Check engine i problem z obrotomierzem

15 Lip 2021, 12:50

Witam. Ostatnio podczas jazdy na 1 biegu zapaliła mi się żółta kontrolka od silnika i komunikat sprawdź silnik. Potem nie mogłem ruszyć auto mi kilka razy zgasło ale w końcu ruszyłem. Kiedy stoję obrotomierz cały czas pokazuje około 1000 obrotów, ruszanie z jedynki jest jakby bardzo powolne i niepłynne. Kiedy już ruszę obroty idą w górę.Kontrolka świeciła się i świeci cały czas od momentu pojawienia się. Prosiłbym o pomoc co się dzieje i co mogę sam sprawdzić a co nie i gdzie się powinienem udać. Na diagnostykę komputerową ? I czy lepiej nie jeździć tym autem w takim stanie czy można ostatecznie bo do mechanika zaprzyjaźnionego mam ok. 80 km. Silnik diesel 1.6 multijet 120 km
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1

15 Lip 2021, 16:24

Wiesz co, ciężko tu stwierdzić jednoznacznie w czym może być problem. Najlepiej by było skoro świeci się chceck engine sprawdzić kod błędu podpinając się pod jakiś interfejs diagnostyczny. Tu nawet darmowa apka na smartfona plus jakiś niedrogi ELM327 powinny pokazać błąd.

Te obroty wolne nie spadają niżej nawet jak silnik jest rozgrzany? Na benzynie jest to samo?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4101
Zdjęcia: 12

15 Lip 2021, 18:13

No nie spadały. Ostatnio robię bardzo krótkie odcinki . Kawałek na zakupy i spowrotem. Wiem że dla diesla to nie za dobrze ale też bez przesady. Czyli co ? Muszę się udać na diagnostykę komputerową ? Mogę się wybrać w trasę około 80 km? Czy lepiej nie ryzykować?
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1

15 Lip 2021, 21:43

Mówisz, że robisz krótkie odcinki, obstawiam problemy z dpf, auto przeszło w tryb awaryjny.
quel
Aktywny
 
Posty: 440
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

15 Lip 2021, 23:33

Jest szansa że to się samo wypali jak bym.pojechal w trasę ?
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1

16 Lip 2021, 12:14

Nie ma co gdybać . Trzeba odczytać błędy . Jazda na siłę może spowodować więcej szkód niż pożytku . Być może zapchany dpf , być może zawieszony w pozycji otwartej zawór egr ? Zgadujemy dalej ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3585
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badanie sprawności amortyzatorów
    Oj podnieśli mi ciśnienie . Nie wiem czy niektóre stacje SKP mają nieskalibrowane maszyny do badania sprawności amortyzatorów czy jest jakiś knif ? Bo tak . Miesiąc przed przeglądem okresowym pojechałem na stację ...
    Poznań Motor Show - nowa data targów!
    Wczoraj późnym wieczorem pojawiła się informacja o przełożeniu największych targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show które miały odbyć się między 26, a 29 marca 2020 roku. Nowy termin w którym ...

  • 16 Lip 2021, 19:23

    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Do tej pory nie zwracałem uwagi ale przyglądając się pracy silnika słychać oczywiście klekotanie diesla ale cos jakby cyklicznie wirowało. Jestem laikiem więc dlatego pytam co to może być i czy to normalny objaw
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    16 Lip 2021, 20:07

    Odczytaj błędy u dowolnego mechanika w okolicy, 50 zł i masz już prawie pewniaka co padło.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    18 Lip 2021, 12:20

    Robben1624 napisał(a):Kontrolka świeciła się i świeci cały czas od momentu pojawienia się.

    Robben1624 napisał(a):Kiedy stoję obrotomierz cały czas pokazuje około 1000 obrotów

    Normalna rzecz - sterownik silnika przeszedł w tryb awaryjny.
    Robben1624 napisał(a):Prosiłbym o pomoc co się dzieje i co mogę sam sprawdzić a co nie i gdzie się powinienem udać. Na diagnostykę komputerową ?

    Nie pozostaje nic innego jak tylko ci pogratulować wiedzy o swoim samochodzie oraz nie zapoznania się z instrukcją obsługi swojego samochodu...
    Wracając do tematu, to należy jechać do mechanika, podłączyć się pod interfejs i odczytać błędy. Dalsza dyskusja w temacie, bez wiedzy o kodzie błędu nie ma najmniejszego sensu. Aczkolwiek można sobie polemizować, ty możesz jeździć tym autem, a potem można zamówić lawetę i na auto złom je zawieść...
    A na przyszłość - zanim wsiądziesz ponownie do auta, najpierw zapoznaj się z jego instrukcją obsługi - jak nim jeździć, co oznaczają kontrolki , wskaźniki itd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17766
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Lip 2021, 12:24

    No niestety przyznaje. Moja wiedza jest cienka ale uczę się z każdym dniem.
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    18 Lip 2021, 12:53

    Robben1624 napisał(a):No niestety przyznaje. Moja wiedza jest cienka ale uczę się z każdym dniem

    Sorki, ale to nie jest wytłumaczenie - posiadając samochód musisz zapoznać się z jego instrukcją obsługi. W przeciwnym razie, nie znając podstawowych informacji, można bardzo szybko i łatwo uszkodzić silnik. Zaświecenie się kontrolki silnika wprowadza na kierowcy pewne zobowiązania, z którymi warto się zapoznać.
    Podpowiem tylko, że lepiej nie jeździj tym autem nigdzie, tylko przy występujących objawach jak najszybciej udaj się do mechanika celem odczytania błędu i ewentualnej naprawy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17766
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Lip 2021, 12:59

    Problem skasowany nie było nic poważnego , może jakieś kiepskie paliwo.. ale zauważyłem jeszcze jeden problem w aucie a nie chce już zakładać nowego tematu mam nadzieję że pomożecie. Zauważyłem że zacina mi się sprzęgło przez co oczywiście nie wchodzą mi biegi. Muszę wziąć nogę pod pedał podnieść go do góry i dopiero jak znowu wcisne to już jest ok. Nie dzieje się tak za każdym razem ale kilka razy mnie to złapało.
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    24 Lip 2021, 04:49

    Dziwne, że po skasowaniu wszystko wróciło do normy. A jaki to wgl był błąd? Kasowanie to nie naprawianie, może wrócić.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    24 Lip 2021, 08:18

    Włącznik pedału hamulca, czujnik temperatury osadnika, sterowanie ilością powierza te trzy błędy były opisane że "nieciągły". Gościu powiedział żeby te paliwo wyjeździć i zalać jakiegoś dobrego. W tej chwili po przekręceniu kluczyka jeden raz check engine nie gaśnie. Jak przekrece drugi raz tak że się uruchamia silnik to dopiero wtedy gaśnie. Nie wiem czy robić coś z tym dalej ?
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    24 Lip 2021, 16:54

    Wychodzi na to, że błąd musi się pojawić pewną ilość razy, żeby zaświeciła się kontrolka silnika. Jest to błąd chwilowy.
    Jakbyś podał numery tych błędów, to można by coś myśleć. Bez tego nie ma sensu pisać. Jak się błąd pojawi, to odczytaj kod i podaj.
    O problemie ze sprzęgłem napisz w odpowiednim dziale - nie rób bałaganu na forum.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17766
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000