Budujemy terenówkę!

17 Wrz 2009, 22:39

pocieszny napisał(a):wałek sie da i będzie git :mrgreen: problem tylko że robur ma przełożenie redukcyjne 1,8

trzeba by policzyć jak by wyglądały prędkości na danych biegach :wink:
pocieszny napisał(a):LR ma V8 Tojka wytrzymuje 1.6 16v podkręcone odrobine, z 2 blokadami zyje już 2 sezon i nawet nieźle wygrywa....czasem :mrgreen:

racja, skoro LR wytrzymuje V8 to vitarę tym bardziej :lol:
znam też pewnego samuraja z silnikiem V6 pajero i ramą i mostami toyki - nie wiem tylko z jakiego modelu mosty :sad: ale zmota radzi sobie nieźle :mrgreen:

zmotki, o których piszemy nieźle by sobie też radziły w rajdach szybkich - klasa do 2.0l :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 23:02

Karson napisał(a):zmotki, o których piszemy nieźle by sobie też radziły w rajdach szybkich - klasa do 2.0l :wink:
niekoniecznie
suzuki chimi Twardego, fajne autko z mostami LJki bodajże, silniczkiem Vitary i starem na pokladzie :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Wrz 2009, 10:26

pocieszny napisał(a):niekoniecznie
suzuki chimi Twardego, fajne autko z mostami LJki bodajże, silniczkiem Vitary i starem na pokladzie :mrgreen:

Jacka chimi jest typową przeprawówką, wysoką i nie ma zbyt mocnego silnika - 82KM
nasze zmoty mają prawie 2 razy więcej koni i nie muszą być tak wysokie :mrgreen:
zresztą.. moja zmota ma mieć oryginalną wysokość sprężyn (trawesry, szybko pokonywane zakręty) :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Wrz 2009, 11:26

:mrgreen: no to panie zawsze można Kuflowóz podpatrzeć :mrgreen: choć on szybki jakoś też bardzo nie jest :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Wrz 2009, 11:33

już go oglądałem :mrgreen:
rama jest tylko do połowy auta, zrobiona od nowa, dużo cieńsza i lżejsza od oryginałów, tylnia część samochodu to rurak. silnik 4.4 V8 i skrzynia BMW, reduktor robur, mosty laplander, koła alu, opony simex 36". całość waży 1600kg.
a szybki jest, w zasadzie to nawet nie trzeba reduktora załączać :mrgreen:

rozglądam się za silnikami benzynowymi o pojemności do 2 litrów, mocy większej niż 130-140KM i momencie powyżej 170Nm, nie muszę dodawać, że im mniej elektroniki tym lepiej :wink:
ma ktoś jakąś propozycję?
póki co znalazłem tylko motor:
toyki avensis II 2.0 16v - 150KM, 170Nm
suzuki grand vitara 2.0 16v - 140KM, 172Nm
suzuki vitara 2.0 16v - 132Km, ~170Nm
suzuki vitara 2.0 V6 24V - 136KM, 176Nm
vw golf 1.8 16v gti - 150KM, ~180Nm

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 19:54 ]
aha.. tego 1.8 @pocieszny, o którym pisałeś nie znalazłem :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 08:18

Karson napisał(a):vw golf 1.8 16v gti - 150KM, ~180Nm
można też 1.8 G60 :mrgreen: zajebiaszczy motorek ;) znalezienie takiego nie jest bardzo trudne, a 160 kucy na G-laderze robi swoje ;)

co do forda ze sprężarkom występowały 1.8, 2.0, i 2,3V6 :twisted: stare dobre konstrukcje :wink: niestety tak jak piszesz trudno znaleźć ;) my mieliśmy scorpio w całości na dawce :mrgreen: silnik wytrzymał 2 lata po czym umarł gwałtowną i dość widowiskową śmiercią :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 09:01

wiesz, dla naszego sportu dostępność jest ważna. G60 można znaleźć ale za łatwe to nie jest, a 1.8gti można kupić w całości już za 3-4kzł i jest tego na pęczki (choćby z anglii) :mrgreen:

najbardziej podoba mi się charakterystyka vw i avesisa. orientujesz się co te motorki z elektroniki mają? najlepiej gdyby miały co najwyżej jeden komp i sondę lambda :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 09:07

