Chevrolet Captiva 2007 rok 2.0 150 km hamowanie

20 Lis 2018, 20:51

Witam, mam pytanie odnośnie hamowania hamulcem nożnym, a mianowicie jadąc dzisiaj captivą i miałem z 60 km/h to zahamowałem można powiedzieć hamowanie gwałtowne i od razu zablokowało mi tylne koła z piskiem opon, po wyhamowaniu nożny pedał hamulca zaczął się pompow . Jak to wygląda w tych autach? czy SUV ma inne hamowanie? Wydaje mi się że auto powinno zachowywać się inaczej. Wymienione nowe hamulce, tarcze i klocki. Proszę o pomoc?
Ostatnio edytowany przez Kao 20 Lis 2018, 21:26, edytowano w sumie 3 razy
Powód: Interpunkcja i ortografia, poprawiłem ale następnym razem lepiej się przyłóż
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 20:54

Popraw temat tak aby dało się go przeczytać, w tej chwili jest to lawina wyrazów bez ładu i składu i dodatkowo bez interpunkcji i ortografi. W tej chwili temat nadaje się do śmietnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10529
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

20 Lis 2018, 21:05

Poprawiony, proszę o opinie i komentarz. Jak wygląda hamowanie w tego typu aucie czy w suvach tak właśnie się dzieje czy coś jest nie tak?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 21:19

Ja tam proprawy nie widzę :x
Nie ważne czy tu suv czy bus, zasada hamowania jest ta sama, napewno nie powinno blokować koła a jeżeli to robi to masz problem z ABSem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10529
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

20 Lis 2018, 21:21

Nożnym zablokowało tylne koła? To źle. Do sprawdzenia pompa ABS, wszystkie przewody, jeśli występowało to korektor siły hamowania (ale przy ABS nie powinno go być), zaciski itp, ogólnie cały układ. Do tego sprawdzenie błędów.

Coś jest nie tak, to niebezpieczna sytuacja.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6837
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2018, 21:28

Ogólnie świeci mi się kontrola hamulca ręcznego 2 czerwone kontrolki , elektryk mówił że to czujnik ręcznego jest zepsuty. Ma to coś do tego. Jak kupiłem to już to było, po wymianie okazuje się że nie ma czujnika na klockach z tyłu. Czyli jeżeli pala się kontrolki to komputer może głupiec?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru
    Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania ...
    Roadster - bezkompromisowy kabriolet Roadster - bezkompromisowy kabriolet
    Tak jak określenie kabriolet dotyczy szerokiego zbioru samochodów ze zdejmowanym dachem, pod pojęciem roadster kryją się już prawdziwie emocje. "Roadstery wyewoluowały z kabrioletów. W nadwoziu tego typu, o ...

  • 20 Lis 2018, 21:36

    Radek1994 napisał(a):Czyli jeżeli pala się kontrolki to komputer może głupiec?
    Nie, hamulec ręczny to odrębna sprawa, mówisz że nie masz czujników na klockach, jest on tylko do zasygnalizowania o nadmiernim zużyciu i będzie to wykrzyknik w kółku, czy czerwony czy żółty tego nie wiem w przypadku captivi, hamulec postojowy to P w kółku na czerwono
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10529
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    20 Lis 2018, 21:39

    Okej okej, ale jeżeli pala mi się 2 kontrolki od hamowania to komputer może wchodzic w tryb awaryjny i dlatego hamuje tak ze zablokowuje hamulce az do całkowitego stóp. A po zatrzymaniu można znowu jechać. Może tak być?
    Radek1994
    Nowicjusz
     
    Posty: 28

    20 Lis 2018, 21:49

    Radek1994 napisał(a):Może tak być?
    Nie! nie ma żadnego trybu awaryjnego przy hamulcach, czujnik zużycia i hamulec postojowy nie mają nic wspólnego z pracą ASBu a Ty z nim masz właśnie problem
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10529
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    20 Lis 2018, 21:52

    Jak to świeżo kupione auto to i tak bym przejrzał wszystko, ostatnio widziałem tak zdrutowane auto, że przewód metalowy był zaślepiony śrubką... Mocniejsze hamowanie i wypadek :shock:

    Ale raczej na pewno to będzie u Ciebie ABS.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6837
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Lis 2018, 21:53

    Zdjęcie
    Radek1994
    Nowicjusz
     
    Posty: 28

    20 Lis 2018, 21:56

    Czyli jechać do mechanika i powiedzieć niech przeglądaną cały układ ABS. Płyn ma coś do rzeczy jak nie wymieniany bo z tego co czytałem to płyn też ma wpływ na działanie ABS a płyn chyba nie wymieniany od nowości ?
    Radek1994
    Nowicjusz
     
    Posty: 28

    20 Lis 2018, 22:05

    aaa to jest kontrolka wspólna, czyli trzeba się podłączyć pod kompa i sprawdzić błąd
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10529
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    20 Lis 2018, 22:53

    Elektryk usuwal błąd i komputer pokazuje że jest i usuwa, ale pokazuja się dalej te 2 kontrolki tego błędu . Twierdzi że trzeba wymienić czujnik pod ręcznym i będzie oki. Czyli te kontrolki maja przyczynę że komputer auta łapie błędy i przy gwałtownym hamowaniu hamuje awaryjnie a nie ABS i przez to nie działa system ABS. Jak myślisz?
    Radek1994
    Nowicjusz
     
    Posty: 28

    20 Lis 2018, 23:06

    Skoro jest błąd najczęściej sygnalizuje usterkę i usuwaniem błędu nie naprawisz usterki napewno.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10529
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D