Chce kupić alfe gtv. Prosze o porady

06 Lut 2014, 00:32

S8 to zły wybór ? Czemu ? Po za tym, że nie ma silnika z Lamborghini: został zbudowany na nowo i wbrew powszechnej opinii nie ma z Gallardo nic wspólnego.
Ale trochę zboczyliśmy z tematu, sorry za Off-Top :oops:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Lut 2014, 00:49

Geniodekt napisał(a):S8 to zły wybór ?


Poniewaz niby jest szybki a nie jest szybki. Pali upierdliwe ilości paliwa i niby ktoś powie stać Cię na V10 to stać Cie na paliwo tylko że jeżeli musisz pilnować stacji benzynowych a w trasie jest problem z zejściem ponżej 20l i to jadąc spokojnie to coś jest nie tak...
Geniodekt napisał(a):Re: Chce kupić alfe gtv. Prosze o porady

Nieprzeczytany post» 6 minuty temu

S8 to zły wybór ? Czemu ? Po za tym, że nie ma silnika z Lamborghini: został zbudowany na nowo i wbrew powszechnej opinii nie ma z Gallardo nic wspólnego

Najgorsze jest to że masa odbiega od galiego zabijając ducha sportowca.
Tak naprawdę 540NM przy masie 2t nie robi wielkiego łał tym bardziej że diesel 4,2 ma 650Nm od 1500 obr. co literke "S" na tylnej klapie siostrzyczki zamiata w mgnieniu oka :D nie wspominając o 50% niższym spalaniu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lut 2014, 10:51

S8 robi 200 km/h szybciej w około 6 sekund od 4.2 TDI... także nie wiem gdzie to zamiatanie, bo ja tu widzę przynajmniej dwie klasy osiągów różnicy na korzyść S8... Czasem szybki wypisujesz straszne pierdy.

Swoją drogą nie wiem po co temat S8 się pojawił przy wyborze AR do 6 tysięcy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lut 2014, 12:16

Geniodekt napisał(a):A do BMW E46 żebym wsiadł, to chyba musieli by mi go dać za darmo :mrgreen: . Nie licząc M3, bo to co innego


Dlaczego? Nie podoba ci się to auto? No ja jestem pasjonatem BMW a zwłaszcza tych w wersji M :)
SSolo
Początkujący
 
Posty: 59
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 31 03 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

06 Lut 2014, 13:24

jiGsaw napisał(a):S8 robi 200 km/h szybciej w około 6 sekund od 4.2 TDI... także nie wiem gdzie to zamiatanie, bo ja tu widzę przynajmniej dwie klasy osiągów różnicy na korzyść S8... Czasem szybki wypisujesz straszne pierdy.


Niby gonisz ludzisków a sm teoretyzujesz aż miło. Miałem przyjemność używania przez kilka miechów V10 i 4,2tdi. Nie sprawdzałem z zegarkiem w ręku czasów ale 4,2tdi w najbardziej użytecznych prędkościach (seria) dawało radę więc jeżeli do 120km/h byłem jedną długość auta za s8 a do tego spaliłem średnio 12l ON a nie 30pb no to chyba jednak jest ok. Mozliwe że jak bym ciągną w warunkach torowych do 200km/h to s8 powiększyłoby przewagę ale nie sprawdziłem bo i tak w kategorii wgniatania w fotel tdi sprawiało max frajdę.

Jeszcze dla Twojej informacji zanim przestudiujesz stronkę zeptera :D 4,2 tdi po chipsie nie zostawiało złudzeń kto jest nie szybszy a fajniejszy a do tego paliło w trasie 11lON a nie 25l pb.
Już nie wspomne Ci jak s8 V10 wypadało w teście z dłubakami generalnie wizualnie było tak jakby s8 ruszało na wstecznym :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lut 2014, 13:37

To musiało być jakieś padlinowate to S8 może sondy były wykręcone, bo aż ciężko uwierzyć w takie spalanie. Dźwięk V10 to poezja, w ogóle nie ma co porównywać. A w to, że 4.2 TDI po programie odrobiło taką przepaść w osiągach to uwierzyć mogą chyba jedynie wyznawcy niutonometra wielkiego z forum TDI. W serii to konkurent bardziej dla jakiegoś E36 328i niż S8 V10. :no:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lut 2014, 14:22

jiGsaw napisał(a):To musiało być jakieś padlinowate to S8 może sondy były wykręcone, bo aż ciężko uwierzyć w takie spalanie.


