Brak ładowania po regeneracji alternatora

26 Wrz 2021, 22:04

Witajcie,
W aucie mam słabe ładowanie, a raczej jego brak. Byłem u elektromechanika i zdiagnozował usterkę alternatora, zregenerował mi go, wszystko dobrze podłączone i dalej coś nie gra. Napięcie akumulatora 12,3 V a ładowanie 11,8 i spada nawet do 11,4 pod obciążeniem, obroty spadają po odpuszczeniu gazu i auto się dusi. Nie wiem co jest grane, czy to może być wina przewodów czy źle zregenerowany alternator lub to wina akumulatora ? Dodam że co noc ładuje akumulator żeby rano auto odpaliło. We wtorek wybieram się znowu do elektromechanika, ale może wy powiecie mi coś więcej?
marcar000
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Wrz 2021, 08:10

Sprawdz bezpisrednio na alternatorze a nie na klemach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13291
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

27 Wrz 2021, 10:15

marcar000 napisał(a):Napięcie akumulatora 12,3 V a ładowanie 11,8 i spada nawet do 11,4 pod obciążeniem
Wygląda to tak jak byś nie miał w ogóle ładowania.

Zrób tak jak radzi @Kao jak tam będzie ładowanie to należy sprawdzić instalację między akumulatorem i alternatorem.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

27 Wrz 2021, 10:28

Popołudniu sprawdzę ładowanie na alternatorze i się odezwę, dziś rano po nocnym ładowaniu akumulatora przez prostownik napięcie 12,6 V, a ładowanie na klemach 13V.
marcar000
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Wrz 2021, 10:40

marcar000 napisał(a):dziś rano po nocnym ładowaniu akumulatora przez prostownik napięcie 12,6 V
No to napięcie na akumulatorze dobre.
marcar000 napisał(a):a ładowanie na klemach 13V.
Bardzo słabo, sprawdź po południu czy na zaciskach alternatora będzie takie samo bo jak tak to problem będzie w alternatorze.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

27 Wrz 2021, 12:08

A klema któraś na akumulatorze aby się nie grzeje za mocno ? Np. w oplach przypadek częsty . Uwaga ! Można przypalić sobie linie papilarne na palcu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3623
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...
    Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...

  • 27 Wrz 2021, 21:16

    Sprawa załatwiona, na alternatorze ładowanie 14,5V, sprawdziłem przewody idące do akumulatora i w skrzynce kabli która idzie do bezpieczników znalazłem przepalony przewód od alternatora, był cały gorący i wypalił plastik. Teraz ładowanie na klemach jest w porządku.
    Dzięki za pomoc!
    marcar000
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    27 Wrz 2021, 21:44

    marcar000 napisał(a): Byłem u elektromechanika i zdiagnozował usterkę alternatora, zregenerował mi go
    Teraz pytanie czy ten elektromechanik jest fachowcem czy nie . Czy była potrzebna regeneracja alternatora w Twoim przypadku ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3623
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Wrz 2021, 22:28

    bonifacy napisał(a):Teraz pytanie czy ten elektromechanik jest fachowcem czy nie .
    myślę że to pytanie nie było potrzebne a odpowiedz jest jasna
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13291
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7