Chodzi mi o diesla, z rocznika 2007 w górę, tak do 47tyś.

10 Cze 2010, 10:43

witam,

chcę kupić w najbliższym czasie auto: chodzi mi o diesla, z rocznika 2007 w górę, tak do 47 tysięcy złotych no góra 50. Na allegro wpadłem na następującą ofertę co o niej myślicie??

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

z tego co wiem to auto ma wystrzelone poduszki.

mam też do was pytanie jako do ekspertów, które z poniższych aut polecalibyście w tej cenie i rocznikowa:

audi a3
toyota avensis
kia ceed
mazda 3

może jakieś inne?

bardzo dziękuje za odpowiedzi
krzysiu966
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Jelenia Góra

10 Cze 2010, 11:25

Jeśli ma wystrzelone poduszki to go olej. Nawet jeśli konstrukcja jest nienaruszona (chociaż na ogół wtedy poduszki nie strzelają, bo czujniki są trochę głębiej a nie na samym zderzaku) to wymieniając poduszki musisz wymienić pasy, napinacze, układ sterujący poduszkami itp inaczej następna uderzenie będzie tragiczne w skutkach bo okaże się że napinacze puszczą za wcześnie i polecisz na otwierającą się z prędkością 300km/h twardą jak beton poduchę - ale tych w/w części nie znajdziesz w zasadzie poza ASO, a tam to dosyć droga impreza.

Jeśli szukasz większego autka to z tych które podałeś w zasadzie Avensis albo Cee'd kombi, bo Mazda 3 i Audi A3 są mniejsze. Audi ma mało udanego diesla 2.0 TDI, bo w tym silnikiem są najczęstsze, ma za to bardzo fajne benzynowe TFSI. Ale jeśli chcesz diesla to weź albo A3 z 1.6 TDI, albo jeśli uznasz że 105KM to za mało to poszukaj Seata Leona (ta sama płyta, układ jezdny i silniki, zarówno Leon jak i A3 oraz Octavia są zbudowane na płycie Golfa więc wszystkie jeżdżą bardzo podobnie), bo Leona możesz dostać z 1.9 TDI - wprawdzie głośniejszy niż 2.0, ale za to bardzo udany konstrukcyjnie.

Cee'da szukaj z dieslem 1.6 115 KM - jest też wersja 90KM ale ona jest odrobinę za słaba, ogólnie ten 1.6 CRDI który jest w KII jest bardzo dobry, sporo nim jeździłem - cichutki, ciągnie przyzwoicie w całym zakresie obrotów (D4D i TDI mają bardziej wyczuwalną turbodziurę). Moim zdaniem lepszy niż inne o podobnej pojemności/mocy fiatowskie JTD, volkswagenowskie TDI albo D4D od Toyoty - a to uznane jednostki. Dodam że ze wszystkimi miałem styczność więc mówię z doświadczenia, a nie z czytania testów porównawczych w Auto Świacie. Nie wiem natomiast jak silnik Mazdy.

[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 13:16 ]
Warto też zainteresować się BMW serii 1, za 50 tys. kupisz w dieslu, coprawda trochę starszą niż planowałeś, ale to dobra propozycja bo BMW ma bardzo dobre diesle, napęd na tył, lepsze właściwości trakcyjne i bardziej precyzyjny układ kierowniczy niż te które wymieniłeś (w szczególności Quash Qai). Nie wiem jakie masz wymagania co do samochodu i do czego ci się przyda, jeśli nie potrzebujesz dużego i wygodnego, tylko chcesz mieć troche frajdy na śniegu to takie BMW będzie jak znalazł :)

[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 13:18 ]
Dodam jeszcze że BMW serii 1 oraz KIA Cee'd to najmniej awaryjne kompakty i to wg kilku rankingów (długodystansowy w AB, inny to jakiś francuski) więc jest w miarę obiektywnie, bo na ranking ADAC nie ma co patrzeć.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

10 Cze 2010, 12:32

olej kaszkaja bo to kupa straszna od reno :evil:
dobrą alternatywą jest Hyundai Tuscon
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Cze 2010, 14:44

bardzo dziękuje za informację:)
krzysiu966
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Jelenia Góra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Amarok 4MOTION
    Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Dla Amaroka ...
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...