Cichy kompakt?

16 Cze 2021, 16:11

demirbiras napisał(a):Dziwie się autorowi że nie woli kupić o wiele młodszy w lepszym stanie współczesny kompakt, bo jak znam życie znowy skończy się tak jak na tym forum na 17 letnim jakimś Volvoz nalotem 380 tys i to będzie wyznacznik świeżego nowszego auta.
Chyba widać jaki jest tytuł wątku? Szukam auta klasy C możliwie młodego, ale żeby jakoś jechał i nie hałasował zbytnio, bo obecnie jeżdżę 207 1.6hdi 92KM żony i to trochę jak za karę. Golf nie wiem jak technicznie, ale diesle vw jakoś mnie odtrącają swoją paskudną kulturą pracy - u kolegi w octavii 2.0 140 mimo, że CR to niestety szału niema. Francuzy dużo lepiej wypadają pod tym względem, dlatego rozważam focusa 2.0tdci m. in.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 149
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Cze 2021, 16:46

rbkt666 napisał(a):Szybki, bazując na swoim doświadczeniu, czytając temat jesteś w stanie coś polecić?


To nie jest takie proste są różne aspekty bycia "cichym autem".
Do tego z tego co pamiętam też masz raczej spore oczekiwania co do wpadających do kabiny odgłosów.
Tak więc gdybym był fanbojem danej marki to bym powiedział bierz to czy tamto albo sramto a prawda jest taka że często szczegóły decydują o jakości dźwięków.

Golf dla mnie w dieslu jest zwyklakiem nic ciekawego sobą nie reprezentuje. Zresztą ogólnie jestem przeciwnikiem diesli szczególnie jak ktoś lubi ciszę. Miałem to przykład po dwóch takich samych autach w benie i w dieslu.

Pozostaje kwestia rodzaju skrzyni biegów automat/manual czy jakiś wynalazek typu cvt/dsg itp.

Temat dla mnie jest trudny i ktoś tylko z lichym doświadczeniem może jednoznacznie się wypowiadać bierz to czy tamto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2021, 21:45

Zacznijmy od tego, że kompakty nie mają dobrego wyciszenia.
Jak dla mnie 2.0 tdi jest ok, chociaż to było z perspektywy a4 b8, więc ciężko porównać do kompakta, w dodatku przeciętnego golfa 6.
Focus 3 to na pewno lepszy wybór, sam bym przygarnął takiego. :yes:
quel
Początkujący
 
Posty: 215
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

16 Cze 2021, 22:14

quel napisał(a):Focus 3 to na pewno lepszy wybór
nie bronię VW, nie miałem jakoś bardziej styczności, ale Focusy też nigdy nie były jakoś mega wyciszonymi autami.

Można poszukać Peugeota 308 T9, ale tam tylko diesel.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13794
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Cze 2021, 22:44

Nie przesadzajmy,taki golf VI NIE Wygląda nowoczesnie!!!a wręcz odwrotnie jakby to było auto z poprzedniej epoki,małe to to jest w wielkości fiata punta lub yariski.Dla mnie wizualnie przypomina on segment b niżeli segment c.;/
coupe34
Początkujący
 
Posty: 50

16 Cze 2021, 23:02

mike napisał(a):nie bronię VW, nie miałem jakoś bardziej styczności, ale Focusy też nigdy nie były jakoś mega wyciszonymi autami
fakt, 1 i 2 były kiepskie pod tym względem. Ponoć w 3 jest o klasę wyżej. Oczywiście mówimy o przedlifcie. Poliftem przejechałem się z 3 lata temu jak miałem Lexusa is200 i ten focus był duuużo cichszy od Lexusa. Pod każdym względem - silnik, opony, szum powietrza. A warto wspomnieć, że był w nim diesel 1.5 :lol: Tylko na postoju był ciut głośniejszy, ale wciąż akceptowalny jak najbardziej.
No nie wiem czy tak samo dobrze jest w przedlifcie.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 149
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Widzisz wypadek na drodze? Oto, co należy zrobić, a czego unikać
    Wakacje to okres najwyższej w całym roku liczby wypadków drogowych. W tym czasie mamy największą szansę, aby stać się świadkiem takiego zdarzenia. Nierzadko kierowcy doświadczają takiej sytuacji po raz pierwszy i zaskoczeni ...
    Audi Design Close-Up - wzornictwo Audi obiera nowy kierunek
    Wzornictwo Audi obiera nowy kierunek. Z jednej strony jego celem jest zwiększenie różnic pomiędzy poszczególnymi seriami modelowymi, z drugiej w stylistyce przyszłych generacji Audi mają być bardziej widoczne ...

  • 17 Cze 2021, 00:06

    coupe34 napisał(a):Nie przesadzajmy,taki golf VI NIE Wygląda nowoczesnie!!!a wręcz odwrotnie jakby to było auto z poprzedniej epoki,małe to to jest w wielkości fiata punta lub yariski.Dla mnie wizualnie przypomina on segment b niżeli segment c.;/

    Mam nadzieję że to jakiś zart? Przejedź się Yarisem w trase w 4 dorosłe osoby a potem w Golfie VI to zobaczysz różnicę, o wyciszeniu przy takich 140 km/h chyba nie trzeba wspominać...
    A jeżeli Golf VI dla Ciebie jest z poprzedniej epoki to taki konkurencyjny Fiat Bravo 2 z lat 70 czy jak?
    Dla mnie Golf VI w środku i w sumie na zewnątrz tez wygląda mega nowocześnie i niewiele odstaje od następcy Golfa 7 (szczególnie wewnątrz), jest ładniejszy od Astry J, także albo masz jakieś serio dziwne wypaczone spojrzenie albo nie widziałeś dobrze tego auta.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 763
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Cze 2021, 00:28

    Japończycy nigdy nie przywiązywali uwagi do wyciszenia wnętrza materiałami sztucznymi czy karoserii a także zabezpieczenia lakieru, pod tym względem zawsze była tragedia.

