każde sprzęgło ma możliwość regulacji, czy to hydrauliczne (takie jak u Ciebie) czy na linke (takie jak w starych golfach)
masz pod pedałem taką srube która przechodzi później w element wchodzący do pompy i robiący jako tłoczysko w pompie sprzęgłowej (w większości przypadków tak jest są tez inne rozwiązania ale rzadko) tą śrubą regulujesz skok tłoczyska wewnątrz obudowy pompy, za czym idzie też zakres pracy pompy sprzęgłowej, poprawnie wyregulowana bierze tak jak napisałeś gdzieś od 1/4 lub 1/3 od podłogi
po wymianie sprzęgła/pompy/wysprzęglika czasem trzeba wyregulować właśnie ten skok (inna grubość tarczy, inna pompa o innej pracy, inny króciec wysprzęglika)i do tego służy ta śruba pod pedałem sprzęgła
tak samo reguluje się sprzęgło z linką (dokręcając lub popuszczając śrubę kontrę)
ogólnie żadna filozofia
przy odpowietrzaniu warto przelać cały zbiorniczek płynu, aż dołem poleci nam czysty nie zabrudzony płyn, czasami w niektórych pojazdach ten płyn po kilku dniach robi się czarny, jest to normalna reakcja z elementami pompy