Ciężko wchodzące biegi...

21 Kwi 2011, 22:14

Witam,
Mam mały problem w swoim samochodzie: podczas gdy samochód stoi na postoju, a silnik jest zimny zdarza się że ciężko wchodzi jakiś bieg (podczas jazdy wchodzą gładko-bez żadnych zgrzytów)-ostatnio wymieniłem sprzęgło na Exedy i zalałem skrzynie nowym olejem : Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 synthetic blend. Czego to może być wina?
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

22 Kwi 2011, 08:54

jesteś pewien że taki olej ma być do skrzyni??
czasem się zdarza że zalewając olej o innych parametrach, potrzebuje on czasu aby dojść do temperatury odpowiedniej do poprawnej pracy
ewentualnie jest jeszcze możliwość nie wyregulowanego sprzęgła ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 10:07

Uzupełnij tytuł tematu o markę samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2011, 13:16

@edit
mój samochód: Mitsubishi Eclipse 2g Gs 4g63 147KM 1997r

Na jednym z forum pisali że może być taki olej-(jeśli chodzi o lato) na zimę raczej Red Line MT 90 bo mogą biegi wchodzić ciężej...
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

22 Kwi 2011, 15:09

w teori olej dobry bo albo 75W80 albo 75W90
choć ten 75W90 zalecany na cieplejsze klimaty ;)
po wymianie sprzęgła regulowałeś skok?? nie bierze Ci przypadkiem zaraz nad podłogą?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 17:16

pocieszny napisał(a):po wymianie sprzęgła regulowałeś skok?? nie bierze Ci przypadkiem zaraz nad podłogą?

brało mi tak jak odebrałem od mechanika-odpowietrzyłem sprzegło i problem znikł-teraz sprzęgło bierze normalnie tak na 1/3 od podłogi...

btw. co to znaczy regulować skok?
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


22 Kwi 2011, 18:46

każde sprzęgło ma możliwość regulacji, czy to hydrauliczne (takie jak u Ciebie) czy na linke (takie jak w starych golfach)
masz pod pedałem taką srube która przechodzi później w element wchodzący do pompy i robiący jako tłoczysko w pompie sprzęgłowej (w większości przypadków tak jest są tez inne rozwiązania ale rzadko) tą śrubą regulujesz skok tłoczyska wewnątrz obudowy pompy, za czym idzie też zakres pracy pompy sprzęgłowej, poprawnie wyregulowana bierze tak jak napisałeś gdzieś od 1/4 lub 1/3 od podłogi :wink: po wymianie sprzęgła/pompy/wysprzęglika czasem trzeba wyregulować właśnie ten skok (inna grubość tarczy, inna pompa o innej pracy, inny króciec wysprzęglika)i do tego służy ta śruba pod pedałem sprzęgła
tak samo reguluje się sprzęgło z linką (dokręcając lub popuszczając śrubę kontrę)
ogólnie żadna filozofia ;) przy odpowietrzaniu warto przelać cały zbiorniczek płynu, aż dołem poleci nam czysty nie zabrudzony płyn, czasami w niektórych pojazdach ten płyn po kilku dniach robi się czarny, jest to normalna reakcja z elementami pompy :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 20:06

pocieszny a nie każde, np freelander ale to na marginesie. :grin:
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

22 Kwi 2011, 20:34

łoj nie mówmy o brytyjskich pomysłach :mrgreen: tam wiele rzeczy nie ma regulacji :mrgreen:
BTW w niektórych frelkach jest :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)