S8 V10 zrobiłem około 5tyś.km. i tankowanie masakra...zresztą auto trafiło do mojego kolegi który jest maniakem audi i posiadał 2x s8 i zwykłe V8... Co ciekawe pozbył się bardzo szybciutko V10 bo spalanie nie było adekwatne do osiągów. Rekord do Gdańska (więc dobra trasa) bez przeginania udało się zejść do 15l pb.
Jeżeli chodzi porównanie wgniatania w fotel bmw 328 i audi 4,2 tdi to równie dobrze możemy porównać 328 i 1,6 na patelni :mrgreen:

Co do spalanie to s8 to nie jest jakiś wynik z kosmosu przy szybkiej jeździe...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lut 2014, 16:07

15 litrów to i tak nieźle, moje dwulitrowe Subaru pali mi około 14 litrów w trasie: fakt, że gazu i fakt, że delikatny nie jestem: na autostradzie w dobrych warunkach jeżdżę średnio 160 km/h. :mrgreen: Owszem, że nigdy nie jeździłem S8 V10, ani nawet nie stałem obok niego (jakoś nigdy nie było okazji), ale jestem przekonany, że brzmienie pięciolitrowego silnika będzie znacznie przyjemniejsze niż gigantycznego klekota.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Lut 2014, 16:40

szybki napisał(a):Zły wybór tak samo jak proponowanie Alfy GTV od klubowicza za 6k

Nie chodziło mi akurat o budżet tylko ogl o Alfy / auta fanów marki, klubowiczów etc.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lut 2014, 20:16

Mnie jakieś tam chwilowe wgniatanie w fotel nie rajcuje tylko realne osiągi, a silniki V8/V10 dość już wgniatają. Z resztą przewiózłbym Cię moim E30 2.8 z relatywnie krótkim przełożeniem (z e36 318ti 140 km) to byś nie wierzył, że R6 benzyna N/A tak może wgniatać. :naughty:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lut 2014, 22:05

jiGsaw napisał(a):Mnie jakieś tam chwilowe wgniatanie w fotel nie rajcuje tylko realne osiągi


I cały pic polega na tym żeby auto miało strzał z Nm ale dalej go trzymało jak najbliżej odcinki
Wtedy nie masz chwilowego oszustwa (kipskie softy na małych dieslach) tylko fajne odczucie przy wyzszych prędkosciach do których potrzeba też mocy. To dostarczy Ci V8ka i silnik z turbo.

jiGsaw napisał(a):Z resztą przewiózłbym Cię moim E30 2.8 z relatywnie krótkim przełożeniem (z e36 318ti 140 km) to byś nie wierzył, że R6 benzyna N/A tak może wgniatać. :naughty:


Ty mówisz to o czym ja mówiłem Twoja BMWe zapiernicza z kilku powodów (pomijam przełożenia)
1) e30 jest lekka
2) r6ka buduje pałera bardzo podobnie do V8ki czyli wskakuje szybko na Nm i trzyma go bardzo wysoko przy okazji budując moc dającą km/h... i to jest to o czym Ci mówiłem podejrzewam że przy 2k.obr masz już 3/4 Nm a później jest minimalnie lepiej gdzie przy np: 6,5k masz pełną moc
V8ka robi dokładnie to samo tylko że nie startuje od 2k.obr tylko od 1,4k obr. daje wtedy 3/4Nm ale ma jeszcze dużo więcej w zapasie niż R6ka więc szybko wskakuje na ponad 400Nm i utzrymuje do końca. Oczywiście moc też pojawia się szybciej niz w R6 ale szybciej wszystko sie wygasza.

