. W audi a3 czuje się jak zamknięty w małym pudełku a BMW e46 ledwo ujdzie. Poza tym od zawsze gdy siedze na miejscu kierowcy to nie ważne jak mocno deptam na gaz zawsze mam wrażenie że nie jedzie a na miejscu pasażera nawet samochody poniżej 100KM robią na mnie wrażenie. Chciałbym aby to dobrze przyspieszało na tyle żebym już nie narzekał że nie jedzie bo np. w 2.7 biturbo 230KM zabawa była może 2 dni a później miałem wrażenie jakby to wogóle nie jechało. Właściwie to gdy wpycha mnie w fotel to wiem że dobrze jedzie i jestem zadowolony. Czy 3.0d w e39 wystarczy do tego?
kraskeusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Rejestracja: 22 Sie 2018, 01:01

Re: BMW seria 5 e39 vs e60

Wczoraj, 20:34

Więc poprostu interesują Cię wrażenie a nie osiągi, weź sobie e39 3.0, zawirusować z indywidualną mapą żeby w fotel biło przy 2.5 tyś i będziesz zadowolony.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9191
Zdjęcia: 15
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów Co można zepsuć, naprawiając? Top 5 najczęstszych błędów
    Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii "zrób to sam". W praktyce często okazuje się, że samodzielna zabawa w mechanika wcale nie jest prosta, a wizyta u profesjonalisty ...
    Niskie napięcie na akumulatorze i problem z odpaleniem silnika Niskie napięcie na akumulatorze i problem z odpaleniem silnika
    Po trzech dniach wsiadam przekręcam kluczyk i rozrusznik z trudem zrobił może jeden obrót. Było to dla mnie dziwne dlatego że akumulator wcześniej nie sprawiał problemów i nie dawał oznak rozładowanego. Zajrzałem ...

  • Re: BMW seria 5 e39 vs e60

    Wczoraj, 20:48

    kraskeusz napisał(a):Z cenami z kosmosu mam na mysli że kupie za 20 i w pol roku max rok włoże drugie tyle

    Tyle to czasami wklada sie w miare nowe mocne auta wiec nie ma co oczekiwac niskich kosztow, mowa oczywiscie o serwisie na poziomie a nie u stasia co sie niby zna na bmw
    kraskeusz napisał(a):Właśnie e60 z 3 litrowych dieslow wyswietla sie najwiecej gdy filtruje do 20k
    przesortuj sobie liste od najdrozszych i pomysl co sa warte te sztrucle za 20k
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 979
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 23:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: BMW seria 5 e39 vs e60

    Wczoraj, 21:04

    Raziel11 napisał(a):Tyle to czasami wklada sie w miare nowe mocne auta wiec nie ma co oczekiwac niskich kosztow, mowa oczywiscie o serwisie na poziomie a nie u stasia co sie niby zna na bmw


    Jest jeden problem... trafienie starego diesla bmw serwisowanego w aso raczej niewykonalne. Do tego warsztaty które mają obłożenie i nie angażują się w drutowanie aut raczej odmawiają serwisu takich samochodów. Więc tak jak u mnie w mieście zostaje tylko aso albo warsztaty wyspecjalizowane gdzie piłka jest krótka wycena, zaliczka i żadnych używek a wtedy może zaboleć.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6047
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: BMW seria 5 e39 vs e60

    Wczoraj, 21:06

    No tak jest, jak ktos sie w czyms specjalizuje to i ceny ma odpowiednie, a na drutowanie sobie nie pozwoli i robia sie koszty ktorych najczesciej klienci BMW nie przyjmuja
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 979
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 23:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna