[D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

Który model wybierasz?

Citroen C5 II 2,0 - 140KM
13
39%
Opel Insignia 1,8 - 140KM
4
12%
Renault Laguna III 2,0 - 140KM
10
30%
Toyota Avensis III 1,8 - 147KM
6
18%
Razem głosów : 33

[D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

14 Sty 2017, 15:54

[D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8
Podstawowe kryteria zestawienia:
- segment D
- silnik benzynowy o mocy ok. 140KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 2010 roku

Wytypowane modele do zestawienia:

- Citroen C5 II 2,0 - 140KM
- Opel Insignia 1,8 - 140KM
- Renault Laguna III 2,0 - 140KM
- Toyota Avensis III 1,8 - 147KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na koszt zintegrowanej cewki zapłonowej (NGK) i termostatu (Gates) w Oplu, amoryzatorów (KYB), tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z łożyskami kół (OEM) i koła dwumasowego (Sachs) w Renault oraz sprzęgła (Aisin) w Toyocie.
Citroen był wyposażany w dwa rodzaje zawieszenia. W zestawieniu rozpatrywane jest hydropneumatyczne.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Uwzględniono pominięte wcześniej koło dwumasowe w Renault
edit2:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:30, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

14 Sty 2017, 23:33

To chyba jedyne rozsądne "kolejne wybory" jeśli chodzi o auta. Aż za głowę się łapię, bo koszty utrzymania na poziomie mojego Accorda a komfort takiego C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem to musi być poezja. Znowu Laguna oferuje 2.0T... Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka tylko same diesle, tfu.
Avensisem jeździłem, auto tak nudne, szare i bez polotu, że po powrocie do Accorda skakałem z radości. Nie powiem, ładne i pewnie niezawodne (1.6 Valvematic), ale na tym zalety się kończą.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1370
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

15 Sty 2017, 13:06

Killaz napisał(a):To chyba jedyne rozsądne "kolejne wybory" jeśli chodzi o auta. Aż za głowę się łapię, bo koszty utrzymania na poziomie mojego Accorda a komfort takiego C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem to musi być poezja. Znowu Laguna oferuje 2.0T... Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka tylko same diesle, tfu.

Ogólnie wszystko się zgadza tylko w przypadku takich porównań trzeba brać poprawkę na to co trudno ująć w cyfrach... np: w tabelce z avensisem1 vs xantia vs vectra vs mazda cytryna wypada kosztowo tak samo jak aven1 co wiadomo że w realu może średnio wyjść...
Killaz napisał(a):Avensisem jeździłem, auto tak nudne, szare i bez polotu, że po powrocie do Accorda skakałem z radości. Nie powiem, ładne i pewnie niezawodne (1.6 Valvematic), ale na tym zalety się kończ

Powiem szczerze że ja już wymiotuje avenami ich nudą i właśnie brakiem tego czegoś tylko jest jeden problem ogólnie teraz wszystkie populusy są bez jajec więc często zastanawiam się czy nie zostanę przy starszej motoryzacji.
Ogólnie jesteś chyba w takiej kropce jak ja czyli nie wiadomo czy w lewo czy w prawo...a może w drzewo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5941
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

15 Sty 2017, 14:39

Killaz napisał(a):Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka
3.0 v6 Ci nie wystarczy? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12586
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

15 Sty 2017, 23:45

Wiecie co, chwilę po tym jak to napisałem zajrzałem do zestawienia z RX i Cayenne i właśnie oglądam RXy na Allegro :D

szybki, jesteś w stanie potwierdzić to, że RX jest taki tani w utrzymaniu? Ja tu mówię nawet o RX 300 z V6. A jakby nie patrzeć, kawał bestii w automacie, piękna sprawa.

Najgorsze jest to, że teraz mój znajomy jeździ nowym NXem 300h a znajomej chłopak ISem 250 i wiecie, odczuwam delikatną presję społeczną :roll:
Accord niestety jest nie do zajebania, jeździ i się nie psuje, więc nawet nie mam motywacji, żeby myśleć o sprzedaży.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1370
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

16 Sty 2017, 09:23

Killaz napisał(a):Accord niestety jest nie do zajebania, jeździ i się nie psuje, więc nawet nie mam motywacji, żeby myśleć o sprzedaży.

Przy RX niewiele się zmieni.
Ostatnio w Motorze było zestawienie z angielskiego rankingu kosztów napraw i... RX wyszedł zdecydowanie najtaniej.
No ale może przejdźmy do tamtego zestawienia z dyskusją o RX :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesienne podróże - kilka dobrych rad Jesienne podróże - kilka dobrych rad
    Powoli kończy się lato, a przed nami złota, polska jesień. Pora roku, która swoją zmiennością może zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców, bo mało kto dostrzega zagrożenia, jakie ze sobą niesie. ...
    Warsztat lutniczy na kółkach na bazie modelu Nissana NV200 Warsztat lutniczy na kółkach na bazie modelu Nissana NV200
    Dwie firmy ze stanu Tennessee podjęły współpracę nad stworzeniem modelu Gibson/Nissan NV200 TM Compact Cargo, który został zaprezentowany podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. ...

  • Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

    30 Mar 2017, 17:16

    Nastąpiła drobna ale zauważalna zmiana - dopisałem drogie koło dwumasowe w Lagunie, które nie wiedzieć czemu pominąłem :?
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

    04 Kwi 2017, 19:01

    Witam, a to nie dobrze laguna 3 była w moim wyborze na 1 miejscu, a tu dwumasa ponad 3 tys :(
    niki0410
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 04 Kwi 2017, 18:36
    Prawo jazdy od: 0- 0-2008
    Przebieg/rok: 1tys. km
    Auto: seat toledo 2M
    Silnik: 1.9tdi 110KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 2004

    Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

    04 Kwi 2017, 19:17

    Na pocieszenie jest to, że dwumasy w benzyniakach nie psują się tak szybko jak w dieslach
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

    23 Kwi 2017, 13:49

    niki0410 napisał(a):Witam, a to nie dobrze laguna 3 była w moim wyborze na 1 miejscu, a tu dwumasa ponad 3 tys


    U mnie było dokładnie tak samo... Napaliłem się na Lagunę III jak szczerbaty na suchary a tu 3,5 tysia za koło dwumasowe. Rację ma dzida, że w benzyniakach psuje się rzadziej i wytrzymuje większe przebiegi (ok. 300 do 400 tysięcy km) ale trzeba to mieć na uwadze - kiedyś padnie. I wtedy portfel to odczuje dość boleśnie. Dlatego przed kupnem warto zajrzeć do tych zestawień dzidy, by potem nie zostać niemile zaskoczonym. :unsure:
    mAt55
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 27 Sie 2016, 15:53
    Auto: Seat Ibiza