Ciągłe włączanie się wiatraka chłodnicy / brak płynu chłodniczego ?!

06 Cze 2018, 19:50

Witam,

Od kilku dni zauważyłem problem w swojej Astrze 1.4 90 KM. Nawet po krótkiej trasie uruchamia mi się wiatrak chłodnicy i chodzi już do końca, chodzi chwilę po zgaszeniu silnika i dopiero gaśnie, po ok 30 sekundach. Przed chwilą sprawdziłem temperaturę w trybie serwisowym i wynosi ona 110 st - co dziwne skoro od 3 h auto stoi, oczywiście silnik wyłączony. Po zajrzeniu do płynu wygląda jakby był pusty zbiornik (?!) mimo, że nie świecą mi się żadne kontrolki i nic innego nie dzieje się z autem poza ciągłym włączaniem się wiatraka. Nie widzę też nigdzie zacieków ani plam po ewentualnym ubytku płynu chłodniczego. Auto mam od października ubiegłego roku i wydaje mi się, że wtedy tak samo wyglądał zbiornik na płyn.

W załączniku zdjęcia.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Jeśli płyn chłodniczy uciekł dlaczego temperatura jest 110 nawet na zgaszonym silniku? Czy to może czujnik temperatury wariuje? Bo jest tak od kilku dni i obawiam się, czy jazda dalsza jest bezpieczna dla silnika.

Z góry dzięki za pomoc.
slender
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.4 90 KM
Paliwo: Benzyna

07 Cze 2018, 09:17

W pierwszej kolejności to uzupełnij płyn chłodniczy bo to on odpowiada za odprowadzanie ciepła. Skoro go nie ma to jak ciepło ma być odprowadzane?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10991
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

07 Cze 2018, 12:37

Gdzies plyn musial uciec. Na pewno nie ma zadnej nieszczelnosci? Zalej plyn i zostaw na noc, podloz cos pod samochod i zobaczy nie kapie. Nie kopci ci na bialo samochod?
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

12 Cze 2018, 10:13

Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia i czujnik wariuje. W pierwszej kolejności trzeba uzupełnić płyn i sprawdzić czy nie będzie go ubywało. Wlewasz płynu ma max później rozgrzewasz silnik tak żeby termostat się otworzył i po ostygnięciu sprawdzasz ile jest płynu i dolewasz jak jest za mało. Powtarzasz to dotąd aż poziom płynu na zimnym silniku nie będzie się zmieniał. Wtedy obserwujesz co dzieje się z temperaturą wskazywana przez czujnik i wentylatorami.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5195
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek mocy
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ich mocy jest "KM" jednak jak możemy się dowiedzieć czytając różne opracowania jest to pozaukładowa jednostka mocy (w układzie jednostek miar MKS), bardzo często ...
    Przyczyny wpadnięcia w poślizg podsterowny i nadsterowny
    W okresie jesienno–zimowym zdecydowanie zwiększa się ryzyko wpadnięcia w poślizg. Leżące liście, kałuże, śnieg i lód – to czynniki sprawiające, że ślizgamy się po nawierzchni. Należy jednak pamiętać o tym, ...

  •  
    • Warto przeczytać