Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

08 Sty 2017, 13:13

Seat Toledo II 1.4

Problem mam taki, że rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany. Sytuacja taka już miała miejsce dwa razy, raz pomogło zamknięcie i otwarcie samochodu, a drugi raz pół minuty przekładania lewarkiem od biegów. Z tym, że nie pamiętam, aby było wtedy takie buczenie, jak już to chyba musiało szybko się kończyć. Pamiętam jedynie takie cyknięcie zawsze przy przekręcaniu w pozycją zapłon.

Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Czym może grozić jazda z zamarzniętą odmą o ile będzie się dało uruchomić silnik?
WKmT
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 Kwi 2016, 18:57
Prawo jazdy od: 24 04 2012
Auto: Nie mam

Re: Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

10 Sty 2017, 11:45

WKmT napisał(a):rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany.
Tu może być problem z bendiksem w rozruszniku którego elektromagnes nie wysuwa stąd brak jakiejkolwiek reakcji.

WKmT napisał(a):Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Jeździsz na krótkich odcinkach? Takie zjawisko występuje zazwyczaj przy niedogrzanym silniku. Wyczyść kolek z tego "majonezu", odmę możesz też wyczyścić. Jaki kolor ma olej na bagnecie, jest tam też ta maź? Jeżeli nie to warto po odpaleniu samochodu przejechać jakąś trasę żeby silnik popracował w normalnych warunkach i wtedy sprawdzić co się będzie działo pod korkiem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...
    Skoda Yeti 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią biegów DSG Skoda Yeti 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią biegów DSG
    SKODA wprowadza dla modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI 7-stopniową skrzynię biegów DSG. Mając na uwadze rosnącą popularność modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI (122 KM), SKODA poszerzyła ofertę umożliwiając zamówienie ...

  •  
    • Volkswagen, nawigacja
      Chevrolet Corvette 4x4 Turbo, przyspieszenie
      Seat Leon, Szymala i Jordan
      MTL - Autosalon