    A jakbyś tak na rocznik przymknął oko i rozejrzał się za takim czymś https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-x- ... DPTFb.html?

    auto które spełni twoje wymagania 80% ja je użytkowałem przez 4 ostatnie lata, super wspominam to auto, bardzo dobrze wykonczone często wyposażone ( częściej benzynowe 3.0), pomimo 130 koni naprawde daje radę i odczucie mocy jest bardzo fajne, auto śmiesznie tanie w użytkowaniu, często części eksploatacyjne są tańsze niż do populasów które widzisz na ulicach. O tyle specyficzne auto że każdy do niego sceptycznie podchodzi ale gdy liźniesz tematu to stosunek jakości vs taniości i tego co sobą reprezentuje naprawdę dobrze się plasuje. Jak celujesz w benzynę to najlepiej 3.0, ostatecznie 2.5

    https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-x- ... DPTFb.html?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12978
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    17 Cze 2021, 09:54

    rbkt666 napisał(a):Lexusa is200 i ten focus był duuużo cichszy od Lexusa

    Dla odmiany bardzo dużo jeździłem is300 automat wymienilem uszczelkę drzwi kierowcy dałem możliwie najbardziej ciche opony i było więcej niż dobrze. Zresztą kiedyś mialem okazję zwiedzać lubelskie podmienionymi autami ja jechałem bmw f30 n20 a kolega moim is300 to była przepaść na korzyść is300.

    Ogólnie zadtanowilbym się na Twoim miejscu nad wyciszeniem auta. Kolega is200 wyciszył za 800zł.efekt kozacki :D

    Kao napisał(a):Japończycy nigdy nie przywiązywali uwagi do wyciszenia wnętrza materiałami sztucznymi czy karoserii a także zabezpieczenia lakieru, pod tym względem zawsze była tragedia.


    Zależy który model/marka.

    A co do Jaga to mi się nie podobał w środku właśnie za tandetę udającą Ludwika 16ego :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7823
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    17 Cze 2021, 10:01

    Ale nie mozesz wymagac od takiego auta S klasy a poza tym daj przyklad tej tandery bo ja nie zauważam. Wszystko masz praktycznie w skórze, jak nie skorze to w miękkim plastiku wlacznie z tunelem, dobrze spasowane, nic tam nie trzaska, gdzue tej tandety szukac to nie wiem.
    szybki napisał(a):Zależy który model/marka.
    nie mowimy o wysokiej półce i autach na USA
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12978
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    17 Cze 2021, 10:38

    szybki napisał(a):Dla odmiany bardzo dużo jeździłem is300 automat wymienilem uszczelkę drzwi kierowcy dałem możliwie najbardziej ciche opony i było więcej niż dobrze. Zresztą kiedyś mialem okazję zwiedzać lubelskie podmienionymi autami ja jechałem bmw f30 n20 a kolega moim is300 to była przepaść na korzyść is300
    IS300 raz kawałek się przejechałem i byłem w pozytywnym szoku. No ale w Is200 największy hałaśliwy problem to jęczący manual.
    Auta pokroju Jaga nie wchodzą w grę, bo skojarzenia mam podobne do szybkiego :mrgreen:
    rbkt666
    Początkujący
     
    Posty: 149
    Zdjęcia: 5
    Prawo jazdy: 11 04 2011
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    17 Cze 2021, 10:48

    W zasadzie to masz ciężki orzech do zgryzienia, bo chcesz auto z segmentu niżej, które będzie tak wyciszone jak segment wyżej. Ja tu widzę 3 rozwiązania:
    1. Kupujesz to samo, ale nowszy/mniej zużyty egzemplarz np.
    https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s60 ... 10cdd4ea3c
    2. Bierzesz segment C akceptując jego wady (przede wszystkim brak jakiś super zaufanych silników, ale możesz się pokusić np. o Golfa VI 1.4 TSI), np.:
    https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... 7509af7113
    3. Szukasz jednak czegoś z segmentu D nie-premium, akceptując też pewne wady tych aut np. Laguna 2.0T:
    https://www.otomoto.pl/oferta/renault-l ... llery-open
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7007
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    18 Cze 2021, 12:38

    Abstrahując już od "cichości", rzuca się w oczy coś nie tak w tym ogłoszeniu?
    https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focu ... DUW3d.html
    Że zdjęć bardzo mi się spodobało to auto, wyposażenie i silnik spoko, oceny tego sprzedającego na googlach bardzo dobre no i zaledwie 30km ode mnie. Warto obejrzeć?
    rbkt666
    Początkujący
     
    Posty: 149
    Zdjęcia: 5
    Prawo jazdy: 11 04 2011
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    18 Cze 2021, 12:58

    Ogólnie wygląda spoko ale... czy Niemiec takim topowym dieslem w Focusie kombi robi rocznie tylko 19 tys km?
    Poza tym to jest oferta handlarza, jak prześledzisz otomoto to masz dalej ofertę z Kalisza z Wlkp, 2 lata młodszy, oferta prywatna, zarejestrowany z tym że nie kombi ale już cena od razu prawie 30 tys.
    Jak masz 30 km to jedź obejrzyj ale nie napalaj się.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 763
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Cze 2021, 10:47

    Focus mk3, a3 8p sa całkiem dobrze wyciszone w swoim segmencie
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1291
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna