Citroen C5, 2008 elektryczny hamulec i szum w kole.

19 Wrz 2017, 17:40

Dzień dobry!
Piszę do was z pewnym problemem, ponieważ kilka dni temu w Citroenie C5 2008 na hydro z elektrycznym hamulcem zaczęło mi szumieć prawe tylne koło.
Przy większej prędkości i nie używaniu hamulca jest ok, ale po chwili przyhamuję, to szumię, jakbym miał odlecieć :shock: i ten szum zostaje nawet podczas wolniejszej jazdy, a ludzie patrzą, jakbym leciał myśliwcem prawie... Dziś podniosłem go na lewarku, to kołem mogłem zakręcić, ale non stop słyszalny mocny szum i opory toczenia. Przy zdjętym kole nie byłem nieomal w stanie zakręcić ręką tarczy i wydaje mi się, że to zacisk... Tu też moje pytanie czy to na pewno będzie on? Jeśli tak, to czy mogę bardziej sprawdzić samemu co w trawie piszczy, czy lepiej warsztat/aso? jeśli chodzi o ten zacisk, to lepiej go regenerować czy kupować nowy? :o
Hamulec elektryczny mam włączony na manual, ale przynajmniej raz dziennie go używam, a po zwolnieniu dam radę jechać, ale szuuuuum... :angry:
Dzięki wielkie za pomoc, a przy okazji chcę za jakiś czas wymienić komplet hamulcowy na tył i zastanawiam się czy brembo będzie ok? czy coś innego polecacie? (wiem, że musi być dopasowany do elektrycznego ham.) :(
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Wrz 2017, 20:06

A sprawdziłeś w jakim stanie są klocki hamulcowe? Może poprosić jest ich koniec i już metal szoruje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2017, 22:02

W sumie tego wariantu nie wziąłem pod uwagę! Szorowanie przecież może być oznaką zużytego klocka... Ten samochód mam od niedawna, a uprzedni właściciel przez ostatnie 3 lata nic z hamulcami nie robił, to też może wymienię całość - tarcze+klocki, bo same tarcze mają już poziome rowki, to coś tam już się dzieje. Ważne, że to tylna oś. TRW to dobra firma?
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Wrz 2017, 23:18

No mieć zdjęte koło i w hamulce nie zajrzeć??? Mi to sam wzrok od razu tam leci :wink: TRW to dobra firma.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2017, 05:44

Przy wymianie klocków i tarcz polecasz wymienić coś jescze? :D czasem o tej sprężynie napinającej gdzieś słyszałem, albo coś w ten deseń.. :o :D Z mechaniką u mnie średnio, choć non stop się uczę i szybko przyswajam wiedzę. :D
Zamówiłem ten zestaw i myślę, że powinno być ok? :D
https://www.autoczescionline24.pl/trw-2189560.html
https://www.autoczescionline24.pl/trw-7620206.html
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Wrz 2017, 07:48

Ze mnie tez zaden mechanik a szczerze mowiąc w c5 nigdy tego nie robilem wiec nie bede się wypowiadał. Mogę tylko polecić zeby wszystko ładnie tam obczyścić zeby klocki swobodnie chodzily. Czasami ludzie zakladaja na brud,syf a potem zastanawiaja sie co jest nie tak bo cos nierowno hamuje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Wrz 2017, 13:06

sewadk napisał(a):Przy wymianie klocków i tarcz polecasz wymienić coś jescze?
Tłoczki hamulcowe warto przesmarować odpowiednim smarem jak już się tam zagląda i sprawdzić czy osłony gumowe nie są spękane.
Jeszcze pytanie masz interfejs który ma możliwość zwolnienia klocków do wymiany? Przy elektrycznym ręcznym raczej będzie ci to potrzebne. Chyba, że możesz go wyłączyć gdzieś w menu żeby nie działał automatycznie po wyłączeniu silnika, wiem że tak też robią i wymieniają w tym modelu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Wrz 2017, 15:35

To mnie teraz zaskoczyłeś z tym interfejsem! Pojęcia nie mam co to w ogóle jest, ponieważ pierwszy raz mam elektryczny hamulec... :O Skontaktuję się z moim mechanikiem czy posiada takowy sprzęt.

Drobna uwaga... Dziś wymieniałem te pie....ne bezpieczne śruby... Trzy się udało, a na czwartej ukruszył mi się ząbek w tym kluczu, no chuu... by go strzelił. :x :x :x :x :x Któryś dzień będę musiał dospawać coś do śruby i wywalę to w... siną dal. :x :x
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Wrz 2017, 00:13

Poradziłeś sobie? Jak hamulcem elektrycznym?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2017, 18:37

Dziś byłem w ASO Citroena, gdzie miałem umówioną wymianę rozrządu (pasek, rolki, pompa wody), a dodatkowo pasek osprzętu (który był już na granicy życia i śmierci, ponieważ wcześniej nie był zmieniany) i średnio żyjącej rolki napinacza z nowym płynem, za całość 1300zł. :(
Odnośnie tej pierdzielonej śruby, to dziś nabijałem na nią nakładkę gwiazdkową, którą przy próbie odkręcenia urwałem główkę śruby... Dalej troszkę dłutem/przecinakiem udało mi się ruszyć resztkę śruby w kole i wyszło dziadostwo... Już są normalne śruby. :x
Jeżeli chodzi o szum, to jest nadal, ponieważ dziś dopiero przyszły mi tarcze i klocki TRW, a jutro zadzwonię sobie do mechanika o termin wymiany, który mam nadzieję będzie jak najszybciej. Wcześniej dzwoniłem, to ma on możliwość wymiany elektrycznego hamulca, gdzie posiada odpowiedni interfejs. Po wymianie napiszę czy były jakieś problemy i czy jakaś dodatkowa część mi się wysypała podczas naprawy. :?
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2017, 10:44

O rozrząd trzeba dbać, przynajmniej będziesz teraz o niego spokojny. Niestety są to koszty eksploatacji które trzeba co jakiś czas ponosić wymieniając najlepiej cały kompletny.

Czekam zatem na info jak już założysz komplet tarcz i klocków.
sewadk napisał(a): dzwoniłem, to ma on możliwość wymiany elektrycznego hamulca, gdzie posiada odpowiedni interfejs.
No to nie powinno byc problemów.

sewadk napisał(a):Odnośnie tej pierdzielonej śruby, to dziś nabijałem na nią nakładkę gwiazdkową, którą przy próbie odkręcenia urwałem główkę śruby... Dalej troszkę dłutem/przecinakiem udało mi się ruszyć resztkę śruby w kole i wyszło dziadostwo... Już są normalne śruby.
Kolejny problem z głowy :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2017, 11:05

Faktycznie wymieniony komplet, ale nie obyło się bez małych komplikacji... Niestety zamówione przeze mnie klocki nie pasowały do mojego draństwa. :shock: Sam mechanik zamawiając u swojego dostawcy podał VIN i też wyskoczyły mu te same, ale co za grzmot, że nie chciały pasować?
W końcu zamówił od jakiegoś Saaba również TRW i gra muzyka.
Jeden z kloców był tak wytarty, że blacha szumiała, jak F16 przy starcie i to już był jego kres. :D Same tarczki też troszkę porysowane, to dobrze, że wymienione w komplecie. :naughty:
sewadk
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 26 10 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 III
Silnik: 2.0 - 140km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lis 2017, 12:17

sewadk napisał(a):Sam mechanik zamawiając u swojego dostawcy podał VIN i też wyskoczyły mu te same, ale co za grzmot, że nie chciały pasować?
Może coś było zmieniane z zaciskami u ciebie w samochodzie lub są jeszcze jakieś inne wersje. Czasem pojawiają się problemy z doborem części. Najważniejsze że już udało się założyć odpowiednie i możesz normalnie jeździć :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999