BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 17:45

Witam, kilka dni temu zostałem posiadaczem BMW X3 2.0 177KM 2007r 145kkm przebiegu w dieslu.
Osoba sprowadzająca mi auto zaleciła wymianę oleju i filtrów. Po wymianie pojawiło sie ciche klekotanie, nie wiem tylko gdzie, "mechanik" twierdzi ze prawdopodobnie rozdząd. Ktoś miał podobna sytuacje? Na 99% nie było dolewanych żadnych zagęszczaczy do oleju, olej został wlany ten sam - 5W30, jednak ostatnia wymiana była 33kkm temu ale jeździł na longlife.
Poza klekotaniem wyraźnie słychać głośniejsza prace samochodu wewnątrz auta. Z góry dzięki za pomoc
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Kwi 2017, 17:22
Prawo jazdy od: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:20

A jaki ten olej został zalany? Sa przypadki że rozrząd w tych silnikach przed t2010r już po 180 tys słychać. Koszt około 3 tys.Masz wiarygodność przebiegu?
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3223
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:32

5W-30 taki sam jak poprzedni, lecz nie LongLife
Przebieg jest na pewno wiarygodny, mam książeczkę serwisową oraz osoba która mi załatwiała auto jest bardzo zaufana.
Jednak może te filtry coś powodują? Np. źle zamontowane?

Tylko dziwne jest to że przed wymianą wszystko było dobrze, pracowało idealnie...
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Kwi 2017, 17:22
Prawo jazdy od: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:44

Wiem że 5w30 ale pytam o markę, jeżeli chciałeś zaoszczędzić i kupiłeś jak najtańszy to się nie dziw.
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3223
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:46

Total, jakiś najtańszy nie był
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Kwi 2017, 17:22
Prawo jazdy od: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:48

To bardzo ciekawe czemu wlany byl olej 5W30 skoro jesli sobie przypominam do tych silnikow BMW zaleca OW40,byc moze mylisz sie I wlasnie takim olejem byl zalany.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] 159 1,9JTDM / 320d e90 / C 220 CDI w203 / S60 2,4 D5 [D] 159 1,9JTDM / 320d e90 / C 220 CDI w203 / S60 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 159 1,9JTDM - 150KM - BMW 320d ...
    Jak działa elektryczne lusterko fotochromatyczne / elektrochromatyczne Jak działa elektryczne lusterko fotochromatyczne / elektrochromatyczne
    Lusterko fotochromatyczne sterowane elektronicznie nazywamy też elektrochromatycznym. Takie lusterko przyciemnia się dzięki czujnikowi który sprawdza natężenie światła docierającego do powierzchni odbicia lusterka. ...

  • Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    05 Kwi 2017, 18:53

    kostisx napisał(a):jednak ostatnia wymiana była 33kkm temu ale jeździł na longlife
    Jeżeli to prawda to ten przebieg i tak jest bardzo duży jak na odstęp między wymianami. Znasz może czas kiedy była ta ostatnia wymiana? Więcej niż rok?

    kostisx napisał(a):Na 99% nie było dolewanych żadnych zagęszczaczy do oleju
    Ale inny olej mógł być wykorzystywany na dolewkę tego nie wiesz i nie sprawdzisz.

    Czy zaobserwowałeś ubywanie oleju przed wymianą?

    Jakie dokładnie oznaczenia są tego oleju Total którym zalałeś silnik?

    5W30 a 0W40 to duża różnica jak pisze @PhantomASA1
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5933
    Zdjęcia: 3343
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    05 Kwi 2017, 19:08

    To prawda,jest roznica w cisnieniu oleju,to nie sa parametry oleju skrojone pod te silniki.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    06 Kwi 2017, 10:21

    Lany był Castrol 5W30 LL04 LongLife a ja zalazłem Total 5W30 MC3 - bardzo się te oleje różnią?
    kostisx
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 05 Kwi 2017, 17:22
    Prawo jazdy od: 09 09 2015
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: BMW X3
    Silnik: 2.0 177KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    06 Kwi 2017, 10:45

    Nie wiem czy przeczytales dobrze ale do tego silnika powinien byc 0W40 a Ty masz 5w30 a miedzy tymi olejami jest duza roznica. To nie jest stare auto z 90 roku ze mozesz byle czego nalac. Nowsze auta sa mocno wyczulone na olej.
    Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3223
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
    Silnik: 530i, 4.0 R6
    Paliwo: Benzyna

    Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    06 Kwi 2017, 12:34

    Porownamy kluczowe parametry wplywajace na wartosc cisnienia oleju,problem tylko takie,ze ten olej nie nadaje sie do tego silnika.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

    08 Kwi 2017, 20:09

    miałem podobny problem w swoim santku pisałem o tym na forum pod tematem'' kontrolka oleju seat ''pewnie jest jeszcze na forum ja obstawiam olej pewnie chodził na pełnym syntetyku a ty wlałeś niby syntetyk a tak naprawde olej hc ''hydrakowany'' podawany jako syntetyk a tak naprawde minerał z bazo syntetyczno a total i elf tak oszukują bo mają oleje nie syntetyczne tylko pisze syntetyk technologi a to duża róznica wpisz sobie co są za oleję i jaka jest różnca miedzy nimi a syntetykami a jest ja radziłbym zlać ci ten olej kupić prawdziwy syntetyk pao wymienić filtr i bedzie dobrze teraz pewnie tzw szklanki chałasujo bo słaby olej one majo 20 procent minerału czyli przeskok czuję silnik głośniej pracuję a umnie było tak jeżdziłem santkiem z 80tys na elfie ldx 5w40 wszystko cacy wycofali ldx a weszedł evoluson i po jego wlaniu samochód zaczoł głosno pracować kotrolka oleju gługo niegasław zime nawet 20 pare sekund olej zosał zlany wlany drugi i znów jest ok i powiedziano ze w mróz stracił właścwości gdyż oleje hc to na prawdę dobry minerał a elf a total to tosamo wiec napewno olej hc a druga sprawa wymieniaj olej co 10 -12 tys nie 30 tys i silnik bedzie biegał kiedyś ludzie tak robili i silniki biegały po 500 tys a teraz jakieś płukanki co wymiana oleju bo silnik ma syf pewnie oleje te co 10 lat temu a wymiana wydłużona 2.5 razu to syfu w hu.. bedzie i tera silniki padają szybciej wymiana co 30 tys to ściema dla serwisu wymieniam co 12tys i nigdy nie stosowałem żadnej płukanki w żadnym z samochodów a miałem 5 a może warto uciebie zwalić misę i zobaczyć smok bo możę ta serwisowa wymiana co 30 tys zasyfiła silnik i jest słaba drożność kanałów oleju lub smoka a ten przebieg to niereczyłbym że ałtentyczny pracowałem w niemczech i tam samochody średnio robio 50 tys rocznie a sam widziałem audi 3 letnie z 350 tys przebiegu a żę znajomy sprowadził to wiesz kreconego mógł już wziąć na prawdę w niemczech samochodu roboi duże przeloty sory że teki długi post
    tomaszjed
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 08 Kwi 2017, 19:32
    Prawo jazdy od: 10 10 2004
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: hiundai santa fe
    Silnik: 2.2 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      Subaru Impreza STI