Karson napisał(a): najlepiej gdyby miały co najwyżej jeden komp i sondę lambda :mrgreen:
no to celuj najpóźniej w monowtrysk i 3 generacje Golfa, a tojka to powiem szczerze nie wiem :???: ale też podejrzewam że rocznikowo do 98 :???:

zawsze zostaje jeszcze jakiś klamot V6 :mrgreen: jak ten z Vitarki, opla czy fordziszona :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 09:12

pocieszny napisał(a):no to celuj najpóźniej w monowtrysk i 3 generacje Golfa, a tojka to powiem szczerze nie wiem :???: ale też podejrzewam że rocznikowo do 98 :???:

zawsze zostaje jeszcze jakiś klamot V6 :mrgreen: jak ten z Vitarki, opla czy fordziszona :wink:

no właśnie myślałem o gti z golfa III i avensisie II czyli do 98r :mrgreen:
z klamotem vitarowym jest ten problem, że sam silnik jest pioruńsko drogi, w tej cenie można kupić golfaIII gti :mrgreen:
oplowskie czy fordowskie V6 mają większą pojemność niż 2 litry więc odpadają.

a gti jest alu czy żeliwne?
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 09:18

Karson napisał(a):oplowskie czy fordowskie V6 mają większą pojemność niż 2 litry więc odpadają.
było 2.0V6 cologne w capri i podobnych, montowane również do kadeta :mrgreen: mają jedną wadę- masa
Karson napisał(a):a gti jest alu czy żeliwne?
teoretycznie alu :wink: choć to jakiś stop bo mi się rdza na bloku pojawia gdzieniegdzie :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 09:21

pocieszny napisał(a):było 2.0V6 cologne w capri i podobnych, montowane również do kadeta :mrgreen: mają jedną wadę- masa

odpada więc
pocieszny napisał(a): teoretycznie alu :wink: choć to jakiś stop bo mi się rdza na bloku pojawia gdzieniegdzie :mrgreen:

masz taką zabawkę? opowiadaj o silniku - wszystko :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 09:46

Karson napisał(a):
pocieszny napisał(a): teoretycznie alu :wink: choć to jakiś stop bo mi się rdza na bloku pojawia gdzieniegdzie :mrgreen:

masz taką zabawkę? opowiadaj o silniku - wszystko :mrgreen:
mam golfa 3 2.0GTI :mrgreen: w tym autku rakieta, dobry moment, wystarczająco koników, wkręca się pięknie na obroty, 8 zaworowe jednostki niezniszczalne (mój ma 500 tysi w tym większość na LPG) części tanie naprawi każdy "mechanik" nawet :mrgreen: ogólnie dobry popularny motor
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 09:56

2.0gti ma 8 zaworów? patrzę na zestawieniach i widzę, że ten silnik ma 16v. jak to w końcu jest?
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Wrz 2009, 10:01

są 2 rodzaje
2.0 8v 116KM
2.0 16v 137-150KM
ostatnio nawet o tym na forum było ;)
ja mam ten 116 konny z tą różnicą że u mnie ma 120 :mrgreen: ale to zasługa poprzedniego właściciela :wink: apetyt na paliwo mają podobny, moment i kucyki w 16v przesunięte trochę do wyższych obrotów ale jest ich trochę więcej :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2009, 10:05

ooo właśnie :idea:
znalazłem, że 8v ma 115KM, a 16v 150KM. pierwszy ma 170Nm, drugi 180Nm.
silnik wstawiony poprzecznie, choć w sumie to nie przeszkadza :wink: ciekawe czy nadałby się do topienia i szybkościówek? :mrgreen:
i jak go połączyć z reduktorem? czy jest taka możliwość... :neutral:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce