Chrysler 300C padł – co mogło się stać i jak go przywrócić do życia?

11 Sty 2020, 10:59

Zepsul mi się Chrysler 300C Touring 2006 3.5L RWD, 170 tys przebiegu. Przy wyprzedzeniu zaczal tracic moc, a po chwili nagle cale auto "wysiadlo", jakby wszystko odcięło, nie mialem nawet hamulca. Nie wiem czy to cokolwiek może pokazać, ale wysyłam film z kamerki jak jechałem, widać, jak w trakcie wyprzedzania nie ma mocy i się męczy. W 1 minucie 1 sekundzie dokładnie słychać jak coś się dzieje i cały samochód się "wyłącza". Od tej pory jadę bez gazu i bez hamulca, na końcu hamuję ręcznym. Pozniej nie moglem go w ogole uruchomić (prąd był).

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Mechanik stwierdził (który sam ma 300C), że silnik sie zatarl, ale jest to bardzo dziwne. Olej w silniku miałem wymieniany jakieś 2 tys km temu. Przed tą trasą nie sprawdzałem, ale nie paliły się żadne kontrolki , a po awarii tylko kontrolka chyba awarii wtrysku. Po awarii pod maską gdzie bądź był olej, nie byłem w stanie stwierdzić źródła.
Macie pomysły co właściwie mogło się stać? I co powinienem zrobić? Mechanik mowi ze koszt remontu silnika 6-8 tys. zł. Boję się, że to zrobi, a dalej będą jakieś problemy, bo w zasadzie nie wiem co się dokładnie stało. Nie znam się na tym, co właściwie oznacza zatarcie i co się robi z silnikiem w takim wypadku?
Czy da się kupić nowy silnik i ile kosztuje?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: od dwoch tygodni mialem problem z hamulcami z przodu, jak naciskalem choć troche mocniej, to cos "biło", na pedale bylo czuc bardzo mocne wibracje i samochod wrecz lekko rzucalo. To nie mogl byc chyba ABS, bo jednak dziwne zeby az tak mocno i wcześnie reagowal. Tarcze wygladaly na w bardzo dobrym stanie, kola wywazone, ciśnienie dobre. Dwoch mechanikow nie wiedzialo o co chodzi i nie umialo mi nic z tym zrobic.
No i zastanawiam sie czy jednak jakos nie bylo to powiązane z tą awarią. Bo dziwna koincydencja. Niedawno dwa razy paliła się też kontrolka "ESP BAS", i wydaje mi sie, ze to też może mieć jakis związek z tym hamowaniem, bo: "Asystent hamowania (BAS — Brake Assist) jest funkcją systemu ABS. Gdy czujnik pedału hamulca wykryje, że kierowca bardzo szybko nacisnął na pedał, wysyła informację do pompy ABS, która zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym niewspółmiernie do siły nacisku na pedał hamulca – z reguły wytwarza ciśnienie maksymalne" - to by pasowało do tego, co mi się działo, tzn lekko naciskałem hamulec a ten szarpał. Choć później ta kontrolka się już nie świeciła.

Dziękuję bardzo!

P.S. Na marginesie, auto zepsuło mi się na ruchliwej drodze. Wzbudziło to wielkie poruszenie wśród setek mijających mnie kierowców i ich pasażerów. Nigdy nie widziałem u rodaków tak wielkiej, szczerej radości, tak szerokich uśmiechów, tak błyszczących oczu. Mam wrażenie, że dzięki temu małemu zdarzeniu będą mieli naprawdę dobry nowy rok. Cieszę się, że mogłem pomóc :D
Zdjęcie
Zdjęcie
Hal9000
Początkujący
 
Posty: 54

11 Sty 2020, 11:18

Zasadnicze pytanie, kręci rozrusznikiem czy nie? Jak mechanik stwierdził ze jest zatarty? Jakieś błędy w sterowniku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11668
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

11 Sty 2020, 19:56

Jak sprawdzić błędy?
Stwierdził tylko tak, że właśnie nie kręci...

Już głupi jestem z tym olejem, może nagle zaczął brać i się nie zdążyłem zorientować, nie wiem...
No wlasnie mechanik od razu mowi "wymienic silnik", a jeszcze w zasadzie nic nie rozebral i nie zobaczyl. I straszy mnie ze byc moze niektorych czesci nie bedzie mozna w ogole dostac - naprawde jest tak ciezko z czesciami do 300C 1 generacji?

Ciagle mam nadzieje ze bedzie sie dalo uniknac kupna innego silnika. A jesli nie - skad taki wziac? I przede wszystkim skad pewnosc ze nie bedzie z nim jakichs mniej lub bardziej ukrytych problemow?
Czy da sie w ogole kupic nowy silnik? Przejrzałem aukcje i w ogóle nie ma ani jednego 3.5L w sprzedaży. Domyślam się, że pewnie nie można tak sobie zrobić swapa na np. 5.7 bo rodzi to jakieś kłopoty.
Dziękuję.
Hal9000
Początkujący
 
Posty: 54

11 Sty 2020, 21:47

Zamiast zaprzatać sobie glowe to wpierw trzeba postawic diagnoze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11668
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

11 Sty 2020, 21:50

Hal9000 napisał(a):Stwierdził tylko tak, że właśnie nie kręci...
Czyli rozumiem ze rozrusznik ma chęć kręcić/odzywa sie/ ale nie moze ruszyć walu korbowego silnika... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5982
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sty 2020, 21:54

Hal9000 napisał(a):na pedale bylo czuc bardzo mocne wibracje i samochod wrecz lekko rzucalo.
Jak go kiedyś uruchomisz to proponuje sprawdzić owalizację tarcz hamulcowych na stacji kon.pojazdow...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5982
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...
    [D] 159 1,8 / A4 B7 2,0 / Mondeo mk4 2,0 / Legacy IV 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment D - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 159 1,8 - 140KM - Audi A4 B7 ...

  • 12 Sty 2020, 10:00

    Kolego,jak byk słychać nienaturalny dżwięk silnika,warkot panewek,nie zauważyłeś zmiany w dzwięku pracy silnika?!Mogło być oleju zbyt mało lub po prostu panewki szlag trafił ,obym się mylił.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7915
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Sty 2020, 13:59

    Słyszałem, ale nie mam wielkiego doświadczenia, myślałem, że to coś "przejściowego"... Czyli na przyszłość, jeśli usłyszę cokolwiek inaczej niż zwykle, powinienem natychmiast wyłączyć auto i od razu na lawecie do mechanika? ;/
    Hal9000
    Początkujący
     
    Posty: 54

    12 Sty 2020, 15:04

    Tak Kolego,jeśli kiedykolwiek usłyszysz z silnika inny dżwięk jaki powinien być,reaguj natychmiast,być może tutaj nie sprawdziłeś poziomu oleju,według mechaników,dane zebrane z całej Polski,ok.85 % aut w Polsce,jeżdzi na zbyt niskim poziomie oleju,ma być cały czas tyle ile zaleca producent,jest jeszcze jeden problem,np.w moim aucie kontrolka ciśnienia oleju zapala się wtedy gdy oleju jest na bagnecie minimum,b.dobrze skalibrowany system ostrzegania,trzymaj w każdym aucie swoim poziom na max,czesto podnoś mache w górę,tak na wszelki wypadek,litr oleju mniej to proporcjonalnie wyższa temp.wewnątrz silnika,układ chłodzenia nie ostrzeże,tylko czujnik temp.oleju,gdybyś miał takowy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7915
    Miejscowość: Z prawdy :)