Bus dla wielodzietnej do 15tys.

25 Maj 2020, 23:06

Witajcie! Idzie czwarte dziecko, trzeba zmienić auto. Budżet niewielki - 15 tys. Można naciągnąć ewentualnie do 20, ale wolałbym aby do tej kwoty nie dobiło.
Odpadają wszelkie zafiry, tourany, Sharany, bo nie maja bagażnika.
Otóż samochód wiele jeździł raczej nie będzie. Rocznie może z 10-15tys km.
Do tej pory jeździłem samymi benzynami, ale w busikach widzę przeważają diesle i nie wiem, jak zniosłyby krótkie, okazjonalne trasy.
Zastanawiałem się prawdę mówiąc nad t4 multivanem lub caravelle (1.9 czy 2.5?). Znajomy radził właśnie T4 niż T5.
A może lepszy Opel, Renault albo Fiat scudo? W samochodzie będą dwa foteliki RWF, jeden FWF i jedna łupina dla najmłodszego.
W tym budżecie samochody będą już wiekowe, zwłaszcza T4, wiec pewnie patrzeć glownie na blachę. Czy coś jeszcze?
Maciej4
Nowicjusz
 
Posty: 4

26 Maj 2020, 08:13

Zacznijmy od tego że na t5 w caravelle czy multivan Cię w ogóle nie stać nawet na t4 budżet masz na styk, auta już wiekowe z pokaźnym przebiegiem a w t4 2.5 wszystko jest drogie à 1.9 za słabe.
Popatrz sobie lepiej na osobowe minibusy jak Renault Trafic popatrz też na auta pokroju Fiat Doblo, Peugeot expert Teppe. Może takie coś Ci wystarczy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11082
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

26 Maj 2020, 09:20

Doblo czy inne kombivany nie maja bagażnika, wiec odpadają. A myślałem właśnie o t4, bo to niby wiekowe, ale ponoć niezawodne. Albo mercedes vito. Tylko nie wiem, jak tu z awaryjnością, ale widzę ze w moim budżecie bym się zmieścił na roczniki 2000-2005.
1.9 jest za słabe? Ale ponoć pancerne?
Maciej4
Nowicjusz
 
Posty: 4

26 Maj 2020, 09:42

Maciej4 napisał(a):Doblo czy inne kombivany nie maja bagażnika
a sprawdzałeś w ogóle? T4 czy t5 w caravelle czy multivan też nie ma bagażnika, dopiero wersja long ma sens.
1.9 panderne no tak ale układ napędowy to nie tylko silnik. Miałem już wszystko i 1.9 i 2.4, teraz mam 2.5 i wszystko ma swoją żywotność, w 1.9 poszła mi skrzynia, w 2.4 pękł zawór i przebił tłok w 2.5 znowu skrzynia (1400 zł) i przy okazji nowe sprzeglo (1800 zł) rozrząd (700zł) à to tylko koszty części a gdzie robocizna?

A kolejna sprawa znaleźć w Pl niezgnitą t4 graniczy z cudem bo są do ulepienia albo te za 15-20 już lepione a dobre sztuki ludzie trzymają bo wiedzą co mają lub sa w cenach wyższych niż t5.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11082
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

26 Maj 2020, 11:50

Kao napisał(a):Renault Trafic


Pamiętam jak kiedyś dorabiałem na imprezach (dożynki itp) i mieliśmy 6osobwego Trafica tylko już nie pamiętam jaki tam był silnik ale w 6osób plus sporo bagażu (maszyny,namiot,nasze torby) całkiem spoko sobie radził.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... D7po9.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... D5qme.html?
linki przykładowe.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 37364
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Maj 2020, 16:10

Odnośnie Tracifa to warto poszukać polifta z 2.0dci. Większość co prawda w wersjach długich z podwójną klimą w tych rocznikach będzie miało realny przebieg 1-1,5 miliona kilometrów (przewóz osób). Aby przebieg był niższy warto poszukać krótkiej wersji. Po zakupie dla świętego spokoju warto wymienić łańcuch rozrządu (koszt nieduży a starczy na następne 400tkm). Przykład:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-t ... D5BBp.html
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 432
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Liquid chrome na emblematach w samochodzie - szybka renowacja
    Postanowiłem przetestować marker Liquid chrome o grubości 1mm na emblematach (znaczkach) w samochodzie które wcześniej były pokryte warstwą chromu. Emblematy oryginalnie na tylnej klapie pokryte były warstwą chromu ...
    Opel Astra OPC - najmocniejsza Astra w historii
    Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, ...

  • 29 Maj 2020, 19:01

    Trafiki fajne, ale akurat bede oglądał w weekend t4 vr6 2.8 w automacie. Do wymiany łożysko lewy tyl na pewno i tempomat szwankuje. Poza tym jest OK. Oczywiście do poprawek blacharsko-lakierniczych ale mechanicznie podobno jest OK. Czy moglibyście pomóc i powiedzieć, na co zwrócić uwagę? Co sprawdzić, czemu się przysłuchać?
    Maciej4
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    29 Maj 2020, 21:57

    Maciej4 napisał(a):vr6 2.8
    Chcesz wozić dzieciaki a po co Ci demom mocy . 1,9 Ci wystarczy do bezpiecznego przemieszczania z potomstwem.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3240
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Cze 2020, 01:05

    Panowie!
    Mam możliwość kupienia od znajomego Citroena Jumpy Combi z 2008 z przebiegiem około 250kkm za 15tys.
    Silnik to 1.6 hdi 90kM, wiec bez dwumasy, czy dpf.
    Czy warto? Jak pisałem - większość do rzadkie, krótkie trasy. Ten silnik podoła? Jak z awaryjnością?
    Maciej4
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    05 Cze 2020, 19:18

    Jeśli to pewniak - warto.
    Silnik będzie słabowity w tej budzie. Zasadniczo ma dwie wady - podkładki pod wtryskami (objawia się toi zapachem spalin w kabinie) koszt zrobienia z tego co pamiętam ok 500zł; drugą wadą jest zatykający się przewód olejowy turbo. Reszta ok, a silnik rekompensuje wszystko niskim spalaniem oraz fajna kultura pracy.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13076
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    05 Cze 2020, 21:11

    ten silnik nie jest super trwały, 250k i to jeszcze w takim aucie dla niego to już zadyszka, ja bym nie kupił.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11082
    Zdjęcia: 55
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
     
    • Warto przeczytać