Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

08 Sty 2017, 12:13

Seat Toledo II 1.4

Problem mam taki, że rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany. Sytuacja taka już miała miejsce dwa razy, raz pomogło zamknięcie i otwarcie samochodu, a drugi raz pół minuty przekładania lewarkiem od biegów. Z tym, że nie pamiętam, aby było wtedy takie buczenie, jak już to chyba musiało szybko się kończyć. Pamiętam jedynie takie cyknięcie zawsze przy przekręcaniu w pozycją zapłon.

Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Czym może grozić jazda z zamarzniętą odmą o ile będzie się dało uruchomić silnik?
WKmT
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 Kwi 2016, 17:57
Prawo jazdy od: 24 04 2012
Auto: Nie mam

Re: Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

10 Sty 2017, 10:45

WKmT napisał(a):rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany.
Tu może być problem z bendiksem w rozruszniku którego elektromagnes nie wysuwa stąd brak jakiejkolwiek reakcji.

WKmT napisał(a):Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Jeździsz na krótkich odcinkach? Takie zjawisko występuje zazwyczaj przy niedogrzanym silniku. Wyczyść kolek z tego "majonezu", odmę możesz też wyczyścić. Jaki kolor ma olej na bagnecie, jest tam też ta maź? Jeżeli nie to warto po odpaleniu samochodu przejechać jakąś trasę żeby silnik popracował w normalnych warunkach i wtedy sprawdzić co się będzie działo pod korkiem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5933
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pojazdy wojskowe MAN i STAR Pojazdy wojskowe MAN i STAR
    MAN Nutzfahrzeuge często przewija się w kontekście rozmów o pojazdach wojskowych. Powodem jest to, że od dawna samochody ciężarowe tej marki znajdują się w ofercie dla naszej armii, a niektóre modele są w eksploatacji. ...
    Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski
    Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light