Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

08 Sty 2017, 13:13

Seat Toledo II 1.4

Problem mam taki, że rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany. Sytuacja taka już miała miejsce dwa razy, raz pomogło zamknięcie i otwarcie samochodu, a drugi raz pół minuty przekładania lewarkiem od biegów. Z tym, że nie pamiętam, aby było wtedy takie buczenie, jak już to chyba musiało szybko się kończyć. Pamiętam jedynie takie cyknięcie zawsze przy przekręcaniu w pozycją zapłon.

Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Czym może grozić jazda z zamarzniętą odmą o ile będzie się dało uruchomić silnik?
WKmT
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 Kwi 2016, 18:57
Prawo jazdy od: 24 04 2012
Auto: Nie mam

Re: Buczenie rozrusznika, gruby zamarznięty kożuch na korku. Toledo 1.4

10 Sty 2017, 11:45

WKmT napisał(a):rozrusznik nie chce zakręcić silnikiem. Przekręcam kluczykiem i nic, nic się nie dzieje, nawet kontrolki nie gasną. Sprawdzałem akumulator ma 12.6 więc chyba naładowany.
Tu może być problem z bendiksem w rozruszniku którego elektromagnes nie wysuwa stąd brak jakiejkolwiek reakcji.

WKmT napisał(a):Druga sprawa do gruby kożuch na korku. Nie wiem czy jakby nawet mi odpalił to czy jest sens nim jeździć, bo znajomy mi powiedział, że pewnie w odmie jest to samo, czyli zamarznięty majonez. Sprawdziłem bagnet i był cały ochlapany olejem. Od czego się to tak pieni i co
Jeździsz na krótkich odcinkach? Takie zjawisko występuje zazwyczaj przy niedogrzanym silniku. Wyczyść kolek z tego "majonezu", odmę możesz też wyczyścić. Jaki kolor ma olej na bagnecie, jest tam też ta maź? Jeżeli nie to warto po odpaleniu samochodu przejechać jakąś trasę żeby silnik popracował w normalnych warunkach i wtedy sprawdzić co się będzie działo pod korkiem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6674
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego
    W miniony weekend w malowniczych okolicach Poznania odbył się II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego. Wraz z klasykami do rywalizacji stanęły hybrydowe Toyoty Auris TS Kombi Freestyle, których załogi ...
    Motor Show 2018 - relacja z targów motoryzacyjnych w Poznaniu Motor Show 2018 - relacja z targów motoryzacyjnych w Poznaniu
    Targi motoryzacyjne w Poznaniu "Motor Show" to największe targi tego tupu w Polsce które odbywają się zawsze wczesną wiosną. W tym roku mogliśmy oglądać sporą ilość premierowych modeli samochodów. W nowych autach ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Nissan 200SX
      Rage-Race 2009
      Suzuki wyjeżdża z dołu pełnego błota
      Moto Piknik - Olsztyn/Dajtki 2009