Żeby to wszystko odczuć potrzebna jest niska masa którą ma e30ka...i tak naprawdę jest to w Twoim aucie najważniejsze + dobre parametry motorowni z resztą głupot (zawias, skrzynka)
Dlatego drifterowanko łatwiej jest robic na V8 bo jest szybki Nm i znacznie szybciej pałer....

Jak masz bardzo Ciężkie auta jak s8 i a8 4,2tdi to potrzebny jest Nm.
Tdi wali 650cioma Niutkami i trzyma bo silnik jest duży ale ma tylko 300KM więc i szybciej tym bardziej dostaje po tyłku od S8 które wali 550nM ( kiepsko kopie :D ) trzyma ale dalej wraz ze wzrostem prędkości buduje przewagę bo ma pałera aż 450km czyli 130Km więcej od tdi. Po podkręceniu TDI wali 750Nm i ma moc zbliżoną do s8 wtedy róznice zacierają się.

Przepraszam za off top ale zaraz użyje słowa Alfa

Alfa jest fajna :D
Ostatnio edytowany przez szybki 06 Lut 2014, 22:14, edytowano w sumie 3 razy
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lut 2014, 22:11

Anyway do codziennego turlania nie kupuj GTV bo szkoda :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lut 2014, 00:58

szybki - masz dużo racji, ale zapominasz, że liczy się Nm na kołach, a tutaj przełożenie diesel'a jest mniejsze z uwagi na niższą prędkość obrotową silnika wysokoprężnego. Może się okazać, że na koła więcej trafia przy V10, z resztą na pewno uśredniając przebieg tak jest, bo inaczej by nie było S8 szybsze. Oczywiście w pewnym zakresie prędkości obrotowej na jakimś tam biegu 4.2TDi puści więcej niuta na koła, stąd efekt wciskania subiektywnie jest lepiej odczuwalny, mimo, że stoper mówi co innego.

Na pewno dużo racji masz w tym, że seryjny diesel nie jedzie i dopiero po programie jak wskakuje dużo dodatkowych niutków, a przełożenie się nie zmienia to robi się całkiem inne auto. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Lut 2014, 08:43

jiGsaw napisał(a):a tutaj przełożenie diesel'a jest mniejsze z uwagi na niższą prędkość obrotową silnika wysokoprężnego


Tylko tutaj się kłania inny problem bo tabelki tabelkami, straty stratami a życie jest życiem...i może się okazać że na papierku jest różnica a na droze jej nie zauważysz.
Generalnie S8 v10 jest szybasza od 4,2 tdi tylko że komuś kto ma zatankować 25l na 100km. średnio to imponuje tym bardziej że masz świadomośc łatwego zapodania programu i się zmienia syt.

jiGsaw napisał(a):Na pewno dużo racji masz w tym, że seryjny diesel nie jedzie i dopiero po programie jak wskakuje dużo dodatkowych niutków, a przełożenie się nie zmienia to robi się całkiem inne auto. :)


To że się podniecam 4,2 tdi nie jest przypadkowe ponieważ pojemnośc robi swoje a pojemności się nie oszuka. Zwykłe 1,9/2,0 tdi nawet po dobry programie strzela z Nm który max szybko opada i niby moc powoli rośnie autoi sie rozpędza ale nie ma odczuć a w 4,2tdi jest strzał i prosta linia do końca Nm i mocy...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lut 2014, 09:14

Można gdybać o V10 i 4,2 TDI ich przyspieszeniu wgniataniu w fotel i spalaniu godzinami, ale sprawa wygląda tak, że ten kto ma hajs, jest pasjonatem i tak kupi V10 chociażby dla dźwięku silnika :yes: 4,2 to nadal diesel,nigdy nie będzie pracować tak kulturalnie jak benzyniak. Oba mają swoje wady i zalety, oraz - nie oszukujmy się - żadnego z nas na nie nie stać :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004