Ciężki wybór wygodnego auta na PB help me guys

16 Lut 2017, 06:51

Witam

Kolejny raz zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze samochodu, już raz pomogliście wybrać samochód do którego nie byłem przekonany a już zrobiłem nim 60k km

Do rzeczy, oto kandydaci:
- Renault Laguna gen 3 2.0 turbo
- Alfa romeo 156 3.2 v6
- Jaguar X-type 3.0 v6 automat 4x4
- Audi A3 P8 3.2 quattro
- Subaru Forester III 2.5t
- Toyota Avensis II 1.8t
- Honda Accord VII 2.4

Wszystkie samochody zasilane PB, zależy mi na komforcie oraz wygłuszeniu, lubie duże prędkości a za hałasem nie przepadam, najmniej interesuje mnie audi ze względu na rozmiar lecz biorę pod uwagę iż 90% jazdy jeździmy we dwoje więc w a3 aż tak źle nie jest choć na tle reszty wypada najsłabiej. Auto bedzie używane 40% ekspresy 30% drogi wiejskie ale bardzo dobrej jakości lecz mocno kręte z racji górzystych terenów 20% autostrady 10% droga polna, dojazd do domku ok 1km drogi nieutwardzonej bez dziur ale FWD się zakopuje na trawie i nie jedzie :/ dlatego 4x4 bedzie zaletą na wagę złota choć obędę sie bez lecz RWD całkiem odpada. W tym gronie nie uwzględniam Passata, Insigni, SuperB ponieważ to nie auta dla mnie miałem okazję nimi jeździć i się nie polubiliśmy, natomiast SuperB jest zbyt duże zwłaszcza z tyłu gdzie nikogo nie wożę.

Planowany przebieg roczny to ok 25tys km. Auto planuję sprzedać po maksymalnie pięciu latach, w mojej ocenie forester jest liderem razem z X type, subaru za genialny napęd 4x4 zaś jag za komfort, ponadczasowy design oraz prestiż, jak z napędem w jagu to nie wiem lecz czytałem że xdrive z bmw jest bardzo słaby w porównianiu do subaru lub quattro jak się to ma do jaga ? Budżet ciężko określić, górna granica jest ruchoma, chciałbym wydać do 30tyś lecz prosiłbym nie proponować np audi s3 za 30tyś ponieważ mój apetyt potem rośnie i oglądam modele za 40tys. dlatego samochody do 25tyś będą mile widziane ponieważ tak to bywa że na start wydajemy sporo na serwis i przeróbki samochodów pod siebie np car audio itp. Proszę o pomoc .
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom

16 Lut 2017, 10:30

156 GTA to raczej 40k+ no i nie do końca się u Ciebie sprawdzi.
Avensis 1.8t? Jakaś wersja limitowana z turbo :?:
A3 niby premium, ale wyciszenie powalające nie będzie, na pewno gorsze niż w X-type, Lagunie. Quattro też już nie to co kiedyś tylko Haldex. Koszta utrzymania jak dla mnie niewspółmierne do klasy/wielkości samochodu (wolałbym już WRX/STI czy Evo, ale tutaj znów wyciszenie).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2017, 14:53

Dzieki za info, avensis 1.8 vvt 129km faktycznie bez turbo, chyba za bardzo dziadkowe to auto jak dla mnie. Nadal najblizej mi do forestera i xtypa, oba auta nietuzinkowe i sliczne :) wie ktos jak z 4x4 w jagu ? Czy tam jest torsen ?
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom

16 Lut 2017, 19:45

W x-type jest wisko, tak naprawdę ani torsen ani haldex. Chyba 60% idzie na tył - musisz poszukać, kiedyś przymierzałem się do niego, ale już nie pamiętam.
Z tego co wrzuciłeś wybierałbym pomiędzy 159 (bo pewnie o nią chodziło), foresterem i moją propozycją - volvo s60 (haldex)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czwarta generacja ikony RS: nowe Audi RS 6 Avant
    25 lat linii RS, 25 lat wysokowydajnych Audi kombi. Prezentując nowe Audi RS 6, Audi Sport otwiera nowy rozdział w historii usportowionego Avanta. Jeszcze więcej mocy w połączeniu ze zwiększoną dzięki systemowi mild hybrid ...
    Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...