C4 1.2 vs Focus 1.0 vs Civic 1.8

18 Paź 2018, 22:16

Witam,

Po długiej lekturze forum i innych źródeł w Internecie wyslekcjonowałem 3 modele, ale teraz potrzebuje Waszej pomocy żeby wybrać mądrze.

Szukam samochodu do 13tyś. euro (mieszkam w De). Samochód głównie do miasta dla Żony z dzieckiem + weekendowe wypady do 200km.
W grę wchodzą tylko silniki benzynowe, mile widziana norma Euro6.
Moc minimum 110km - ponieważ nie chcę być zawalidrogą.

Obecnie ogranicznam się do tych modeli:

Citroen C4 1.2 PureTech 130km - mam na myśli standardowe C4 (nie-cactus). Bardzo fajne auto, można wyhaczyć nawet rocznik 2016 z bogatym wyposażeniem. Jedyny minus to bardzo dziadkowaty układ kierowniczy i WIELKA kierownica (kto to wymyślił!?). Niemniej jednak mój faworyt, bo silnik i skrzynia bardzo fajnie się komponują

Focus 1.0 EcoBoost 125km - auto żwawsze od Citroena, fajny układ kierowniczy i skrzynia. Spokojnie można znaleźć auto od pierwszego właściciela z przebiegiem poniżej 50k, ale raczej z gorszym wyposażeniem niż Citroen. Środek również prezentuje się gorzej, nie potrafię przywyknąć do designu deski rodzielczej

Honda Civic IX 1.8 140km - jak dla mnie auto bez większych wad, ale także bez większych zalet :) Silnik fajny, bo bez turbo więc można zapomnieć o jakiś dziwnych problemach, za to trzeba wysoko kręcić żeby auto było wystarczająco żwawe. Większa pojemność i norma Euro5 powoduje, że opłaty będę trochę większe, ale bez tragedii. W DE Hondy dobrze trzymają cenę, więc raczej ciężko będzie znaleźć coś nowszego niż 2014.


Jestem ciekaw, czy jesteście w stanie jednoznacznie odradzić lub jednoznacznie polecić któryś z wymienionych modeli. Ewentualnie zaproponować coś innego, ale zdecydowanie odrzucam wszystkie koreańskie propozycje (Kia Ceed i i30 to jednak nie moja bajka).
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4

18 Paź 2018, 22:31

Paradoksalnie 1.2 PT i 1.0 EB to świetne silniki (w obecnych czasach to dość dziwne, zwłaszcza, że r3). Jeśli akceptujesz specyficzny dźwięk silnika, to będzie to dobry wybór. EB ma żeliwny blok i niezawodny osprzęt. Obydwie jednostki przewidziane są przez producentów na ok 300k km, więc jak będziesz zmieniać terminowo olej to trochę posłuży
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Paź 2018, 23:30

Nie wiem jak PureTech, ale 3 cylindrowy Ecoboost dźwięk ma lepszy niż niejeden 4 cylindrowy silnik, jedynie kultura pracy przy rozruchu na zimno może zdradzać, że to nie czwórka.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

19 Paź 2018, 17:07

Ecoboostem akurat nie jechałem, ale PT przy wyższych obrotach brzmi trochę jak Matiz :wink: ale na jałowym wszystko fajnie i cicho
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Paź 2018, 19:14

Na plus dla turbodoładowanych jest to że ta maksymalna moc i moment obrotowy są nisko więc tą prawdziwą moc mamy w bardziej realnym zakresie obrotów. Mało kto w wolnossaku wykorzystuje maksymalną moc bo ta jest gdzieś powyżej 5 tys obrotów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Paź 2018, 20:39

mateusz9986 napisał(a):Mało kto w wolnossaku wykorzystuje maksymalną moc bo ta jest gdzieś powyżej 5 tys obrotów.


Maksymalna moc jest zawsze na końcu obrotów, nawet w turbo. To o czym mówisz to maksymalny moment obrotowy i z tym 5k to ostro przesadziłeś, bo w sumie tylko Hondy tak mają. 1.6 o mocy 75 KM z VAGa ma max moment przy 2700 obrotów, 1.6 o mocy 107 KM z Renault ma max moment przy 3700, a przy wyprzedzaniu takie obroty to już norma (chyba że ktoś jeździć nie umie albo ma 5 kilometrów żeby wyprzedzić).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak stworzyć model koncepcyjny krok po kroku?
    W działach designu poszczególnych marek pracują kreatywni projektanci, często pochodzący z wielu krajów. W przypadku marki ŠKODA, współpracują oni z wieloma działami, głównie Rozwoju Technicznego ...
    Toyota 86 GR Sport - kolejny model coupe
    Nowa seria usportowionych modeli Toyoty firmowanych przez Gazoo Racing wzbogaciła się o kolejny model – coupe GT86 w wersji GR Sport. We wrześniu 2017 roku Toyota zaprezentowała nową serię GR, opracowaną na japoński ...

20 Paź 2018, 11:57

Mówisz o silnikach 8 zaworowych których nie ma już praktycznie na rynku bynajmniej w benzynie. 16 zaworowki maja znacznie wyżej.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Paź 2018, 19:55

Dzięki za wszystkie komentarze. Miałem nadzieje że dyskusja skupi się na funkcjonalności wybranych przeze mnie modeli, ale poszło w silniki - no i ok.
To teraz doleje oliwy do ognia - bardzo blisko mnie pojawił się fajny egzemplarz Seata Leona rok 2014 z silnikiem 1.4TSI 122KM, przebieg 80k.

Nie ukrywam, że Leon podoba mi się najbardziej. I jak teraz? Lepiej iść w PureTech, EB czy TSI?
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4

20 Paź 2018, 20:00

Autko bardzo fajne, silniki tez juz sa duzo lepsze niz kiedys, jesli z autem wszystko ok to mozna brac.

Z wygladu Leon 3 wyglada duzo ciekawiej niz Focus, w srodku w Leonie moze wydawac sie szaro i ponuro ale ja wole np taki design niz ten w focusie, i za kazdym razem denerwuja mnie te grube wskazówki w fordach, to niby szczegoly ale rownie wazne jesli w aucie spedzamy sporo godzin dziennie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2018, 07:27

Wolałbym ecoboosta lub puretech od tsi. Tsi są niby poprawione ale co w nich poprawili i czy to coś dało to za bardzo nie wiadomo.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Paź 2018, 08:42

Ja bym przyjął zasadę, że czym mniejsze wysilenie tym lepiej. Mimo wszystko C4 to fajna i niedoceniana propozycja, przede wszystkim jest tani. 1.2 PT spali mało przy delikatnej jeździe, Leo też jest ok, tylko trochę drogi. Focusa z 1.0 brałbym tylko do miasta, no i wiadomo, że wtedy wymiana oleju co max.10 tys.km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Paź 2018, 08:53

mateusz9986 napisał(a):Tsi są niby poprawione ale co w nich poprawili i czy to coś dało to za bardzo nie wiadomo.
ale jaki to ma związek z tematem? wprowadzasz w niepotrzebny offtop :!:

Ja silnikowo wybrałbym Civica ale za to jest od wyglądem co najmniej 5 lat do tyłu, C4 tak jak wspomniałeś kupisz taniej młodszy rocznik i fajnie wyposażony, silnik 3 cyl. nic ciekawego ale jak narazie trzymają się dobrze, w sumie taka sama sytuacja przy fordzie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2018, 10:24

Jak się tak boicie 3 cylindrów, to w Focusie jest jeszcze równie dobry 4 cylindrowy 1.5 Ecoboost 150/182KM.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

21 Paź 2018, 17:51

azzurro napisał(a):Jak się tak boicie 3 cylindrów


A czego tu się bać? Sypać się będzie tak samo jak każdy nowoczesny silnik, jedyne co może doskwierać to średnia kultura pracy, chociaż ludzie którzy je testują twierdzą że się poprawiły, a jedyny dyskomfort jest przy odpalaniu i gaszeniu (przy start-stop najgorzej).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Paź 2018, 18:05

mateusz9986 - Nie rozumiem tej wypowiedzi.
Poprawione TSI wydali mniej więcej w tym samym czasie w którym zaprezentowano również EcoBoost i PureTech, więc dlaczego EcoBoosty są sprawdzone, a o TSI nic nie wiadomo :)

Nie rozumiem też wypowiedzi w tonie "EcoBoost to tylko do miasta" - dlaczego? Zrozumiałbym jakbyśmy pisali o słabszej wersji 101KM, ale z moich propozycji ograniczam się do wyboru pomiędzy
130KM (Citroen) vs 125KM (Ford) vs 122KM (Seat). Wszystkie silniki oferowane są z 6-biegową skrzynią biegów, więc mocowo wszystkie są na tej samej półce.

Jeżeli podajecie jakąś rekomendację, to bardzo proszę również o argumenty.

Z innej półki - ponoć w praktyce Focus z silnikiem 1.0EcoBoost okazuje się być trochę "problematyczny" w zimie, kiedy to nie można zagrzać kabiny, w szczególności na krótkich trasach (mały silniczek nie oddaje tyle ciepła, co większe jednostki). Ktoś spotkał się z tym problemem w praktyce?

Edit: Pogooglowałem i z tym nagrzewaniem to jakiś mit lub jednostkowa opinia. Nie powinno być z tym problemu
Ostatnio edytowany przez ppetro 21 Paź 2018, 18:14, edytowano w sumie 2 razy
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4